Šéf Citroënu: Na Európu sa nemôžeme spoľahnúť. Nie je vylúčené, že európsky trh čoskoro padne až o 40 %

Vincent Cobee hovorí, že cieľom francúzskej značky je vyrábať cenovo dostupné, udržateľné elektrické autá, ktoré vyžarujú slobodu.
Vydané  Text: 
V rozhovore pre [Automotive News](https://europe.autonews.com/automakers/citroen-ceo-outlines-french-brands-long-term-plan) šéf Citroënu, Vincent Cobee, poodhalil plány značky pre najbližšie roky. Podľa neho posledná séria kríz, ktoré otriasli automobilovým priemyslom, predstavuje príležitosť pre 100-ročnú francúzsku značku *„byť opäť mimoriadne relevantným hráčom.“* Cieľom značky je naďalej vyrábať dostupné modely pre masy. Dokonalým príkladom je podľa neho práve obľúbený model C3, ktorý sa vyrába na Slovensku, v trnavskom závode Stellantis. *„C3 je atraktívne, moderné, funkčné a cenovo dostupné auto. Nedávno sme sa pozreli na to, koľko stojí auto v porovnaní s kúpyschopnosťou obyvateľstva. **Priemerné auto vo Francúzsku má hodnotu 17-mesačnej minimálnej mzdy zamestnanca.** V prípade C3 sme tento údaj ešte znížili na 9,5 mesiaca z 11,5 mesiaca za posledných päť rokov. Ako? Zásluhu na tom má zvýšenie efektívnosti výroby a počas svojho životného cyklu sa model C3 stal dostupnejším. To je teda úloha tohto auta – podieľať sa na dostupnej mobilite.“*
Napriek tomu šéfa francúzskej značky trápi súčasný vývoj európskeho trhu, na ktorom predávajú menej áut než v minulosti. **V budúcnosti sa preto Citroën zameria na iné, predovšetkým rozvojové trhy,** s nižšími bezpečnostnými, emisnými a kvalitatívnymi požiadavkami na nové vozidlá. *„Dnes končí v Európe 78 % nášho predaja – to je pokles z pôvodných 85 %,“* vysvetľuje Cobee. Aj preto považuje Citroën za dôležité pracovať na upevňovaní pozície v krajinách ako Brazília, Argentína, India, Turecko, Egypt či Maroko. *„COVID-19 a nedostatok čipov najviac zasiahli Európu. Expandovanie je teda spôsob, ako sa zabezpečiť proti klesajúcemu trendu európskeho trhu. **Nie je nerozumné očakávať, že európsky trh v najbližších 10 rokoch klesne o 30, 40 percent.** Expanzia je spôsob, ako chrániť objem značky a našich zamestnancov,“* dodáva Cobee.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »