Nový zákaz vjazdu v Bratislave: Platí na diaľnici D1 a vylučuje tisíce vozidiel

V hlavnom meste vstúpil do platnosti zákaz vjazdu, aký majú aj iné európske mestá. Ministerstvo si ho pochvaľuje a medzičasom už stihli aj rozšíriť.

Vydané  Text: 

Ministerstvo dopravy pokračuje v odľahčovaní intravilánu Bratislavy od tranzitnej nákladnej dopravy nad 7,5 tony. Vďaka otvoreniu novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce bolo možné uplatniť zákaz vjazdu a presmerovať tranzit mimo frekventovaného Prístavného mosta aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko. Prístavný most už dnes obchádzajú tranzitujúce kamióny v oboch smeroch.

Ešte v marci tohto roka presmerovali tranzitnú dopravu nad 7,5 tony mimo Prístavného mosta v smere na Žilinu. Vďaka tomu, že tento zákaz vjazdu uplatnili, ubudlo z mosta v priemere 650 nákladných áut denne. Celkovo prešlo za nasledujúce tri mesiace Prístavným mostom o 60 000 nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu.

Po zavedení presmerovania tranzitu aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko očakáva Národná diaľničná spoločnosť podobný výsledok. Podľa nových pravidiel cez bratislavský Prístavný most prechádzajú iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. Platí to v oboch smeroch.

Zákaz vjazdu pre kamióny

„Dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy. Osadilo sa viacero dopravných značiek potrebných k prevádzke novootvorenej vetvy a k odklonu tranzitu. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. Je to vyčísliteľný dôkaz toho, že investície do mestských obchvatov majú obrovský zmysel,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

Minister uviedol, že investície do rozšírenia D1 a prepojenia D1/D4 nepomáhajú len dopravcom či osobným vozidlám. Zohrávajú významnú úlohu pre všetkých obyvateľov Bratislavy. Zákaz vjazdu pre kamióny, resp. odklonenie tranzitu z Prístavného mosta znamená vyšší komfort pre Bratislavčanov, nižší hluk a menej emisií z dopravy.

Samotná výstavba prináša aj dočasné obmedzenia, na konci dňa však celý región získa dlhodobé kvalitné dopravné riešenie. Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.

Zdroj: NDS