Výsledky Google Analytics: Autoviny.sk mesačne navštevuje 685-tisíc ľudí, sú to muži aj ženy so záujmom o kúpu auta, cestovanie a nehnuteľnosti
Bilancujeme rok 2022 z pohľadu štatistík a demografie vyplývajúcich z Google Analytics.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Tvorba úspešného online obsahu vyžaduje čoraz viac úsilia,
pretože naším cieľom nie sú len videnia, ale aj kvalitný čitateľ.
Príprava obsahu pre internetový denník nie je triviálna záležitosť. Najmä, keď ide o tak špecifický obsah, akým je motorizmus a automobily.
Kvôli silnej a okamžite dostupnej konkurencii už nestačí mať len pevne stanovené rubriky a počty príspevkov, ale neustále redakčný model prispôsobovať, reagovať na aktuálne dianie, ktoré sa mení zo dňa na deň, predvídať trendy a predovšetkým prinášať pridanú hodnotu. My máme dlhodobý zámer oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa, ktorý je motoristom a v dohľadnej dobe zvažuje nákup nového vozidla, čomu v podstatnej miere prispôsobujeme obsah. Preto sa čitateľ dostane práve k titulu Autoviny.sk, keď vyhľadáva testy nových áut, testy jazdených áut, servisné témy či riešenia dopravných situácií.
Práve návštevnosť z tzv. organického vyhľadávania cez Google u nás predstavuje viac ako tretinu všetkých vstupov a marketingové agentúry si preto u nás zakupujú backlinky pre svojich klientov, ktorým záleží na SEO.
Každý deň pracujeme s našimi analytickými nástrojmi a v uplynulých rokoch sme sústredili veľkú časť našej pozornosti na optimalizáciu pre vyhľadávače a distribúciu obsahu, ktorú dnes môžeme považovať za jednu z najlepších spomedzi slovenských motoristických médií. Naša návštevnosť je preto dlhodobo zdrojovo diverzifikovaná. Spravidla ide o tretinové pomery, kde sú najvýznamnejšími zdrojmi sociálne siete, vyhľadávače a priame návštevy.
Pre túto rôznorodosť zdrojov nie je výnimočné, keď naše príspevky oslovia v priebehu prvého týždňa aj 100-tisíc jedinečných čitateľov, čo prirodzene pritiahne ich pozornosť aj na naše ostatné príspevky. Výsledkom tejto snahy je miera okamžitých odchodov na úrovni iba 13,02 % (1.1.2022-31.12.2022) – to znamená, že naši čitatelia sa z prvého článku spravidla prekliknú aj na ďalšie. Je pre nás veľkým zadosťučinením aj to, že takmer každý druhý čitateľ sa k nám v priebehu mesiaca vráti.
Významnú pozornosť si zaslúži aj údaj o priemernom počte mesačných čitateľov za uplynulý rok (1.1.2022-31.12.2022) – priemerne až 685-tisíc čitateľov mesačne. Pre úplnosť dodávam, že každý mesiac publikujeme 100 až 150 príspevkov, pridávame početné aktualizácie a k tomu ďalšie určené pre našu Facebook stránku.
V súčasnosti predstavujú témy súvisiace s elektromobilitou približne 50 % všetkých našich príspevkov
Čitateľa je potrebné identifikovať, nájsť a obsah mu ponúknuť práve tam, kde sa práve nachádza – teda na mobile.
Tieto čísla nie sú zadarmo. Ide o výsledok dlhodobej práce jednotlivých autorov, u ktorých viac ako kedykoľvek predtým zohráva kľúčovú úlohu ochota učiť sa novoty. Už nestačí, aby autor vedel dobre písať a vyznal sa v autách. Rovnako dôležité je, aby vedel pracovať so zdrojmi, informáciami aj vlastnými znalosťami, aby pri svojej práci zohľadňoval často sa meniace nároky na SEO, mal znalosť jazykov HTML, CSS, práce s grafikou, fotografiami a videom, aby písal takzvane ľahko skenovateľné, informačne bohaté a členené príspevky a neustále prichádzal s vlastnými témami. Preto u nás spravodajské príspevky majú okolo 3500 znakov a autorské články spravidla viac ako 7000, pričom veľké testy áut mávajú rozsah aj takmer 10 normostrán. Napriek tomu na našich aktualitách čitatelia priemerne strávia takmer 4 minúty a pri dlhších autorských príspevkoch viac ako 9 minút (Google Analytics, priemer za 1.1.2022-31.12.2022).
Až 86,05 % čitateľov nás počas roka navštívilo z mobilného telefónu, 10,68 % z notebooku/desktopu a 3,27 % z tabletu. Aj tie tablety sú dôležité, reprezentujú asi 150-tisíc ľudí.
Nie je cieľom, aby si čitateľ článok čítal vetu za vetou,
podstatné je, aby našiel práve to, čo hľadal.
Kto číta náš obsah – detaily
Všetka naša snaha má za cieľ oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa. Demografiu reálneho čitateľa si overujeme dvomi metódami: priebežnými dotazníkmi a z výsledkov Google Analytics.
Výsledky z posledného dotazníka z konca minulého roka, ktorého sa zúčastnilo viac ako 8 000 respondentov, vyplynuli aj nasledovné zistenia:
Grafy: Z výsledkov nášho rozsiahleho prieskumu o spaľovacích motoroch vyplynulo, že až 96 % respondentov – čitateľov Autoviny.sk zvažuje nákup nového automobilu. Ankety sa zúčastnilo celkom 8418 respondentov a 8376 z nich odpovedalo aj na poslednú otázku o nákupe nového auta. Odpoveď pritom nebola povinná.
Uvedené vekové rozpätie nám napokon potvrdzujú aj výsledky demografie z Google Analytics za obdobie roka 2022 (1.1.2022-31.12.2022): najpočetnejšia veková skupina má 35 – 44 rokov, potom nasleduje skupina 45 – 54 rokov, ďalej 25 – 34 rokov. Osoby do 24 rokov tvoria najmenej početnú vekovú skupinu. Podľa Google Analytics sú naši čitatelia z 62,3 % muži. Zastúpenie žien je na motoristické médium veľmi vysoké, až 37,7 %, pretože motoristami sú aj dámy a aj tie sa zaujímajú o zmeny v legislatíve, riešenia dopravných situácií a autá, ktoré zvažujú kúpiť.
Používatelia s profilmi zodpovedajúcimi záujmom o automobily patria k tým najpočetnejším aj podľa výsledkov Google Analytics, pričom naši čitatelia patria aj do skupín záujmov o cestovanie a nehnuteľnosti.
Cielenie na kvalitného čitateľa, teda osoby v produktívnom veku, ktorí sú motoristi a prípadne uvažujú nad kúpou nového vozidla, evidentne funguje a v nasledujúcom období sa ešte viac sústredíme aj na čitateľov, ktorí uvažujú konkrétne nad elektrifikovanými a elektrickými automobilmi.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.