Trh
Obľúbená značka Slovákov spustila rekordné výpredaje! Na novom aute môžete teraz ušetriť viac než 4 000 eur
Škoda Auto Slovensko spúšťa mimoriadnu letnú akčnú ponuku s historicky najvyšším cenovým zvýhodnením a atraktívnymi bonusmi.
LEGISLATÍVA
Nová ekologická daň zruinuje Slovákov! Za tankovanie si čoskoro priplatíme stovky eur
Od roku 2027 budú domácnosti čeliť kontroverznej dani z uhlíka, ktorá môže zvýšiť cenu benzínu od 10 do 40 centov za liter. Ročné náklady na tankovanie sa tak môžu zvýšiť o stovky eur.
Tento nárast je spôsobený pomalým odklonom od fosílnych palív v oblasti bývania a dopravy, čo vedie k vyššiemu dopytu a následne aj k rastu cien emisných kvót. Posledné reakcie však tlačia na odklad účinnosti smernice o niekoľko rokov.TRH
ŠTATISTIKA: Vysoké ceny Slovákov netrápia. Tento rok sa predalo viac áut než v minulosti, tie elektrické však nechcú
Trh s novými automobilmi medziročne mierne rástol. Niektorým kategóriám vozidiel sa však darilo menej než vlani.
TRH
Elektromobil ako najhoršia investícia? Ich ceny sa na Slovensku prepadli o ďalších 7 000 eur
V júni bolo na trhu ponúkaných 56 181 áut, ktoré mali najazdených najčastejšie 170 000 km a boli desať rokov staré. Ceny ojazdených elektromobilov klesajú najrýchlejšie spomedzi všetkých vozidiel.
Značka MG odmietla spolupracovať s Európskou komisiou! Trestom budú najvyššie dovozné tarify zo všetkých čínskych automobiliek
Značka MG bude zápasiť s najvyššími tarifami spomedzi všetkých čínskym automobiliek. Čo to znamená pre slovenské zastúpenie?
ELEKTROMOBILITA
Strata hodnoty 10 000 € v priebehu 5 mesiacov! Zúfalým predajcom ležia elektromobily na sklade, nedokážu sa ich zbaviť
Predajcovia áut na Slovensku sa nedokážu zbaviť elektrických áut, ktoré im ležia na sklade ešte z minulého roka. Nové elektrické auto so zárukou a dojazdom takmer 400 km dnes môžete mať za menej než 24 tisíc eur.
Autopriemysel
Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli
Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.
Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami.ROZHOVOR
Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.
Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.
Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.AUTOPRIEMYSEL V RUSKU
Znie to skoro ako vtip. Rusi budú vyrábať falošné Citroëny C5 Aircross, využívajú sprostredkovateľa z Číny
Ruský autopriemysel sa snaží vyhnúť dôsledkom odchodu automobiliek z trhu tým, že využije staré výrobné závody a nechá si doviezť súčiastky cez sprostredkovateľa.
Výrobou vozidiel bez formálnej licencie by sa teoreticky mohla naplniť podstata falšovania.Spravodajstvo / Autopriemysel
Pridrahé autá? Týmto značkám sa darilo skvele, pretože si udržali rozumné ceny. Skupina Renault tento rok predstaví 10 nových áut.
Skupina Renault je v súčasnosti tretím najväčším výrobcom automobilov v Európe vďaka trom vzájomne sa dopĺňajúcim značkám: Renault, Dacia a Alpine.
Dacia Jogger HYBRID 140, ktorá sa predáva od januára 2023, predstavuje viac ako 25 % zákazníckych objednávok vozidiel Jogger. Rok 2024 bude bohatý: skupina uvedenie 10 nových modelov