Servis/Poradca pri kúpe jazdenky

Doma je to s istotou. Dovozy sa môžu predražiť

Individuálne importy áut z cudziny sú populárne pre neraz výhodnejšiu cenu. Nezabúdajte ale, že práve tá je vykúpená aj mnohými rizikami. V rubrike Poradca pri kúpe jazdeného vozidla si postupne predstavíme, ako sa im môžete čo najjednoduchšie vyhnúť?

Vydané  Text: 

Vezmite si so sebou človeka, ktorý autám a ich technickej stránke rozumie. Vozidlo si dôkladne poobzerajte, či jeho karoséria nevykazuje znaky havárie v podobe nezlícovaných dielcov alebo prelakovania. Skontrolujte si podvozok a motor od spodku na zdviháku, ľahšie tak objavíte koróziu či unikajúci olej. A predovšetkým sa na aute prevezte, počúvajte jeho zvuky, vyskúšajte ovládacie prvky, brzdy, svetlá atď. 

To sú základné rady, ktoré platia pri kúpe zánovného aj ojazdeného vozidla. A teraz si skúste povedať, ktoré z týchto pravidiel ste schopní bez problémov dodržať pri dovoze jazdenky z cudziny…

Dve tretiny odmietnu

„Aj preto odporúčame, aby si Slováci vyberali automobily z ponuky na Slovensku. Je pri nich väčšia istota, že nepochádzajú z trestnej činnosti, nie sú zatiahnuté do exekučných, dedičských a iných sporov, neviažu sa na ne neuhradené pokuty, splátky a pod.,“ hovorí Radoslav Skaloš, manažér predaja zo spoločnosti AAA AUTO.

Táto najväčšia tuzemská sieť autobazárov má v súčasnosti v ponuke 19-tisíc preverených áut od desiatok značiek. To znamená, že technici „Áčok“ na každom skontrolovali viac ako 260 parametrov a ak ich vozidlo nesplnilo, tak ho neprijali do výkupu. „To nie je výnimka, skôr naopak – dve tretiny automobilov, ktoré k nám ich majitelia privezú, musíme odmietnuť. Ako ich nový vlastník totiž pri ďalšom predaji ručíme za to, že nami ponúkané modely sú v poriadku,“ vysvetľuje Radoslav Skaloš. A to sa netýka len technického stavu.

Certifikát na kilometre

Pri kúpe auta z cudziny sa totiž oveľa jednoduchšie stanete obeťou toho najzákladnejšieho triku, aký používajú podvodníci s autami: stočených kilometrov. Ak sa už rozhodnete pre individuálne dovozy, určite si pomocou online verifikátorov skontrolujte, ako na tom vlastne je servisná, vlastnícka, škodová, ale práve aj „nájazdová“ história vášho budúceho vozidla.

Oveľa jednoduchšie to máte pri kúpe auta z overených lokálnych autobazárov. Tie sa totiž istia proti podvodníkom práve spoluprácou s renomovanými autoritami, ktoré preveria v databázach, či auto neklame o svojej minulosti a doložia to aj príslušným certifikátom.

Nepozdáva sa? Vymeňte

Nižšia cena je tak neistým ziskom. Auto dovezené spoza hraníc, samozrejme, nemusí byť automaticky zlé. Riziká s ním spojené sú však určite vyššie, ako pri vozidlách z nášho sekundárneho trhu od firiem ako sú práve známe Áčka. Tie mimochodom garantujú, že ak sa vám auto nebude pozdávať, môžete ho bez akýchkoľvek otázok do desiatich dní vymeniť za iné. A to si pri individuálnych importoch spoza hraníc dovoliť určite nemôžete.

Odborník radí

Je rozdiel medzi ojazdeným a zánovným autom. Ak túžite po novom vozidle a z nejakého dôvodu nechcete siahať po tzv. jazdenke, skúste si pozrieť našu ponuku zánovných áut. To sú vozidlá, ktoré majú najazdených najviac 50-tisíc kilometrov (ale väčšina z nich oveľa menej) a sú maximálne päť rokov staré. Mnohé sú však doslova nové s minimálnym nájazdom a napriek tomu veľmi atraktívnou cenou. Napríklad rok starú Škodu Octaviu 2.0 TDi s 18-tisíc kilometrami si môžete odviezť za 26 500 eur. To je o 6 230 eur menej, ako by zaplatil za novú. V ponuke na www.mototechna.sk je aj viacero veľmi výhodných elektromobilov.