Týchto 10 vecí za volantom vodiči nenávidia najviac – súhlasíte?

Od neohľaduplných kamionistov cez parkovacích negramotov až po vodičov s výfukom ako traktor – týchto 10 vecí motoristom najviac lezie na nervy.

Vydané  Text: 

Nadávky, trúbenie, zúfalé gestá rukami… Ak ste vodič, určite to poznáte. Niektoré situácie na cestách dokážu vyvolať aj u najpokojnejších vodičov nečakaný výbuch frustrácie. Doprava je čoraz hustejšia, mestá preplnené, diaľnice plné a vodiči – často nepripravení alebo bezohľadní. A keď sa k tomu pridá zlé počasie, slabá infraštruktúra či únava, problém je na svete.

Britský portál Confused.com oslovil 2 000 vodičov a zostavil zoznam najotravnejších vodičských návykov. Mnohé z nich sú však rovnako známe aj slovenským šoférom. Navyše, európske štatistiky ukazujú, že rozčuľovanie za volantom nie je len otázkou nálady, ale reálne ovplyvňuje bezpečnosť na cestách.

1. Zbytočné lepenie sa na zadný nárazník

Takzvané „nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti“ nie je len nepríjemné, ale aj nebezpečné. Vodič, ktorý jazdí príliš blízko, nemá dostatočný reakčný čas. A čo je horšie – často ide o psychologický nátlak, ktorým sa vás snaží prinútiť ísť rýchlejšie alebo uhnúť.

2. Vodiči bez smeroviek

Zmena pruhu či odbočovanie bez použitia smerových svetiel patrí medzi najčastejšie príčiny nehôd (v mestách). Vodiči často zabúdajú, že smerovka neslúži pre nich – ale pre ostatných.

Od neohľaduplných kamionistov cez parkovacích negramotov až po vodičov s výfukom ako traktor – týchto 10 vecí motoristom najviac lezie na nervy.

3. Parkovanie

Zaberanie dvoch miest, blokovanie výjazdu alebo zaparkovanie centimetre od druhého auta – všetky tieto „umenia“ sú dennou realitou najmä vo väčších mestách. Parkovací asistent ešte nie je zárukou rozumu.

4. Predbiehanie s následným brzdením

Niektorí vodiči si predbehnutie mýlia s prejavom dominancie. Predbehnú vás… a o pár metrov brzdia, lebo sa blížia k zákrute či zápche. Táto taktika je nielen otravná, ale často aj zbytočná.

5. Kamióny, ktoré sa predchádzajú večnosť

Najmä na diaľniciach je známe – keď sa jeden kamión snaží predbehnúť druhý, trvá to kilometre. Vodiči osobných áut si zatiaľ šúchajú volant a počítajú šediny. Obzvlášť nepríjemné je to v kopcoch, kde kamióny strácajú rýchlosť.

6. Mobil v ruke aj pri 130 km/h

Telefonovanie bez handsfree v aute za 80 000 tisíc, scrollovanie Instagramu v zápche alebo dokonca písanie SMS počas jazdy. V dobe smartfónov sa táto forma rozptýlenia stala vážnym problémom, a dosť nebezpečným.

7. Zaberanie stredného pruhu

Pravý pruh je voľný, ale niekto si zamiloval ten stredný. Dôvod? Má v ňom „lepší výhľad“, „vyšší komfort“ alebo je jednoducho lenivý prejsť do svojho pruhu. Výsledkom bývajú niekedy zbytočné kolóny a nervy ostatných vodičov.

Od neohľaduplných kamionistov cez parkovacích negramotov až po vodičov s výfukom ako traktor – týchto 10 vecí motoristom najviac lezie na nervy.

8. Výmole

Toto nie je vina vodičov, ale cestárov a štátu. No frustrácia, ktorú výmole spôsobujú – najmä ak si zničíte pneumatiku alebo disk – určite do tejto kategórie patrí. A ak sa výmol nachádza v zákrute, je to rovno bezpečnostné riziko.

9. Príliš hlučný výfuk

Niektoré upravené vozidlá v noci znejú ako štartujúci Boeing. Hlučné výfuky túrujúce pod bytovkou len rušia obyvateľov aj vodičov – a pritom často nejde o rýchle autá, ale len o imitácie športových modelov, ktorých majitelia radi jazdia s holou rúrou.

10. Zaraďovanie bez rešpektu

Najmä pri pripájaní na diaľnicu alebo v zápchach sa často stáva, že niektorí vodiči nevedia alebo nechcú pochopiť, že zipsovanie má svoje pravidlá. Buď vchádzajú príliš neskoro, alebo vám skrátka vlezú do pruhu bez varovania a bez smerovky, lebo veď „oni môžu“.

Dá sa s tým niečo spraviť?

Nie každý má nervy zo železa, ale základy bezpečnej a ohľaduplnej jazdy by mali byť našou každodennou samozrejmosťou. Ak každý začne od seba – napríklad pravidelne kontroluje spätné zrkadlá, nevyužíva telefón počas jazdy a rešpektuje iných – cesta do práce alebo na dovolenku môže byť výrazne pokojnejšia. Pripomeňme si tiež „pravidlo dvoch sekúnd“ – medzi vami a autom pred vami by mal byť dvojsekundový odstup. V daždi a zlom počasí ešte viac.

Auto ukazovalo 265-tisíc, ale malo o 230-tisíc viac. Kupujúci vysúdil 7 300 € vďaka tomuto výpisu