Najúspešnejšie cenovo dostupné SUV prejde na baterky, pohon 4×4 si zachová
Elektrické SUV Duster si zachová schopnosti 4×4 aj v novej ére. Dacia ho plánuje uviesť po elektrickom Sandere a novom Springu.
Vydané Text: Marek Lehmann
Zmeny v legislatíve a rastúci dopyt po elektromobiloch nútia aj najpraktickejšie značky prehodnotiť svoj prístup. Dacia to však robí po svojom – jednoducho, funkčne a bez zbytočného pozlátka. Po generácii mild hybridov a samonabíjacích hybridov teraz prichádza na rad elektrický Duster. Aj v novej podobe má zostať tým, čím vždy bol – robustným SUV do každého terénu, ktoré si vďaka pohonu 4×4 poradí aj mimo asfaltu. Potvrdil to generálny riaditeľ značky Denis Le Vot, ktorého citoval Autocar.
Tretiu generáciu Dusteru si zákazníci už môžu kúpiť ako 48-voltový mild hybrid (MHEV) alebo plnohodnotný hybrid (HEV), čo je dôležitý prechodový krok pred plnohodnotnou elektrifikáciou. Výlučne batériový model bude postavený na novej platforme CMF-B EV, špeciálne vyvinutej pre elektromobily v rámci skupiny Renault. Táto architektúra okrem iného umožní inštaláciu druhého elektromotora na zadnú nápravu, čo znamená, že elektrický Duster môže mať pohon všetkých kolies.

Dacia Duster.
A práve to bude kľúčové – zachovať si schopnosti, ktoré Duster dostali na výslnie. Nie je to len lacný crossover do mesta, ale auto, ktorému nerobí problém ani kamenistá poľná cesta, sneh alebo prudký výjazd.
Elektrifikácia po „daciovsky“
Dacia neplánuje naskočiť na módnu vlnu elektromobilov s honosným marketingom. Jej stratégia je jasná: udržať nízku cenu a praktickosť aj pri batériových modeloch. Predtým, než príde elektrický Duster, sa zákazníci dočkajú elektrického Sandera, ktorý má debutovať v roku 2028 s príchodom novej generácie. Novú Daciu Spring môžeme očakávať ešte skôr.

Dacia Spring.
To, že elektrický Duster príde najskôr v roku 2030, nie je prekvapením. Dacia si dáva čas, no zároveň sleduje, kam sa trh uberá. A čo je podstatné – pripravuje sa na zákaz predaja nových spaľovacích vozidiel v Európskej únii od roku 2035. Tento dátum síce ešte nie je definitívny, no automobilky sa mu musia prispôsobiť už teraz. A my dúfame, že na spomínaný pohon 4×4 nebudeme musieť čakať ďalších 5 rokov.
TOP 4 ojazdené SUV do 20 000 €: Nie sú nové, ale zvládnu tisíce kilometrov bez ďalších investícií