TOP 4 ojazdené SUV do 20 000 €: Nie sú nové, ale zvládnu tisíce kilometrov bez ďalších investícií
Aké spoľahlivé auto sa dá kúpiť za 20 000 eur? Tieto veľké SUV ponúkajú priestor, výkon aj odolnosť.
Vydané Text: Marek Lehmann
Nové autá s cenou okolo 20 000 eur dnes ponúkajú najmä menšie mestské modely s kompromisnou výbavou a obmedzeným priestorom. Ak však hľadáte poriadny crossover, respektíve SUV s odolnou technikou, veľkým kufrom a motorom, ktorý niečo vydrží, výber v bazároch je podstatne zaujímavejší.
Samozrejme, pri ojazdených vozidlách sa zvyšuje riziko technických problémov a nevyhnutnosť dôsledného preverenia. No nasledujúce štyri modely odborníci a servisní mechanici dlhodobo radia medzi tie, ktoré stoja za pozornosť. Ich motory, prevodovky a podvozky totiž vydržia viac, než bežné mestské SUV.
1. Volkswagen Touareg II – prémiová výbava a konštrukcia
Druhá generácia Touaregu (rok výroby 2010 – 2018) ponúka robustné karosérie, výborné pohodlie na dlhé trasy a prekvapivo vysoký stupeň výbavy aj v základných verziách. Bežne nájdete kusy s nájazdom pod 150 000 km a atmosférickým motorom VR6 3.6 (249 k), ktorý síce žerie viac než dosť (v meste aj cez 20 l/100 km), ale odmení vás kultúrou chodu a vysokou spoľahlivosťou.
Vo verziách s dieselom 3.0 TDI (204/245 k) hľadajte tie, ktoré majú menší výkon – ide o menej namáhaný a spoľahlivejší variant. Automatická 8-stupňová prevodovka od Aisinu patrí k najlepším na trhu a môže sa pochváliť výbornou životnosťou. Slabinou sú ceny náhradných dielov a mierne zložitá elektronika. Na druhej strane – ak sa o auto dobre staráte, vráti vám to vysokým komfortom a trvácnosťou.

Volkswagen Touareg II.
2. Kia Sorento III – kórejský kombajn na kilometre
Ak hľadáte auto, ktoré zvládne rodinné výlety aj služobné kilometre bez sťažností, Sorento tretej generácie (2014 – 2020) je výbornou voľbou. Výber sa zväčša točí okolo dieselového motora 2.2 CRDi (200 k), ktorý má povesť držgroša a zvládne aj nekvalitnú naftu, no v ideálnom prípade siahnite po benzínovom 2.4 GDI (188 k). Nevyžaduje toľko starostlivosti a vie prejsť aj 250 000 km bez väčších opráv.

Kia Sorento III.
Automatická 6-stupňová prevodovka je dostatočne odolná a dobre zladená s motorom. Výbava poteší – v ponuke sú verzie s panoramatickou strechou, kožou, navigáciou aj adaptívnym tempomatom. Jediné, čo môže trochu pokaziť dojem, je slabšia životnosť brzdových komponentov a jemne chaotická elektronika. Ale inak – výborný pomer výkonu a ceny.

Kia Sorento III.
3. Volvo XC60 I – severské SUV so spoľahlivými motormi
XC60 prvej generácie sa stalo hitom Volva. V cene do 20-tisíc eur nájdete kusy po facelifte (2014+) s kvalitnými motormi a interiérom, ktorý starnutie zvláda výborne. Najčastejšie sa stretnete s naftovým D5 2.4 (až 220 k), ktorý patrí medzi najspoľahlivejšie päťvalce na trhu. Dobrou voľbou je aj menší 2.0 D (150 alebo 190 k), ktorý zasa vyniká pôsobivou spotrebou.

Volvo XC60 I.
Automat Aisin TF-80SC alebo TG-81SC vydrží 300 000 km, ak meníte olej každých 40 000 km. Odporúčame preventívnu inštaláciu externého chladiča. Naopak, na pozore sa treba mať pri chladiacom systéme a naftových vstrekovačoch – nepatria k tým najodolnejším. XC60 zaujme najmä tých, ktorí hľadajú komfort, bezpečnosť a kultivovaný chod. Luxusný interiér, prémiový podvozok a schopnosť prejsť tisíce kilometrov bez únavy sú hlavné tromfy tohto modelu.

Volvo XC60 I.
4. Nissan Pathfinder IV – veľký Japonec s americkým srdcom
Nissan Pathfinder štvrtej generácie je už viac cestovný krížnik ako čistokrvné SUV. V cene do 20 000 eur nájdete kusy s nájazdom do 150 000 km a dvojicou motorov: benzínový V6 3.5 (249 k) alebo turbodiesel 2.5 (190 k). K benzínu sa viaže CVT prevodovka Jatco – vo verzii RE0F10G (reťazový variátor) je to pomerne odolná kombinácia, ak sa mení olej.

Nissan Pathfinder IV.
Diesel YD25 bol v tejto generácii vylepšený, odstránili sa staré problémy s turbom, ktoré dnes stačí preventívne elektronicky doladiť. Na dlhé trasy je Pathfinder ako stvorený, najmä ak máte radi americký štýl jazdy – veľa priestoru, pohodlné sedadlá a plynulé tempo. Treba však počítať s jemne mäkším podvozkom, ktorý nemusí na rozbitých cestách zvládať nárazy úplne bez protestov. A pozor na častejšie drobné úniky kvapalín.

Nissan Pathfinder IV.
Rada na záver
Crossovery v tejto kategórii sú síce staršie, no ponúkajú omnoho viac ako nové mestské „SUV“. Majú podstatne vyšší komfort, robustnejšiu techniku a osvedčené motory, ktoré zvládnu stovky tisíc kilometrov – za predpokladu, že im doprajete kvalitnú údržbu. A to je niečo, čo vám žiadne nové SUV za 20 000 € neponúkne.
Týchto 10 benzínových SUV zvládne pol milióna kilometrov bez generálky. Mechanici ich milujú