Hyundai Sonata 2.0 CRDi: Konzervatívec

Redakcia, 23.01.2009
Decentný facelift sedanu Hyundai Sonata mal zlepšiť postavenie kórejskej automobilky v strednej triede. Na výsledok sme sa pozreli v kombinácii s novým naftovým dvojlitrom.

Stredná trieda je pre kórejské značky tak trochu zakliatym územím. Kto však uprednostňuje nenápadný imidž s dobrým pomerom ceny a hodnoty, ten by mal práve tu hľadať svojho favorita. Hyundai Sonata patrí z hľadiska dizajnu k najelegantnejším vozidlám tohto segmentu. Výrobca preto pri facelifte len nenápadne upravil niektoré detaily, takže auto pôsobí hodnotnejším dojmom. Navyše, s dĺžkou presne 4,8 metra patrí Sonata k najväčším sedanom v triede a opticky pôsobí dosť majestátne.

Vonkajší dojem sa potvrdí otvorením dverí, miesta je v každom smere nadostač. Výrazným faceliftom prešla palubná doska, ktorá je teraz z príjemnejšieho materiálu. Dostala tiež moderné ovládacie prvky a modré podsvietenie známe z iných modelov značky Hyundai. Je to vec vkusu, ale na nás pôsobia centrálne displeje trochu lacným dojmom, naopak spracovanie prístrojového panelu je vydarené.

Relatívne bezproblémový komfort obsluhy narúša hlavne tradičné ázijské ovládanie palubného počítača, ktoré je trochu od ruky vpravo od ukazovateľov. Miernym sklamaním v strednej triede je aj jednozónová klimatizácia. Testované vozidlo poháňal štvorvalec 2.0 CRDi, ktorý prešiel posilňovňou.

Výsledkom je 110 kW (150 k), čo aj relatívne veľkej Sonate zabezpečuje solídnu dynamiku. Dojem z inak vcelku kultúrneho agregátu nám ale narušila nenápadná turbodierka tesne pod 2000 otáčkami. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je presné, sprevodovanie by ale mohlo byť dlhšie. Pri diaľničnom tempe ukazoval otáčkomer hodnotu 2500, čo je tak trochu veľa.

Sonata je vozidlom na pohodlné cestovanie, čo dokazuje predovšetkým podvozok. Výrobca ho pri facelifte trošku pritvrdil, predovšetkým v záujme stability. Auto je teraz celkovo menej nervózne, stále to ale nie je športovec. Na rozbitých cestách, ktorých je u nás požehnane, nás nepríjemne prekvapil výrazný hluk náprav.

Text: Martin Ruisl
Foto: PANER (2), Peter Michalec

**Hodnotenie * * * *

Plusy** Vnútorný a batožinový priestor, presné radenie, komfort pruženia, kvalita materiálov.

Mínusy Utlmenie hluku, menej prehľadná karoséria, umiestnenie niektorých ovládacích prvkov, sprevodovanie.

Technické údajeMotornaftový 2.0 R4Zdvihový objem1991 cm3Výkon110 kW/150 k pri 3800 ot/minKrútiaci moment305 Nm pri 1800-2500 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4800x1832x1475 mmRázvor2730 mmBatožinový priestor523 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť203 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,2 sSpotreba počas testu7,5 l/100 kmEmisie CO2159 g/kmCenaZákladná cena verzieod 24 560,18 € (739 900 Sk)