AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!

Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.

Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra.
Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.
Vydané Text: 

Jeden z najúspešnejších slovenských dizajnérov a zároveň zvučné meno vo svete automobilového dizajnu, Jozef Kabaň, po rokoch definitívne opúšťa koncern Volkswagen. Jeho najbližšie kroky pritom nevedú do žiadnej prémiovej značky. Kabaň totiž podľa oficiálnych informácií podpísal zmluvu s čínskym gigantom, ktorý stojí napríklad za rozpínajúcou sa automobilkou MG.

Prestupuje do MG

Podľa informácií zverejnených na webe cardesignnews.com, Jozef Kabaň prikývol na ponuku čínskeho koncernu SAIC. Podobnú trajektóriu pritom už pred časom nabral aj jeho niekdajší kolega Klaus Zyciora. V prípade Nemca išlo o vstup do čínskej automobilky Changan. Kabaň sa po vstupe do SAIC stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra v SAIC R&D Innovaion Headquarters. Zároveň tu bude priamo zodpovedať globálnemu šéfovi dizajnu Shaovi Jingfengovi.

Zvučné meno do čínskeho koncernu pritom prichádza práve v čase, kedy sa v Európe naplno prejavuje expanzia značky MG. Zástupcovia SAIC sa už na adresu novej akvizície vyjadrili nasledovne: „Jozef Kabaň výrazne zvýši našu konkurencieschopnosť a úroveň internacionalizácie a taktiež urýchli vstup SAIC na globálny trh“.


 

Jozef Kabaň pomôže značke preraziť na globálnom trhu

Správy o vstupe Jozefa Kabaňa do čínskeho koncernu a taktiež aj do značky MG prichádzajú len krátko pred zahájením autoshow v Pekingu. MG sa taktiež pri tejto príležitosti pochválilo svojim najnovším konceptom nazvaným EXE181. Ide o štúdiu inšpirovanú legendárnym modelom EX181 z roku 1957. Unikátne auto v druhej polovici 50. rokov minulého storočia stanovilo svetový rýchlostný rekord. Najskôr sa mu podarilo dosiahnuť rýchlosť 395 km/h a o dva roky neskôr ju dokonca v Bonneville vylepšil až na 410 km/h.

Na papieri Jozefa Kabaňa v minulosti začínali viaceré, dnes už legendárne, modely. Za zmienku stojí napríklad to, že stál za dizajnom Škoda Octavia, Rapid či Superb. Okrem toho sa podieľal na dizajne Volkswagen ID.Buzz či ID.Life, viacerých modelov Audi, BMW či Rolls-Royce. Nemôžeme zabudnúť ani na jeho najznámejší projekt, ktorým bol vzhľad auta Bugatti Veyron.





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.