Saic
Novinka
Audi bez ikonických štyroch kruhov? Nový koncept nesie už iba nápis AUDI
Audi spolu s čínskym SAIC predstavilo nový koncept, ktorý predznamenáva príchod troch modelov pre čínsky trh, čím posilňuje svoje postavenie na rýchlo sa meniacom trhu elektromobilov.
AKTUALITA
Katastrofa pre čínsky trh: 85 % výrobcov elektromobilov vraj čoskoro zanikne kvôli clám
Aspoň to vyplýva z prognózy poradenskej spoločnosti Alixpartners. Do šiestich rokov vraj veľa značiek kvôli clám jednoducho prestane existovať.
AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Vlastnícke vzťahy medzi automobilkami
Kto vlastní koho? Veľký prehľad vlastníkov automobiliek (2024)
Ak niekoho počujete kritizovať automobilky a pritom vyzdvihovať jednu konkrétnu, ukážte mu tento zoznam vlastníckych pomerov. Možno ho prekvapí.
Kto vlastní značky Kia, Volvo, Jaguar, Peugeot či Renault?Na Slovensko môže prísť ďalšia automobilka! Nový hráč má s Európou veľké plány
Čínsky koncern SAIC bude pravdepodobne vyrábať hatchback MG4 aj v Európe. Fabrika môže vyrásť na Slovensku.
Biznis
VW a Audi rozširujú spoluprácu s čínskymi výrobcami. Značky budú vyvíjať nové autá spolu s Xpeng a SAIC
Koncern Volkswagen vstupuje do užšej spolupráce s čínskymi automobilkami. Nemecký koncern s nimi mieni, okrem iného, vyvíjať aj platformy pre nové automobily.
Pre VW nie je spolupráca s čínskymi partnermi ničím novým, aktuálne sa preto hovorí o rozširovaní obchodných partnerstiev.Kam sme sa to dostali? Audi chce postaviť nové modely na čínskych základoch od koncernu SAIC
Audi údajne rokuje o kúpe prémiovej platformy pre elektromobily od čínskej spoločnosti SAIC.
KRÁTKA SPRÁVA
SAIC zdvojnásobuje svoju expanziu do Európy, postaví tu výrobný závod. Je v hre aj Slovensko?
Podľa neoficiálnych informácií by v hre mohlo byť aj Slovensko, ktoré by tak posilnilo líderskú pozíciu v európskom autopriemysle.
Podrobnosti o rozhodovaní sa o umiestnení továrne si však zatiaľ SAIC drží v tajnosti. Očakáva sa, že viaceré čínske značky začnú budovať výrobné závody v Európe, aby sa vyhli zvyšovaniu cien dovezených modelov.