Bude z MG4 bude nový bestseller? Nový model má zbrane pripravené, dizajn sa upravil pre Európanov

MG predstaví nový MG4 s polovodičovou batériou a moderným dizajnom. Je to zásadný krok v boji o návrat medzi lídrov elektromobility.

Vydané  Text: 

Čínska značka MG, ktorá v posledných rokoch opäť nabrala dych pod krídlami koncernu SAIC, pripravuje výrazný návrat svojho kľúčového modelu MG4. Nová generácia prichádza s dôležitou technologickou novinkou – polovodičovou batériou. Výrobca ju plánuje nasadiť do sériovej výroby ako prvý, čím by mohol opäť zamiešať kartami v segmente dostupných elektromobilov.

MG4 zažilo v Európe silný nástup, no konkurencia sa neustále zhusťuje a v roku 2025 model stratil výraznú časť trhu. Odpoveďou má byť modernizovaná verzia, ktorú MG predstaví už 5. augusta. V Číne sa začne vyrábať koncom augusta v závodoch v Nankingu, pričom cena na domácom trhu sa bude pohybovať medzi 80 000 a 120 000 juanmi (cca 9 600 až 14 500 eur).

MG predstaví nový MG4 s polovodičovou batériou a moderným dizajnom. Je to zásadný krok v boji o návrat medzi lídrov elektromobility.

MG4.

Batéria novej generácie

Najväčšou zbraňou nového MG4 je polovodičová batéria od spoločnosti QingTao Energy. Obsahuje len 5 % tekutého elektrolytu, čo podľa MG zvyšuje bezpečnosť a zároveň umožňuje vyššiu energetickú hustotu – 180 Wh/kg. Batéria s kapacitou 70 kWh sľubuje dojazd až 537 km (podľa čínskeho cyklu CLTC). V chladnom počasí má byť o takmer 14 % účinnejšia ako klasické LFP batérie, dokonca aj pri teplotách okolo -7 °C. Batéria už prešla bezpečnostnými testami vrátane prepichovania, no MG zdôrazňuje, že testovali aj správanie vozidla pri nízkych teplotáchspotrebu energie pri reálnej jazde.

MG predstaví nový MG4 s polovodičovou batériou a moderným dizajnom. Je to zásadný krok v boji o návrat medzi lídrov elektromobility.

Dizajnovo pôsobí nový MG4 menej agresívne než jeho predchodca – zaoblenejšia silueta a čistejšie línie by mali osloviť európske publikum. Predná časť má vyššie umiestnené svetlomety a nárazník s viacerými tvarovanými plochami. Zo zadnej časti vyniká úzka svetelná lišta a spojler plynule nadväzujúci na strechu. Rozmery sa zväčšili – dĺžka 4 395 mm, šírka 1 842 mm a rázvor 2 750 mm zabezpečia viac miesta v kabíne aj v kufri. Interiér zatiaľ nepoznáme detailne, no značka láka na nový systém MGxOppo, vyvinutý s technologickou firmou Oppo. Ten by mal integrovať smartfón s vozidlom cez hlasové ovládanie, gestá či aplikácie.

MG predstaví nový MG4 s polovodičovou batériou a moderným dizajnom. Je to zásadný krok v boji o návrat medzi lídrov elektromobility.

MG4.

Zatiaľ jedna verzia pohonu

V úvode predaja sa počíta s jedinou verziou – elektromotorom na zadnej náprave s výkonom 120 kW (163 k). MG avizuje neskôr rozšírenie ponuky, no zatiaľ sa sústredí na stabilné uvedenie modelu s vysokým dojazdom. Elektromobil sa tak môže opäť zaradiť medzi dostupné a efektívne vozidlá na každodenné použitie. Až vývoj trhu ukáže, či tieto zmeny postačujú na úspešný návrat medzi lídrov (v iných európskych krajinách ide o mimoriadne úspešný a obľúbený model).

Lož odhalená: Benzín E10 zvyšuje spotrebu v skutočnosti do tejto miery