Aktualita
Ktorá značka udáva najviac skreslené čísla? Test dojazdu elektromobilov odhalil pravdu
Letný test dojazdu elektromobilov, ktorý každoročne organizuje Nórska automobilová federácia, patrí medzi najrelevantnejšie porovnania v Európe.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Letný test dojazdu elektromobilov, ktorý každoročne organizuje Nórska automobilová federácia, patrí medzi najrelevantnejšie porovnania v Európe. Test prebieha v reálnych podmienkach, na úplne identickej trase a bez zásahov do jazdného štýlu, a to dáva používateľom presnejšiu predstavu o tom, čo od vozidla môžu očakávať. Tento rok sa testovalo celkovo až 27 modelov elektromobilov, pričom nie všetky ohúrili svojim výkonom.
Lucid Air Grand Touring
Lucid Air Grand Touring potvrdil svoj potenciál dojazdom 828,6 kilometra na jedno nabitie. Hoci v porovnaní s udávaným WLTP dojazdom 960 km zaznamenal reálny pokles o 13,7 %, stále ide o výsledok, ktorý ho radí na vrchol tabuľky. Treba však dodať, že práve luxusné a výkonné modely často dosahujú v reálnych podmienkach väčšiu odchýlku, najmä kvôli vyššej spotrebe pri dynamickejšej jazde.
Prekvapili aj iné značky
Zaujímavejšie sú možno výsledky vozidiel, ktoré WLTP hodnoty prekonali. Medzi ne patrí aj Tesla Model Y, ktorá prešla o 66 kilometrov viac, než udáva priamo výrobca, čo je veľmi dobrý signál pre tých, ktorí si zakladajú na efektivite. Model 3 so 721 kilometrami skončil druhý a potvrdil status Tesly ako výrobcu s konzistentne vysokým reálnym dojazdom.
Model | Pôvodná hodnota | Aktuálna hodnota | Rozdiel |
---|---|---|---|
Tesla Model Y | 586 | 652 | +66 |
Zeekr 7X | 541 | 593 | +52 |
BYD Tang | 530 | 572 | +42 |
Peugeot E-5008 | 488 | 516 | +28 |
MG5 | 465 | 492 | +27 |
Volkswagen ID.7 GTX Tourer | 568 | 595 | +27 |
Polestar 4 | 600 | 627 | +27 |
BMW iX | 668 | 691 | +23 |
BYD Sealion 7 | 502 | 523 | +21 |
Tesla Model 3 | 702 | 721 | +19 |
Lotus Emeya | 435 | 450 | +15 |
Opel Grandland | 569 | 583 | +14 |
Mercedes-Benz G-klasse | 455 | 467 | +12 |
Voyah Courage | 440 | 452 | +12 |
Porsche Macan | 543 | 548 | +5 |
Škoda Elroq | 424 | 422 | -2 |
Volkswagen ID. Buzz | 456 | 454 | -2 |
Audi A6 Avant e-tron | 663 | 656 | -8 |
Ford Capri | 627 | 616 | -11 |
MG Cyberster | 443 | 429 | -14 |
Hongqi EHS7 | 540 | 524 | -16 |
Kia EV3 | 590 | 574 | -17 |
Audi Q6 e-tron | 582 | 563 | -19 |
Polestar 3 | 695 | 670 | -25 |
Ford Explorer EV | 566 | 537 | -29 |
Volvo EX90 | 609 | 577 | -32 |
Lucid Air | 960 | 829 | -131 |
V teste sa ukázali aj nové značky ako Zeekr či BYD. Tieto čínske automobilky sa začínajú čoraz viac presadzovať aj mimo domáceho trhu a test v Nórsku ukazuje, že dokážu ponúknuť konkurencieschopné elektromobily aj v európskych podmienkach. Ich výkon je dôkazom toho, že konkurencia v segmente elektromobilov sa neustále zvyšuje.

Ford Explorer EV
Reálny dojazd ovplyvňuje veľa faktorov, ako aj vonkajšia teplota, profil trate či štýl jazdy. Všetky testované autá však prešli tú istú trasu, čo zaručuje férové porovnanie. Výsledky jasne ukazujú, že WLTP hodnota je často pri elektromobiloch len orientačná a reálny dojazd si treba overiť v praxi. Pre kupujúcich je takýto test oveľa užitočnejší než laboratórne merania.