Biznis

VW a Audi rozširujú spoluprácu s čínskymi výrobcami. Značky budú vyvíjať nové autá spolu s Xpeng a SAIC

Koncern Volkswagen vstupuje do užšej spolupráce s čínskymi automobilkami. Nemecký koncern s nimi mieni, okrem iného, vyvíjať aj platformy pre nové automobily.

Pre VW nie je spolupráca s čínskymi partnermi ničím novým, aktuálne sa preto hovorí o rozširovaní obchodných partnerstiev.
Vydané  Text: 

V kuloároch už nejaký čas zaznievajú špekulácie, že Audi spojí sily s čínskym SAIC. Teraz to vyzerá, že je to nielen špekulácia, ale realistická vyhliadka na nasledujúce obdobie.

Nemecký automobilový koncern Volkswagen pôsobí v Číne, okrem iného, aj prostredníctvom partnerstiev so spoločnosťami SAIC a FAW. Táto stratégia má za cieľ zlepšiť pozíciu koncernu VW na trhu elektromobilmi.

Teraz automobilová značka Volkswagen vstupuje do úzkej spolupráce s ďalšou čínskou automobilkou: Xpeng a Audi rozširuje spoluprácu s jedným zo svojich existujúcich čínskych partnerov, spoločnosťou SAIC.

Volkswagen ako značka uzavrel rámcovú zmluvu so spoločnosťou Xpeng, uvádza holandský denník AutoWeek. Spočiatku bude VW spolupracovať so spoločnosťou Xpeng na vývoji dvoch elektrických áut strednej veľkosti pre čínsky trh. Novinky by mal vstúpiť na čínsky trh v roku 2026 a je skoro isté, že tieto automobily nebudú dostupné v Európe. Automobily pritom postaví zrejme na platforme X-EEA 3.0, ktorú využíva aj model Xpeng G9, pôjde o dve SUV modely. Platforma sa týka predovšetkým digitálnej architektúry s permanentnou 5G konektivitou a autonómnou jazdou, dizajnu batérie s teplotným manažmentom a rýchlym nabíjaním, ale aj samotných kovových častí.

Podvozková platforma s elektronickým ústrojenstvom Xpeng X-EEA 3.0

Zavesenie kolies s dvojkomorovými vzduchovými tlmičmi od Xpeng

Inzercia


Koncern Volkswagen pritom investuje do Xpengu viac ako 630 miliónov eur, čo mu dáva podiel 4,99 percenta v čínskom výrobcovi áut.

Dodajme, že pre Volkswagen nie je spolupráca s čínskymi partnermi na čínskom trhu ničím novým, v regióne je značka etablovaná v podstate od konca 80. rokov minulého storočia.

Audi podpísalo memorandum o porozumení so SAIC s cieľom rozšíriť súčasné partnerstvo. Spolu so SAIC bude Audi vyvíjať nové elektrické a „plne prepojené“ modely, ako uvádza.

Audi navyše naznačuje, že prichádza s elektromobilmi v segmente, v ktorom zatiaľ v Číne vôbec nepôsobí.

Ako hovorí Volkswagen Group, nové autá, ktoré sa majú vyvinúť, budú umiestnené na nových platformách určených pre elektromobily. Viac o tom, čo budú spoločné podniky robiť v budúcnosti, sa dozvieme postupne. Nové modely pritom nie sú priamou náhradou existujúcich elektromobilov, ale musia dopĺňať súčasný rad elektrických vozidiel.

Prečo európske značky potrebujú Čínu?

V globalizovanej ekonomike je automobilový priemysel nevyhnutne závislý od medzinárodných partnerstiev a spoluprác s inými firmami. Preto je pre európske automobilky žiadúce a strategicky dôležité uzatvárať partnerstvá aj s čínskymi automobilkami.

Jedným z hlavných dôvodov je skutočnosť, že čínsky trh s automobilmi je najväčší na svete, stále rastie a pre automobilky predstavuje lukratívny priestor pre obchod. Na druhej strane, európsky trh s automobilmi je relatívne ťažkopádny v tom zmysle, že motoristi ešte stále elektromobily plne neakceptovali a rast predaja je skôr vynútený európskymi reguláciami.

Kritici tvrdia, že celý program s legislatívne vynútenou elektromobilitou skončí fiaskom a dnešné obrovské investície do jej vývoja budú pre automobilky predstavovať v budúcnosti finančné bremeno.

Okrem toho, európske automobilky už teraz používajú množstvo komponentov s ázijským pôvodom, vrátane čínskych. Partnerstvo s čínskou automobilkou by im umožnilo získať lepší prístup k týmto komponentom a technológiám ,zlepšiť svoje výrobné procesy a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť.

V neposlednom rade, batérie pre elektromobily sa v súčasnosti vyrábajú v značnej miere s pomocou čínskych partnerov už dnes.

 








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.