Volkswagen po 17 rokoch zatvára dôležitý závod, spaľovací motor stráca pôdu pod nohami

Nemecký koncern ukončil prevádzku svojho závodu v Nankingu. Dôvodom je klesajúci záujem o klasické motory a narastajúca konkurencia domácich výrobcov elektromobilov. 

Vydané  Text: 

Po 17 rokoch sa skončila prevádzka výrobného závodu Volkswagenu v čínskom meste Nanking. Rozhodnutie prichádza v čase, keď značka čelí výraznej zmene trhu – najmä v Číne, kde sa automobilový priemysel zrýchlene presúva smerom k elektrickej mobilite. Závod bol otvorený v roku 2008 a v spolupráci s čínskou spoločnosťou SAIC slúžil ako jedna z kľúčových fabrík pre výrobu spaľovacích modelov. Ročne zvládal produkovať až 360 000 vozidiel vrátane populárnych modelov Volkswagen Passat či viacerých áut značky Škoda.

Nemecký koncern ukončil prevádzku svojho závodu v Nankingu. Dôvodom je klesajúci záujem o klasické motory a narastajúca konkurencia domácich výrobcov elektromobilov. 

Továreň, ktorá stratila dôvod existencie

Volkswagen vo svojom oficiálnom stanovisku potvrdil, že „výroba v závode SVW Nanjing bola ukončená“. Spoločnosť zároveň zdôraznila, že iné prevádzky v rámci rovnakého partnerstva so SAIC už boli – alebo aktuálne sú – prestavované na výrobu výhradne elektrických vozidiel. Dôvody tohto kroku sú jasné. Dopyt po vozidlách so spaľovacím motorom v Číne klesá, zatiaľ čo nové domáce značky ako BYD či NIO dramaticky zvyšujú svoj podiel na trhu práve vďaka elektromobilom. Okrem toho kleslo aj priemerné využitie výrobných kapacít Volkswagenu v Číne – aktuálne je len na úrovni 58 % z celkových 2,1 milióna vozidiel ročne.

Čína je pre Volkswagen kľúčový trh, no zároveň aj ten najrýchlejšie sa meniaci. Lokálni hráči prinášajú nové modely s čisto elektrickým pohonom za konkurencieschopné ceny, čím znižujú atraktivitu tradičných vozidiel so spaľovacími motormi. Volkswagen preto zrýchľuje transformáciu – nie však len vývojom nových modelov, ale aj reorganizáciou samotnej výroby. Niektoré továrne sa už plne preorientovali na elektromobily, iné tento proces čaká. Zatvorenie závodu v Nankingu je tak symbolickým koncom jednej éry.

Nemecký koncern ukončil prevádzku svojho závodu v Nankingu. Dôvodom je klesajúci záujem o klasické motory a narastajúca konkurencia domácich výrobcov elektromobilov. 

Volkswagen v Číne zamestnáva viac ako 90-tisíc ľudí. Nie je však zatiaľ jasné, koľkých z nich sa uzavretie fabriky v Nankingu priamo dotkne. Spoločnosť neuviedla, či bude zariadenie rekonvertované na iný účel, alebo úplne vyradené z prevádzky. Jedno je však isté – spaľovacie motory majú v Číne čoraz menší priestor. Pre Volkswagen, ktorý tam roky pôsobil ako synonymum spoľahlivého vozidla s klasickým motorom, to znamená nutnosť zásadnej zmeny stratégie.

Mechanici radia: Ak máte auto už 3-4 roky, skontrolujte túto súčiastku. Môže podpáliť celé auto