Automobilový Priemysel
Sú v Toyote šialení? Kvôli tomuto presunuli 700-tonový stroj cez pol zemegule
Tento stroj je starší ako samotná Toyota, no stále funguje! A tak ho vracia do prevádzky, podľa vedenia je to ich najlepšia investícia.
Batérie sú nová ropa. A ak sa Európa nezobudí, Čína ovládne elektromobily
Európsky šéf Stellantisu varuje, že bez podpory batériového priemyslu sa Európa stane závislou od Číny. Rok 2035 a zákaz spaľovacích motorov môžu ohroziť celé odvetvie.
Prvý elektromobil Toyoty v Európe? Vznikne priamo v Česku, dostali 680 miliónov
Toyota investuje 680 miliónov eur do rozšírenia továrne v Kolíne. Po prvýkrát v Európe sa tu bude vyrábať elektromobil značky Toyota, čo predstavuje historický krok pre japonského výrobcu aj pre Českú republiku.
Mazda si patentovala 6-taktný motor, ktorý vyrába vodík z benzínu
Mazda si patentovala 6-taktný motor, ktorý dokáže z benzínu vyrobiť vodík. Nový „systém reformovania paliva“ má fungovať takmer bez emisií CO₂ a predstavuje odvážnu alternatívu k elektromobilom. Japonci opäť dokazujú, že idú vlastnou cestou.
Čo sa deje s nemeckým automobilovým priemyslom? Toto sú desivé čísla prepúšťania
Nemecký automobilový priemysel sa ocitol v kríze. Podľa správy EY prišlo vlani o prácu takmer 52 000 zamestnancov, najmä v koncernoch Mercedes a Volkswagen.
Prekvapenie? Nový diesel dosahuje nižšie emisie než elektromobil. Motor z roku 1882 dostal druhú šancu
Americká spoločnosť Achates Power oživila motor s architektúrou z roku 1882. Jej nový diesel OP dokáže spaľovať biopalivá aj vodík, ponúka účinnosť takmer 50 % a v testoch dosiahol emisie porovnateľné s elektromobilmi.
Kyberútok ochromil JLR, nové Range Rovery nemôžu opustiť fabriku
Jaguar Land Rover (JLR) ochromil masívny kybernetický útok. Výroba v závodoch Halewood a Solihull sa zastavila a nové vozidlá nesmú opustiť linky.
To, čo sa momentálne deje v Číne, sme v automobilovom priemysle ešte nevideli
Čínske značky ako BYD a Geely udávajú tempo, zatiaľ čo Európa a USA zaostávajú. Uber zároveň investuje do elektrických a autonómnych taxíkov.
Štyri roky stačili: Denis Le Vot odchádza z vedenia Dacie, na jeho miesto zasadne žena
Dacia mení vedenie. Po štyroch rokoch odchádza Denis Le Vot a na jeho miesto nastupuje Catherine Adt, manažérka s dlhoročnými skúsenosťami z Mercedesu a Smartu.
Európske automobilky padajú. Západ stráca kvôli Číne pôdu pod nohami
Európske automobilky strácajú pôdu pod nohami, čínske značky rastú. Budú západní výrobcovia schopní s ňou udržať krok?