VW ID. LIFE od Jozefa Kabaňa ukazuje, ako bude vyzerať segment malých elektrických áut do 20 tisíc euro za 4 roky

Štúdia Volkswagen ID. LIFE poodhaľuje akým smerom sa bude uberať segment malých mestských áut v najbližších rokoch. Stojí na novej podvozkovej platforme, ktorú bude v budúcnosti využívať aj nástupca Fabie.
Vydané  Text: 
Volkswagen na tohtoročnom International Motor Show IAA MOBILITY 2021 Munich predstavil svoju víziu malého elektrického auta. **Dizajn štúdie, za ktorou stojí aj slovenský dizajnér Jozef Kabaň poodhaľuje, ako bude vyzerať VW Polo, SEAT Ibiza či Škoda Fabia po roku 2025**. ID. LIFE už nie je len autom. Ide o miesto určené pre zábavu, ktoré spája moderný životný štýl s udržateľnou mobilitou. ### Mestská elektromobilita novej generácie Tohtoročná motorshow v Mníchove je bohatá na významné svetové novinky. Svojou trochou k tomu napomohol aj Volkswagen, ktorý tu odprezentoval **štúdiu s názvom ID. LIFE**. Ide o prvý prototyp, ktorý je postavený na odľahčenej modulárnej platforme MEB. Takýto podvozok v budúcnosti dostane aj nástupca Fabie, ktorá sa v priebehu nasledujúcej dekády zmení na nepoznanie.
*„**ID. LIFE je naša vízia plne elektrickej mestskej mobility ďalšej generácie**. Koncept ponúka náhľad na rodinu ID. v segmente malých mestských automobilov, ktorý sa na trhu ukáže už v roku 2025 **s cenou približne 20 tisíc eur**. To znamená, že tým sprístupňujeme elektromobilitu pre ešte väčšiu skupinu ľudí. Pri vytváraní ID. LIFE sme sa dôsledne zamerali na potreby mladších zákazníkov. Veríme, že v budúcnosti bude auto ešte viac o životnom štýle a osobnostnom prejave, ako je tomu dnes. Zákazník zajtrajška sa nebude chcieť svojim autom dostať len z bodu A do bodu B, ale bude ho čoraz viac zaujímať zážitok, ktorý mu môže auto ponúknuť,“* hovorí Ralf Branstätter, CEO značky Volkswagen. ### Dôraz na udržateľné materiály Dizajn novinky je prispôsobený požiadavkám mladých ľudí. Auto vytvára jeden celok, ktorý pozostáva z viacerých častí vyrobených z udržateľných materiálov. **Napríklad strecha ID. LIFE je vyrobená zo špeciálnej látky a vzduchových kapsúl** tak, aby bola čo najľahšia a dala sa bez problémov zhodiť. Tým sa vytvorí pre cestujúcich neobmedzený pocit slobody. Podobný materiál sa ukrýva aj na prednej kapote.
Okrem strechy a kapoty majú recyklované materiály výrazné zastúpenie aj v interiéri. Tu sa nachádza predovšetkým pravé drevo a špeciálne **čalúnenie sedadiel, ktoré je kompletne vyrobené z recyklovaných PET fliaš**. Niektoré prvky interiéru sú zhotovené z prírodnej gumy, bio-oleja či dokonca z ryžových šupiek. Nejde pritom o žiadneho slimáka. **Upravená platforma MEB umožňuje inštaláciu batérie s celkovou kapacitou až 57 kWh**. Hnaná náprava v tomto prípade môže byť len predná, no **ID. LIFE počíta s výkonom až 176 kW**. Celkový **dojazd tohto malého elektromobilu by sa mal pohybovať na úrovni 400 kilometrov a zrýchlenie Volkswagen udáva na úrovni 6,9 sekundy**.
### Miesto, kde chcete tráviť čas Dôležitým cieľom pri tvorbe konceptu ID. LIFE však bolo, aby auto nebolo len prostriedkom na cestovanie, ale aby v ňom majiteľ chcel tráviť čas. **Práve preto sa na palube nachádza elektrická 230-voltová, 16-ampérová sústava. Takto je možné v aute napájať aj výkonné zariadenia, ako je napríklad herná konzola, ktorá je súčasťou ID. LIFE**. **Okrem hrania hier je v aute možné aj pozerať filmy prostredníctvom plátna, ktoré sa rozvinie cez celé predné okno**. V aute sa pritom nenachádza žiadne zrkadlo. Ich funkciu preberajú kamerové systémy a displeje. Zaujímavým prvkom je možnosť ovládania infotainmentu cez displej na skosenom volante či aplikácia smartfónu do auta samotného.
**Štúdia počíta aj s tým, že pokiaľ zákazník bude chcieť, môže sklopiť predné a zadné sedadlá do úplnej roviny a vytvorí si tak posteľ s celkovou dĺžkou takmer dva metre**. Z auta sa tak razom stáva miesto, kde chcete tráviť čas. ID. LIFE je pre Volkswagen dôležitým konceptom z hľadiska lacnej udržateľnej mobility. V stratégii ACCELERATE má automobilka uvedené, že do roku 2030 chce v Európe predávať až 70% kompletne elektrických áut. V Severnej Amerike a v Číne to má byť 50%.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »