AKTUALITA

Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu

V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.

Francúzov čakajú veľké zmeny.
Vydané  Text: 

Francúzske úrady sa zameriavajú najmä na spoločnosti, ktoré využívajú väčšie flotily áut.

Podľa nového návrhu môže každý, kto nedodrží nové nariadenia, dostať vysokú finančnú pokutu.

Ak to nejde po dobrom, treba drsnejšie metódy.

Francúzske úrady majú v úmysle presadiť šírenie elektromobilov efektívnejšie.

Zamerali sa na podnikateľov, ktorí sa zdráhajú dodržiavať aktuálne platné predpisy.

Podľa predpisov Lom (Loi d’Orientation des Mobilités – vstúpil do platnosti v roku 2019) by vozové parky (viac ako 100 áut, s výnimkou taxíkov a dlhodobých prenájmov) mali byť vybavené čo najviac (najmenej 20 % v roku 2024 resp. minimálne 0,70 percenta do roku 2030) autami s nízkymi emisiami (prípustné emisie CO2 sú 50 g/km).

Inzercia

Problém je, že zatiaľ len 40 percent spoločností novým požiadavkám vyhovelo.

Ako prinútiť podnikateľov k rýchlejšej výmene vozidiel?

Francúzi siahli po najjednoduchšom riešení.

Plánujú sprísniť predpisy a uvaliť sankcie za ich nedodržiavanie.

Preto sa pripravuje novela Loi d’Orientation des Mobilités a pomerne významné zmeny.

Výška pokuty sa môže vyšplhať až do 5000 eur.

Zmena limitov flotily

Navrhovatelia chcú zmeniť limit povolenej emisie (z 50 g/km na 20 g/km), čo v praxi znamená vylúčenie plug-in hybridov.

To však nie je všetko.

Zvýšil sa požadovaný podiel elektromobilov vo flotilách.

  • Od 40 do 50 percent do roku 2027
  • Od 70 percent až 80 percent v roku 2030
  • 90 percent do roku 2031
  • 95 percent do roku 2032

Pravdepodobne málokto bude ochotný riskovať pokutu za nedodržanie pravidiel.

A dôsledky budú tvrdé – podľa návrhu by pokuta mohla dosiahnuť až 5 000 eur za jeden automobil.

V najbližších rokoch preto môžeme očakávať prílev ponúk na jazdené vozidlá z francúzskych flotíl (ak novela prejde).

 









Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.