Radikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti

Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.

Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti.
Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.
Vydané  Text: 

Pred istým časom sme vám priniesli informácie o tom, že Rakúsko plánuje plošné zníženie maximálnej povolenej rýchlosti. Vtedy sa však jednalo ešte len o návrh, ktorý bol podložený štúdiou expertov z dvoch tamojších technických univerzít. Po viac ako roku od pôvodných informácií sa razantný krok dostal do parlamentu, kde prešiel schvaľovacím procesom. Od 1. júla 2024 sa tak pripravte na zásadné zmeny.

Na vybraných úsekoch už len 30 km/h

Pôvodný návrh hovoril o plošnom znížení maximálnej povolenej rýchlosti na 30 km/h v meste, na 80 km/h mimo mesta a na 100 km/h na diaľnici. Do praxe sa, aspoň zatiaľ, však dostala len jedna jeho časť. Novela rakúskeho zákona o cestnej premávke hovorí o tom, že samosprávy dostanú možnosti pre jednoduchšie zníženie maximálnej rýchlosti v určitých oblastiach. Za presadením nižších rýchlostí v mestách stojí predovšetkým rezort klímy. Okrem toho si rakúski zákonodarcovia od novinky sľubujú bezpečnejšie cesty v mestách a zníženie počtu úmrtí.

V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu

Samotná novela zákona bola pritom viacerými samosprávami prijatá pomerne pozitívne. Už pred jej schválením sa až 280 miest a obcí vyjadrilo, že ak dostanú možnosť zníženia rýchlosti z 50 km/h na 30 km/h, urobia tak. Paradoxom však je, že v Rakúsku nejde o žiadnu zásadnú novinku. Niektoré mestá už dnes majú na vybraných úsekoch verejných komunikácií rýchlostný limit 30 km/h. Avšak doteraz bol celý proces zníženia maximálnej povolenej rýchlosti pomerne zdĺhavý a poznačený výraznou byrokratickou záťažou.

Pridajú aj nové radary

Zákon, ktorý vstúpi do platnosti už o približne 2 a pol mesiaca však viaceré kroky zásadne zjednodušuje. Obce vďaka novele taktiež získavajú viaceré právomoci na lepšie kontrolovanie porušenia predpisov prostredníctvom stacionárnych radarov. Taktiež by v blízkej dobe malo dôjsť k navýšeniu ich počtu. Nové radary majú mať automatizované systémy, ktoré pokutu za prekročenie rýchlosti automaticky odošlú majiteľovi vozidla na základe údajov tabuľky s evidenčným číslom.

Inzercia

Tieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.