Servis

Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov

Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?

Vydané  Text: 

Myšlienkový pochod je úplne pochopiteľný: kúpil som si nové auto značky X. Mám naňho záruku 2 roky, prípadne 3 a v niektorých prípadoch pokojne 5 a viac. Budem s ním chodiť do autorizovaného servisu spojeného s výrobcom vozidla, pretože tam sa venujú iba značke automobilov, akú mám ja. Určite o týchto autách vedia úplne všetko, poskytnú mi tú najlepšiu starostlivosť a navyše – nechcem predsa stratiť záruku.

KOMFORT ISTÉHO ZÁKAZNÍKA

Ak sa vám tieto úvodné očakávania do bodky splnia, gratulujeme! Možno máte to šťastie, že váš servis patrí medzi tie renomované, kde sa môžu pýšiť kvalitnou a odbornou robotou. Lenže čo ak nie? Čo ak zistíte, že váš najbližší značkový servis je neprimerane drahý, alebo že sa k vašim prípadným problémom stavia povrchne? Sen o kvalitnom servise sa rozplynie a uvedomíte si, že navštevujete vymieňačov dielov bez skutočného záujmu pomôcť vám. Žiaľ, tieto prípady nie sú vôbec ojedinelé. Vy však nechcete stratiť záruku na vaše nové vozidlo. Čo teraz? Ste v šachu.

Presne toto zmýšľanie vytvára u menej poctivých podnikateľov pocit, že kvalitu môžu odsunúť na nižšiu prioritu. Čo tam po povesti, zákazník príde tak či tak, pretože má vozidlo v záruke a nechce ju stratiť návštevou neautorizovaného servisu.

ZÁRUKA VS. NEZÁVISLÝ SERVIS

Práve tu však treba pripomenúť, že autorizovaný servis nemusí byť len ten, ktorý má na bráne rovnaké logo, ako máte vy na kapote svojho auta. Existujú aj nezávislé siete autorizovaných servisov, ako napríklad Bosch Car Service, ktoré spĺňajú všetky náležitosti, aby vykonávali odbornú údržbu aj opravy áut v záruke.

Opierajú sa o blokovú výnimku EÚ, podľa ktorej nesmie byť servis automobilov viazaný iba na autorizovanú sieť výrobcu značky vozidla. Pokiaľ nezávislý autoservis pri oprave dodrží automobilkou stanovené postupy a použije náhradné diely zodpovedajúcej kvality, nie je nijako ohrozené právo majiteľa uplatniť prípadnú záruku na vozidlo. Pôvodná platnosť skupinovej výnimky sa mala skončiť 31. mája 2023. Pretože sa podľa Európskej komisie osvedčila, bola predĺžená o ďalších 5 rokov, do 31. mája 2028, bez zmeny existujúcich podmienok. Očakávame, že táto výnimka už nebude zrušená, lebo okrem iného prospieva konkurenčnému prostrediu.

Nezávislé autoservisy totiž musia o zákazníka bojovať nielen cenou, ale aj dobrou povesťou a kvalitnými službami. Zlá reklama sa šíri extrémne rýchlo a nezávislé autoservisy si ju nemôžu dovoliť. Kvalitné siete autoservisov majú perfektne školený personál, prístup ku všetkým diagnostickým nástrojom a manuálom, aby vedeli vykonávať všetky potrebné úkony rovnako dobre ako autoservis výrobcu vozidla. Ľahko sa vám môže stať, že takýto servis je pre vás navyše dostupnejší nielen finančne, ale aj z hľadiska polohy či dostupnosti voľných termínov a flexibility.

Inzercia

Inzercia

ČASTEJŠIE VÝMENY OLEJA

Služby nezávislých autorizovaných servisov sa oplatí využiť najmä ak ste sa rozhodli pomôcť svojmu motoru a chcete skrátiť interval výmeny oleja. Aj spomínaný Bosch Car Service odporúča meniť olej najneskôr každých 15 000 km, za čo sa vám najmä moderné extrémne namáhané motory s nízkoviskóznymi olejmi veľmi odvďačia. Je možné takto predísť väčším investíciám za údržbu v čase, keď už automobil nebude v záruke. Až vtedy sa zväčša prejavia neblahé účinky priveľkého predpísaného intervalu výmeny olejovej náplne. Výmena oleja v značkovom autoservise býva často veľmi drahá. V nezávislých kvalitných servisoch typu Bosch Car Service môžete pri výmene oleja ušetriť nemalé prostriedky, pričom si môžete byť istí, že do vášho auta použijú olej presne podľa špecifikácií výrobcu.

Ak teda chcete ušetriť a nerobiť kompromisy v oblasti kvality, môžete svoje auto s pokojným svedomím zveriť do rúk aj renomovanému nezávislému servisu po tom, ako si ho dobre overíte na internete. O záruku neprídete.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.