Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!
Vydané  Text: 

MITSUBISHI COLT

Základná otázka znie: Colt, alebo ASX? Druhému menovanému modelu sa venujeme na ďalšej dvojstrane. Colt je ten menší, ľahšie zaparkovateľný, obratnejší a dostupnejší, aj keď v oblasti výbavy v ničom nezaostáva a taktiež si ho viete vyšperkovať priam na prémiovú úroveň. Ponúka batožinový priestor s objemom 391 litrov, avšak ak si vyberiete hybridný pohon, zmenší sa na 301 l. Keďže Colt je určený primárne do mesta, toto by nemalo prekážať.

Čo si teda vybrať? V Mitsubishi vám celý proces zjednodušia tým, že namiesto jednotlivých prvkov výbav si vyberáte z pevne stanovených stupňov výbavy. Jednotlivo si môžete vyberať iba z príslušenstva a doplnkovej výbavy.

Výbava a motory

Colt je predovšetkým mestské auto. S dĺžkou len niečo cez 4 m s ním zaparkujete kdekoľvek a budete pri tom vyzerať mimoriadne štýlovo. V základnej výbave Inform ponúka Colt naozaj bohatú výbavu. O bezpečnosť sa stará 6 airbagov a všetky systémy aktívnej bezpečnosti, ktoré by ste očakávali. Na cestu svieti štandardne LED svetlometmi.

Oproti konkurencii je veľkou výhodou bezdrôtová konektivita cez Android Auto a Apple CarPlay bez príplatku. O slušnú úroveň komfortu sa stará manuálna klimatizácia, svetelný a dažďový senzor, tempomat, centrálne zamykanie a množstvo ďalších prvkov výbavy. Pohon zabezpečí spoľahlivý atmosférický trojvalec 1.0 MPI s nepriamym vstrekovaním a výkonom 49 kW (67 k). Takto vybavené auto dostanete s aktuálnymi zľavami za 15 500 €.

Inzercia

Zlatá stredná cesta

Priplaťte si však 800 € a dostanete sa na úroveň výbavy Invite, ktorá predstavuje mimoriadne zaujímavý pomer ceny a hodnoty. Navyše získate automatickú klímu, parkovacie senzory vpredu aj vzadu spolu s parkovacou kamerou, kožou obšitý volant, dvojité dno batožinového priestoru, perfektné bezkľúčové odomykanie a štart, bezdrôtové nabíjanie mobilu, elektrické ovládanie zadných okien a ďalšie prvky. Za ďalších 400 € si môžete zaobstarať výkonnejší preplňovaný motor.

Výkon sa posunie na hranicu 67 kW (91 k), avšak spoľahlivé nepriame vstrekovanie zostáva. Potom vás už iba 300 € delí od výbavy Invite+, ktorá doplní štýlové dizajnové prvky ako 16“ kolesá z ľahkých zliatin, zatmavené zadné sklá, plus užitočné vyhrievanie predných sedadiel a volantu. Ak ste sa stratili, sme na úrovni 17 000 € a práve túto kombináciu považujeme za ideálnu.

Vyššie výbavy pridávajú viac technológií a komfortných prvkov. Ak túžite po tom najlepšom, aktuálny strop predstavuje výbava Instyle, kde dostanete infotainment s až 9,3-palcovou obrazovkou a 3D navigáciou, audiosystém Bose, digitálny prístrojový panel, automatický parkovací asistent, 360° parkovacie kamery, ambientné podsvietenie interiéru a mnoho ďalšieho.

Cena takto vybaveného auta sa však vyšplhá na 19 700 €. Vtedy však má malý Colt vzhľad a výbavu, ktorá sa nestratí, ani ak máte doma väčšie a omnoho luxusnejšie auto, ale do mesta hľadáte niečo menšie bez kompromisov v oblasti výbavy.

Chcete automat?

V tomto prípade odporúčame rovno hybridný pohon. Ten s cenovkou pohne výrazne smerom nahor (o 2 600 € v prípade výbavy Invite), avšak dostanete mimoriadne úspornú a tichú pohonnú jednotku s výkonom až 105 kW (143 k) a k tomu aj automatickú prevodovku. Colt je jeden z mála modelov v triede, ktoré hybridný pohon ponúkajú.

Ktorý motor? Voľte turbo!

Ako ideálny pomer ceny a hodnoty sa nám javí Colt vo výbave Invite+ s motorom 1.0 MPI-T. Kombinuje príjemnú dynamiku, nízku spotrebu, nenáročnosť na údržbu so všetkými užitočnými prvkami výbavy, ktoré by ste v aute chceli každodenne mať. Atmosférickú verziu odporúčame skutočne iba tým, ktorí jazdia mimoriadne pokojne. Hybrid je ojedinelá ponuka. Prináša skvelú pružnosť v nízkych rýchlostiach a automatickú prevodovku, zároveň práve v meste, kam je Colt primárne určený, dosiahnete najväčšiu úsporu paliva. Príplatok je však značný. Je teda určená skôr pre tých, ktorí až tak nehľadia na cenu a chcú pekné druhé auto do rodiny.


MITSUBISHI ASX

Ak dáme bokom akékoľvek preferencie ohľadom dizajnu, ktoré majú u väčšiny zákazníkov mimochodom hlavnú prioritu, zostane základná otázka položená takto: využijete priestor navyše, ktorý ponúka model ASX oproti modelu Colt? Jeho karoséria je o necelých 20 centimetrov dlhšia, rázvor má navyše 56 mm a nezabudnime aj na vyššiu stavbu karosérie, keďže ASX je ofi ciálne crossover. Šírka oboch áut je však prakticky zhodná. V kabíne nájdete viac priestoru v modeli ASX, najmä v priestore nad hlavou zadných pasažierov. Mitsubishi ASX ponúkne až 422 l kufor, pričom vďaka posuvným zadným sedadlám ho môžete ďalej zväčšiť až na hodnotu 536 l (ASX hybrid ponúka 326 až 440 l, verzia plug-in hybrid 265 až 379 l).

Motory

Mitsubishi ASX ponúka mimoriadne pestrú paletu pohonných jednotiek. Začína sa trojvalcovou motorizáciou 1.0 MPI-T kombinovanou s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorej výhodou budú nízke náklady na údržbu vďaka použitiu nepriameho vstrekovania. Vo výbave Inform za ňu po započítaní aktuálnych zliav zaplatíte 19 400 €. Ak hľadáte vyšší výkon a väčšiu sofi stikovanosť, môžete siahnuť po ospevovanom štvorvalci 1.3 DI-T vybavenom mild-hybridom pre hladké štartovanie a lepšie reakcie v nízkych otáčkach. Tento motor dosahuje slušný výkon 103 kW (140 k), pričom vás nepotrestá vysokou spotrebou. Kombinuje sa taktiež s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Cena ASX s touto motorizáciou sa aktuálne začína na úrovni 21 500 € vo výbave Invite+. Ak preferujete automat, môžete ho mať iba v kombinácii s výkonnejšou verziou spomínanej jedna-trojky, tentoraz s výkonom až 116 kW (158 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Ide o sedemstupňovú dvojspojkovú robotizovanú prevodovku. Tento motor získate od stupňa výbavy Intense, kde si zaňho zaplatíte 23 800 €.

Podobne ako v prípade modelu Colt, aj ASX má pre hybridné verzie zvlášť cenník. Nerozumieme celkom prečo. Hybridné pohonné ústrojenstvo, kombinujúce spoľahlivú atmosférickú jedna-šestku s elektromotorom, dosahuje maximálny výkon 105 kW (143 k). Výhodou je štandardne dodávaná automatická prevodovka a nízka spotreba najmä v meste. Hybrid je dostupný už od úrovne výbavy Invite a zaplatíte zaňho od 25 900 €. Špecialitou modelu ASX je, že záujemcom ponúka aj plug-in hybridný pohon s výkonom až 117 kW (159 k). Viac než ten však zaujme čisto elektrický dojazd až 48 km. Ak často jazdíte na krátke trasy, no zároveň potrebujete istotu na príležitostných dlhých výletoch a máte kde nabíjať, môže byť práve plug-in hybridné ASX pre vás dobrou voľbou. Musíte si však prichystať minimálne 32 900 €. To síce nie je málo, no ak chcete práve plug-in hybrid, lacnejší asi nenájdete. Navyše ho dostanete rovno vo výbave Intense+, ktorá zahŕňa všetko potrebné a aj pár bonusov k tomu.

Zvážte aj hybrid

Mitsubishi ASX prekvapí ozaj širokou ponukou motorov, pričom ani jeden nepredstavuje nijakým spôsobom slabé miesto v cenníku. Vzhľadom na vysoký príplatok sa najťažšie odporúča plug-in hybridná verzia. Ideálnym kompromisom sa javia buď varianty s motorom 1.3 DI-T s mild-hybridnou technológiou, prípadne pre mestskú prevádzku môže mnohým dávať zmysel hybrid, ktorý nie je o toľko drahší. Pri výbave musíte na počudovanie siahnuť vyššie, než v prípade menšieho modelu Colt. Ten ponúka vyhrievané sedadlá už vo výbave Invite+, tu musíte siahnuť po Intense+. Avšak cena vzhľadom na veľkosť a variabilitu auta zostáva stále na rozumnej úrovni.

Výbava

Prvky stupňov výbavy modelu ASX kopírujú štruktúru, ktorú sme popísali na predchádzajúcej dvojstrane pri modeli Colt, akurát v základnej výbave Inform sa nachádza viac prvkov, ktoré model Colt ponúka až vo výbave Invite. ASX už v úplnom základe ponúka aj parkovacie senzory a kameru, elektrické ovládanie všetkých okien a ďalšie prvky. Invite pridáva za príplatok 500 € iba elektricky sklopné zrkadlá, automatickú klímu, bezkľúčové zamykanie a dažďový senzor.

Výbava Invite+ neprináša nič okrem väčšieho motora a s tým spojeného mild-hybridného systému. Pri modeli ASX považujeme za zlatú strednú cestu výbavu Intense, ktorá pridáva užitočné sledovanie mŕtveho uhla, automatické diaľkové svetlá, adaptívny tempomat a digitálny prístrojový štít. To znamená cenu buď 22 500 € s manuálnou prevodovkou a slabším z dvojice motorov 1.3 DI-T, alebo 23 800 za automat a silnejší motor. Za 600 € sa vyslovene oplatí siahnuť po automate. Je škoda, že vyhrievané sedadlá prichádzajú až s výbavou Intense+, za ktorú si priplatíte ďalších 1 100 €. Dostanete však aj vyhrievaný volant, zatmavené zadné okná a 18-palcové disky.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.