Hyundai Sonata 2.0 CRDi: Konzervatívec

Decentný facelift sedanu Hyundai Sonata mal zlepšiť postavenie kórejskej automobilky v strednej triede. Na výsledok sme sa pozreli v kombinácii s novým naftovým dvojlitrom.
Vydané  Text: 
Stredná trieda je pre kórejské značky tak trochu zakliatym územím. Kto však uprednostňuje nenápadný imidž s dobrým pomerom ceny a hodnoty, ten by mal práve tu hľadať svojho favorita. Hyundai Sonata patrí z hľadiska dizajnu k najelegantnejším vozidlám tohto segmentu. Výrobca preto pri facelifte len nenápadne upravil niektoré detaily, takže auto pôsobí hodnotnejším dojmom. Navyše, s dĺžkou presne 4,8 metra patrí Sonata k najväčším sedanom v triede a opticky pôsobí dosť majestátne. Vonkajší dojem sa potvrdí otvorením dverí, miesta je v každom smere nadostač. Výrazným faceliftom prešla palubná doska, ktorá je teraz z príjemnejšieho materiálu. Dostala tiež moderné ovládacie prvky a modré podsvietenie známe z iných modelov značky Hyundai. Je to vec vkusu, ale na nás pôsobia centrálne displeje trochu lacným dojmom, naopak spracovanie prístrojového panelu je vydarené. Relatívne bezproblémový komfort obsluhy narúša hlavne tradičné ázijské ovládanie palubného počítača, ktoré je trochu od ruky vpravo od ukazovateľov. Miernym sklamaním v strednej triede je aj jednozónová klimatizácia. Testované vozidlo poháňal štvorvalec 2.0 CRDi, ktorý prešiel posilňovňou. Výsledkom je 110 kW (150 k), čo aj relatívne veľkej Sonate zabezpečuje solídnu dynamiku. Dojem z inak vcelku kultúrneho agregátu nám ale narušila nenápadná turbodierka tesne pod 2000 otáčkami. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je presné, sprevodovanie by ale mohlo byť dlhšie. Pri diaľničnom tempe ukazoval otáčkomer hodnotu 2500, čo je tak trochu veľa. Sonata je vozidlom na pohodlné cestovanie, čo dokazuje predovšetkým podvozok. Výrobca ho pri facelifte trošku pritvrdil, predovšetkým v záujme stability. Auto je teraz celkovo menej nervózne, stále to ale nie je športovec. Na rozbitých cestách, ktorých je u nás požehnane, nás nepríjemne prekvapil výrazný hluk náprav. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2), Peter Michalec **Hodnotenie \* \* \* \* Plusy** Vnútorný a batožinový priestor, presné radenie, komfort pruženia, kvalita materiálov. **Mínusy** Utlmenie hluku, menej prehľadná karoséria, umiestnenie niektorých ovládacích prvkov, sprevodovanie. Technické údaje**Motor****naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1991 cm3Výkon110 kW/150 k pri 3800 ot/minKrútiaci moment305 Nm pri 1800-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4800x1832x1475 mmRázvor2730 mmBatožinový priestor523 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť203 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,2 sSpotreba počas testu7,5 l/100 kmEmisie CO2159 g/km**Cena**Základná cena verzieod 24 560,18 € (739 900 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.