Test Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio: V službách nafty

František Bizoň, 16.08.2017
V interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan.

Preč sú časy, keď bolo pre značku Jaguar nepredstaviteľné spojenie s naftovým motorom. Časy pokročili, Jaguar medzičasom k limuzínam pridal SUV F-Pace a pod jeho kapotu tiež silný dieselový trojliter 3.0d s dvojicou turbodúchadiel.



Model F-Pace sme v redakcii už testovali, to však s benzínovým motorom, no kým sa dostaneme k hodnoteniu práce šesťvalca V6 s výkonom 221 kW (300 koní), vyplatí sa stručne zopakovať, s akým autom máme tú česť. SUV od prémiovej značky od prvej chvíle pripomína šľachtica, ktorý nepotrebuje okázalo ukazovať, že patrí do majetnej vrstvy, kde je luxus štandardom. Jaguar F-Pace taký skrátka je. S dĺžkou karosérie 4,73 metra pôsobí majestátne, ale nie obrovsky.

Pri vyvážených proporciách karosérie vyzerajú aj veľké dvadsaťpalcové zliatinové disky kolies úplne prirodzene
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Od BMX X4 je len o 6 cm dlhší, no je akoby z inej triedy. Takisto v interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan. F-Pace ho má 2 874 milimetrov, Macan o 67 mm menej.

Prvky, ako je čalúnenie vyhrievaných sedadiel perforovanou kožou Windsor, čalúnenie stropu Jet, pevná panoramatická strecha, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3“, stredový dotykový monitor infotainmentu, lakťové opierky vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie a ďalšie, tvoria logický mix komfortu a luxusu. V aute, ktorého **základná cena sa začína na 66 454 eur** a z bohatej voliteľnej výbavy dostalo ďalšie delikatesy takmer za 20 000 eur, sa každý vodič musí cítiť spokojne a doslova nad vecou. Platí to aj v časti určenej na batožinu, ktorá má základný objem 650 litrov a je do nej naozaj ľahký prístup.

Palubnej doske dominujú dva displeje – prístrojový pred vodičom a dotykový stredový na ovládanie navigácie, audiosústavy atď.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Jazdu v Jaguare F-Pace s pohonom všetkých kolies začneme otáčaním výsuvného kruhového voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF s hydrodynamickým meničom. Šesťvalcový motor s valcami do V má najvyšší výkon 300 koní pri 4 000 ot./min. a **gigantický krútiaci moment 700 Nm** ponúka už pri 2 000 ot./min. Reakcie motora i prevodovky sú veľmi rýchle. V interiéri je zvuk motora utlmený, ale zvonka je hlboké, mierne rezonujúce brumendo perfektným doplnkom tohto prémiového SUV.

Zadné operadlá sklopíte do roviny páčkami na bokoch kufra. Koľajničky s okami na pripevnenie nákladu sú praktické
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Spomínaná sila hravo zrýchli Jaguar F-Pace podľa vodičových pokynov a v hraničných situáciách ho postráži pokrokový **stabilizačný systém All Surface Progress Control**. Sekvenčné radenie krídelkami pod vencom volantu reaguje pohotovo, ale na pravidelné používanie nás to nelákalo. Toto auto je aj bez neho nastavené na komfortnú jazdu bez nejakej roboty navyše. Sme predsa súčasťou jeho majestátu a dávame sa opájať všetkým, čo ponúka.





TECHNICKÉ ÚDAJE | JAGUAR F-PACE 3.0D AWD PORTFOLIO

Motor naftový V6, 2 993 cm3
Výkon 221 kW (300 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 700 Nm pri 2 000 ot./min.
Pohon a podvozok: Osemstupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (cez medzinápravovú spojku od 90 % vzadu po 50 : 50), vpredu dvojité lichobežníkové ramená, zadná náprava viacprvková IntegralLink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneumatiky 255/50 R 20.
Batožinový priestor 650 dm3
Rozmery: 4 731 × 2 070 × 1 693 mm, rázvor 2 874 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 884/2 570 kg, objem nádrže 66 l.
Najvyššia rýchlosť 241 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,2 s
Spotreba 6,9/5,6/6,0 l/100 km
Emisie CO2 159 g/km
Cena/testované vozidlo 66 454 € / 85 679 €
Konkurenti: Porsche Macan, BMW X4, Ford Edge

KLADY
Výborná automatická prevodovka
Komfortný podvozok
Imidžový exteriér

NEGATÍVA
Obmedzený výhľad dozadu
Plastové obloženie v interiéri