Test Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio: V službách nafty
V interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan.
Vydané Text: František Bizoň
Preč sú časy, keď bolo pre značku Jaguar nepredstaviteľné spojenie s naftovým motorom. Časy pokročili, Jaguar medzičasom k limuzínam pridal SUV F-Pace a pod jeho kapotu tiež silný dieselový trojliter 3.0d s dvojicou turbodúchadiel.
Model F-Pace sme v redakcii už testovali, to však s benzínovým motorom, no kým sa dostaneme k hodnoteniu práce **šesťvalca V6 s výkonom 221 kW** (300 koní), vyplatí sa stručne zopakovať, s akým autom máme tú česť. SUV od prémiovej značky od prvej chvíle pripomína šľachtica, ktorý nepotrebuje okázalo ukazovať, že patrí do majetnej vrstvy, kde je luxus štandardom. Jaguar F-Pace taký skrátka je. **S dĺžkou karosérie 4,73 metra** pôsobí majestátne, ale nie obrovsky.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Od BMX X4 je len o 6 cm dlhší, no je akoby z inej triedy. Takisto v interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan. F-Pace ho má 2 874 milimetrov, Macan o 67 mm menej.
Prvky, ako je čalúnenie vyhrievaných sedadiel perforovanou kožou Windsor, čalúnenie stropu Jet, pevná panoramatická strecha, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3“, stredový dotykový monitor infotainmentu, lakťové opierky vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie a ďalšie, tvoria logický mix komfortu a luxusu. V aute, ktorého **základná cena sa začína na 66 454 eur** a z bohatej voliteľnej výbavy dostalo ďalšie delikatesy takmer za 20 000 eur, sa každý vodič musí cítiť spokojne a doslova nad vecou. Platí to aj v časti určenej na batožinu, ktorá má základný objem 650 litrov a je do nej naozaj ľahký prístup.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Jazdu v Jaguare F-Pace s pohonom všetkých kolies začneme otáčaním výsuvného kruhového voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF s hydrodynamickým meničom. Šesťvalcový motor s valcami do V má najvyšší výkon 300 koní pri 4 000 ot./min. a **gigantický krútiaci moment 700 Nm** ponúka už pri 2 000 ot./min. Reakcie motora i prevodovky sú veľmi rýchle. V interiéri je zvuk motora utlmený, ale zvonka je hlboké, mierne rezonujúce brumendo perfektným doplnkom tohto prémiového SUV.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Spomínaná sila hravo zrýchli Jaguar F-Pace podľa vodičových pokynov a v hraničných situáciách ho postráži pokrokový **stabilizačný systém All Surface Progress Control**. Sekvenčné radenie krídelkami pod vencom volantu reaguje pohotovo, ale na pravidelné používanie nás to nelákalo. Toto auto je aj bez neho nastavené na komfortnú jazdu bez nejakej roboty navyše. Sme predsa súčasťou jeho majestátu a dávame sa opájať všetkým, čo ponúka.
TECHNICKÉ ÚDAJE | JAGUAR F-PACE 3.0D AWD PORTFOLIO
**Motor** naftový V6, 2 993 cm3**Výkon** 221 kW (300 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 700 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Osemstupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (cez medzinápravovú spojku od 90 % vzadu po 50 : 50), vpredu dvojité lichobežníkové ramená, zadná náprava viacprvková IntegralLink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 255/50 R 20.
**Batožinový priestor** 650 dm3
**Rozmery**: 4 731 × 2 070 × 1 693 mm, rázvor 2 874 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 884/2 570 kg, objem nádrže 66 l.
**Najvyššia rýchlosť** 241 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,2 s
**Spotreba** 6,9/5,6/6,0 l/100 km
**Emisie CO2** 159 g/km
**Cena/testované vozidlo** 66 454 € / 85 679 €
**Konkurenti**: Porsche Macan, BMW X4, Ford Edge
**KLADY**
Výborná automatická prevodovka
Komfortný podvozok
Imidžový exteriér
**NEGATÍVA**
Obmedzený výhľad dozadu
Plastové obloženie v interiéri
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.