Test Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio: V službách nafty

V interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan.
Vydané  Text: 

Preč sú časy, keď bolo pre značku Jaguar nepredstaviteľné spojenie s naftovým motorom. Časy pokročili, Jaguar medzičasom k limuzínam pridal SUV F-Pace a pod jeho kapotu tiež silný dieselový trojliter 3.0d s dvojicou turbodúchadiel.



Model F-Pace sme v redakcii už testovali, to však s benzínovým motorom, no kým sa dostaneme k hodnoteniu práce **šesťvalca V6 s výkonom 221 kW** (300 koní), vyplatí sa stručne zopakovať, s akým autom máme tú česť. SUV od prémiovej značky od prvej chvíle pripomína šľachtica, ktorý nepotrebuje okázalo ukazovať, že patrí do majetnej vrstvy, kde je luxus štandardom. Jaguar F-Pace taký skrátka je. **S dĺžkou karosérie 4,73 metra** pôsobí majestátne, ale nie obrovsky.

Pri vyvážených proporciách karosérie vyzerajú aj veľké dvadsaťpalcové zliatinové disky kolies úplne prirodzene
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Od BMX X4 je len o 6 cm dlhší, no je akoby z inej triedy. Takisto v interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan. F-Pace ho má 2 874 milimetrov, Macan o 67 mm menej.

Prvky, ako je čalúnenie vyhrievaných sedadiel perforovanou kožou Windsor, čalúnenie stropu Jet, pevná panoramatická strecha, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3“, stredový dotykový monitor infotainmentu, lakťové opierky vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie a ďalšie, tvoria logický mix komfortu a luxusu. V aute, ktorého **základná cena sa začína na 66 454 eur** a z bohatej voliteľnej výbavy dostalo ďalšie delikatesy takmer za 20 000 eur, sa každý vodič musí cítiť spokojne a doslova nad vecou. Platí to aj v časti určenej na batožinu, ktorá má základný objem 650 litrov a je do nej naozaj ľahký prístup.

Palubnej doske dominujú dva displeje – prístrojový pred vodičom a dotykový stredový na ovládanie navigácie, audiosústavy atď.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Jazdu v Jaguare F-Pace s pohonom všetkých kolies začneme otáčaním výsuvného kruhového voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF s hydrodynamickým meničom. Šesťvalcový motor s valcami do V má najvyšší výkon 300 koní pri 4 000 ot./min. a **gigantický krútiaci moment 700 Nm** ponúka už pri 2 000 ot./min. Reakcie motora i prevodovky sú veľmi rýchle. V interiéri je zvuk motora utlmený, ale zvonka je hlboké, mierne rezonujúce brumendo perfektným doplnkom tohto prémiového SUV.

Zadné operadlá sklopíte do roviny páčkami na bokoch kufra. Koľajničky s okami na pripevnenie nákladu sú praktické
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)


Spomínaná sila hravo zrýchli Jaguar F-Pace podľa vodičových pokynov a v hraničných situáciách ho postráži pokrokový **stabilizačný systém All Surface Progress Control**. Sekvenčné radenie krídelkami pod vencom volantu reaguje pohotovo, ale na pravidelné používanie nás to nelákalo. Toto auto je aj bez neho nastavené na komfortnú jazdu bez nejakej roboty navyše. Sme predsa súčasťou jeho majestátu a dávame sa opájať všetkým, čo ponúka.



TECHNICKÉ ÚDAJE | JAGUAR F-PACE 3.0D AWD PORTFOLIO

**Motor** naftový V6, 2 993 cm3
**Výkon** 221 kW (300 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 700 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Osemstupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (cez medzinápravovú spojku od 90 % vzadu po 50 : 50), vpredu dvojité lichobežníkové ramená, zadná náprava viacprvková IntegralLink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 255/50 R 20.
**Batožinový priestor** 650 dm3
**Rozmery**: 4 731 × 2 070 × 1 693 mm, rázvor 2 874 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 884/2 570 kg, objem nádrže 66 l.
**Najvyššia rýchlosť** 241 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,2 s 
**Spotreba** 6,9/5,6/6,0 l/100 km
**Emisie CO2** 159 g/km
**Cena/testované vozidlo** 66 454 € / 85 679 €
**Konkurenti**: Porsche Macan, BMW X4, Ford Edge
**KLADY**
Výborná automatická prevodovka
Komfortný podvozok
Imidžový exteriér
**NEGATÍVA**
Obmedzený výhľad dozadu
Plastové obloženie v interiéri









Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.