Test SEAT Leon ST 1,4 TSI - Rodinná eSTetika

Majo Bóna, 20.06.2017
Ak hľadáte najkrajšie kombi v kompaktnej triede, nemusíte sa namáhať ďalej. Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI by si zo súťaže krásy kombíkov odniesol šerpu za prvé miesto.

Ak hľadáte najkrajšie kombi v kompaktnej triede, nemusíte sa namáhať ďalej. Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI by si zo súťaže krásy kombíkov odniesol šerpu za prvé miesto.

Vlastne je to záhada, že Volkswagen toto vôbec dovolí. Lebo to, čo Seat Leon ST reprezentuje, je Golf, ktorý je však lacnejší. O dosť. Navyše je postavený na rovnakej platforme MQB ako Golf, používa väčšinu jeho agregátov a je takmer rovnako prepracovaný ako on. Takže je veľmi nebezpečným rivalom pre Golf. Najmä ak sa naň pozriete, bude sa vám páčiť. Leon vo verzii kombi nestráca ani jeden miligram zo svojej atraktivity, dizajnéri odviedli tradične vynikajúcu prácu. Hoci ak chcete, aby váš Leon vyzeral ešte krajšie, priplaťte si paket FR. Hoci v rámci faceliftu získala verzia Excellence nové LED svetlomety, hmlovky a zadné svetlá atraktívnejšiu masku chladiča. Povinnosťou v rámci faceliftu je aj zmena kolies.



Po otvorení zadných dvier vás privíta 587 litrov využiteľného priestoru, ktorý je o osemnásť litrov menší, než má Golf Variant. Navyše neposkytuje ani variabilitu a praktické detaily batožinového priestoru Octavie Combi. To však nie je podstatné, naložíte doň totiž všetko, čo potrebujete a okrem toho po jednoduchom sklopení zadných sedadiel prostredníctvom tiahla máte, samozrejme, k dispozícii prepravnú kapacitu malej dodávky.

Okrem toho je hmotnostný rozdiel medzi hatchbackom a verziou ST iba minimálny, štyridsaťtri kilogramov nestojí za zmienku. A to je dobrá správa, lebo jazdné vlastnosti sú vďaka zaťaženej zadnej náprave ešte lepšie. Na ceste je stabilnejšia a so zadnou časťou by ste sa vedeli aj pohrať, ak by ste mohli deaktivovať stabilizačný systém. Takže vám pre zábavu ostáva ideálna stopa. Navyše si cez prepínač režimov môžete meniť spätnú väzbu plynu a účinok posilňovača riadenia.



Kombinácia Leon ST Kombi s motorom 1.4 TSI je vynikajúca. Pri pokojnej jazde si užívate benzínové ticho a zároveň až takmer dieselovú priemernú spotrebu pod úrovňou šiestich litrov. Ak sa rozhodnete pre dynamickejšiu jazdu, tešiť vás bude nielen zvuk, ale aj adekvátna dynamika. Hoci na papieri nesľubuje maximálny výkon 92 kW (125 k) veľa zábavy. Za deväť sekúnd máte na tachometri stovku, maximálka presahuje dvojstovku, viac v bežnej premávke skutočne nepotrebujete.

Za volantom sa cítite mimoriadne príjemne, jedine kvalita plastov a miestami aj vzhľad palubnej dosky predsa len prezrádza to, kde sa ukrýva cenový rozdiel oproti kompaktnej ikone. Aj pri pohľade na predné dvere zistíte, že tam, kde v Golfe zapasujete jedenapollitrovú fľašu bez problémov, tam v Leone ledva natlačíte klasickú pollitrovku. Podobne aj holý plast vnútri odkladacích priestorov prehráva kvalitatívny súboj so svojím koncernovým vzorom a jeho čalúnenými povrchmi.



Po novom sa na vrchu palubnej dosky môže nachádzať až 8-palcový displej multimediálneho systému Seat Full link, ktorý bez problémov odzrkadlí váš smartfón, prípadne vám umožní využívať niektorú z aplikácií. Ale táto informácia sa týka iba ľudí, ktorý majú menej ako tridsať rokov.

Zvyšok stredovej konzoly je jednoduchší, práve preto sa ľahko ovláda. Je teda Seat Leon lepší ako Golf? Nie, ale v porovnaní s ním ušetríte slušný balík peňazí a okrem toho budete mať na parkovisku krajšie auto!

Technické údaje | Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI Excellence

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 395 cm3

Výkon 92 kW (125 k) pri 5 000 - 6 000 ot./min. priemer

Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 - 3 500 ot./min. horšie

Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečná zadná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/45 R 17.

Batožinový priestor 587/1 470 dm3 lepšie

Rozmery: 4 549 × 1 816 × 1 454 mm, rázvor 2 636 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 257/1 830 kg, objem nádrže 50 l.

Najvyššia rýchlosť 203 km/h priemer

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,4 s lepšie

Spotreba 6,8/4,5/5,3 l/100 km lepšie

Emisie CO2 120 g/km priemer

Cena/testované auto 18 530 €/20 682 € priemer

Konkurenti: Peugeot 308 SW, Hyundai i30 kombi, Opel Astra Tourer

KLADY Jazdné vlastnosti, presnosť manuálnej prevodovky, vyladenie podvozka, priemerná spotreba, cena.

NEGATÍVA Menej exkluzívne materiály v interiéri, nevypínateľné ESP.