Test SEAT Leon ST 1,4 TSI – Rodinná eSTetika

Ak hľadáte najkrajšie kombi v kompaktnej triede, nemusíte sa namáhať ďalej. Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI by si zo súťaže krásy kombíkov odniesol šerpu za prvé miesto.
Vydané  Text: 

Ak hľadáte najkrajšie kombi v kompaktnej triede, nemusíte sa namáhať ďalej. Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI by si zo súťaže krásy kombíkov odniesol šerpu za prvé miesto.

Vlastne je to záhada, že Volkswagen toto vôbec dovolí. Lebo to, čo Seat Leon ST reprezentuje, je Golf, ktorý je však lacnejší. O dosť. Navyše je postavený na rovnakej platforme MQB ako Golf, používa väčšinu jeho agregátov a je takmer rovnako prepracovaný ako on. Takže je veľmi nebezpečným rivalom pre Golf. Najmä ak sa naň pozriete, bude sa vám páčiť. Leon vo verzii kombi nestráca ani jeden miligram zo svojej atraktivity, dizajnéri odviedli tradične vynikajúcu prácu. Hoci ak chcete, aby váš Leon vyzeral ešte krajšie, priplaťte si paket FR. Hoci v rámci faceliftu získala verzia Excellence nové LED svetlomety, hmlovky a zadné svetlá atraktívnejšiu masku chladiča. Povinnosťou v rámci faceliftu je aj zmena kolies.


Po otvorení zadných dvier vás privíta 587 litrov využiteľného priestoru, ktorý je o osemnásť litrov menší, než má Golf Variant. Navyše neposkytuje ani variabilitu a praktické detaily batožinového priestoru Octavie Combi. To však nie je podstatné, naložíte doň totiž všetko, čo potrebujete a okrem toho po jednoduchom sklopení zadných sedadiel prostredníctvom tiahla máte, samozrejme, k dispozícii prepravnú kapacitu malej dodávky. Okrem toho je hmotnostný rozdiel medzi hatchbackom a verziou ST iba minimálny, štyridsaťtri kilogramov nestojí za zmienku. A to je dobrá správa, lebo jazdné vlastnosti sú vďaka zaťaženej zadnej náprave ešte lepšie. Na ceste je stabilnejšia a so zadnou časťou by ste sa vedeli aj pohrať, ak by ste mohli deaktivovať stabilizačný systém. Takže vám pre zábavu ostáva ideálna stopa. Navyše si cez prepínač režimov môžete meniť spätnú väzbu plynu a účinok posilňovača riadenia.


Kombinácia Leon ST Kombi s motorom 1.4 TSI je vynikajúca. Pri pokojnej jazde si užívate benzínové ticho a zároveň až takmer dieselovú priemernú spotrebu pod úrovňou šiestich litrov. Ak sa rozhodnete pre dynamickejšiu jazdu, tešiť vás bude nielen zvuk, ale aj adekvátna dynamika. Hoci na papieri nesľubuje maximálny výkon 92 kW (125 k) veľa zábavy. Za deväť sekúnd máte na tachometri stovku, maximálka presahuje dvojstovku, viac v bežnej premávke skutočne nepotrebujete. Za volantom sa cítite mimoriadne príjemne, jedine kvalita plastov a miestami aj vzhľad palubnej dosky predsa len prezrádza to, kde sa ukrýva cenový rozdiel oproti kompaktnej ikone. Aj pri pohľade na predné dvere zistíte, že tam, kde v Golfe zapasujete jedenapollitrovú fľašu bez problémov, tam v Leone ledva natlačíte klasickú pollitrovku. Podobne aj holý plast vnútri odkladacích priestorov prehráva kvalitatívny súboj so svojím koncernovým vzorom a jeho čalúnenými povrchmi.


Po novom sa na vrchu palubnej dosky môže nachádzať až 8-palcový displej multimediálneho systému Seat Full link, ktorý bez problémov odzrkadlí váš smartfón, prípadne vám umožní využívať niektorú z aplikácií. Ale táto informácia sa týka iba ľudí, ktorý majú menej ako tridsať rokov. Zvyšok stredovej konzoly je jednoduchší, práve preto sa ľahko ovláda. Je teda Seat Leon lepší ako Golf? Nie, ale v porovnaní s ním ušetríte slušný balík peňazí a okrem toho budete mať na parkovisku krajšie auto!

Technické údaje | Seat Leon ST Kombi 1.4 TSI Excellence

**Motor** prepĺň. benzínový R4, 1 395 cm3 **Výkon** 92 kW (125 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min. priemer **Krútiaci moment** 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min. horšie **Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečná zadná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/45 R 17. **Batožinový priestor** 587/1 470 dm3 lepšie **Rozmery**: 4 549 × 1 816 × 1 454 mm, rázvor 2 636 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 257/1 830 kg, objem nádrže 50 l. **Najvyššia rýchlosť** 203 km/h priemer **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 9,4 s lepšie **Spotreba** 6,8/4,5/5,3 l/100 km lepšie **Emisie CO2** 120 g/km priemer **Cena/testované auto** 18 530 €/20 682 € priemer **Konkurenti**: Peugeot 308 SW, Hyundai i30 kombi, Opel Astra Tourer **KLADY** Jazdné vlastnosti, presnosť manuálnej prevodovky, vyladenie podvozka, priemerná spotreba, cena. **NEGATÍVA** Menej exkluzívne materiály v interiéri, nevypínateľné ESP.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.