V New Hampshire došlo k prazvláštnej nehode pickupu, kabína sa oddelila od podvozka

Redakcia, 29.09.2017
Kabína aj s pasažiermi a vodičom sa jednoducho oddelila od zvyšku auta. Ako je to vôbec možné?
Kuriózna havária Chevrolet Silverado 2002 (foto: polícia mesta Pelham)


V Spojených štátoch sú pickupy populárne, pretože sú schopné plniť najrozmanitejšie nároky ich majiteľov, od prevážania rozmerného a ťažkého nákladu až po zdolávanie lesných ciest, polí a nerovnomerných terénov.

Tento Chevrolet Silverado z roku 2002 je však ukážkou toho, že trucky a pickupy nie sú všemocné a nekonečne spoľahlivé. Kuriózna nehoda sa odohrala v New Hampshire a má ju na svedomí 21-ročný Danielle Taylor, ktorý vozidlo v čase nehody šoféroval. V aute pritom viezol minimálne jedného pasažiera, prípadne viacerých (správa presný počet neuvádza). Podľa tlačovej správy, ktorú zverejnila polícia mesta Pelham, Taylor pred nehodou zacítil trasenie volantom (že by death wobble, o ktorom sme písali v článku Death Wobble na džípoch je fenomén, o ktorom ani nechcite vedieť?). Vodič a spolujazdec/pasažieri mali iba ľahké zranenia.

Silverado sa na ceste prevrátilo, čím na ňom vznikli značné škody, avšak nemuseli by byť fatálne, „na totálku“. Ako fatálny dôsledok prevrátenia sa ukázala až skutočnosť, že sa kabína doslova oddelila od zvyšku vozidla a ostala prevrátená na vozovke. Je to priam neskutočné, pretože nás nenapadá veľa dôvôodov, prečo by sa takéto niečo malo udiať. S najväčšou pravdepodobnosťou je za to zodpovedný zlý technický stav automobilu, prípadne predchádzajúce lajdácke opravy a možno kompletná prerábka po predchádzajúcej vážnej havárii.

Kuriózna havária Chevrolet Silverado 2002 (foto: polícia mesta Pelham)


V USA nie sú vo všetkých štátoch povinné kontroly technického stavu automobilov. New Hampshire patrí medzi tie, kde sa takzvané „mandatory vehicle safety inspections“ robia zo zákona a muselo nimi prejsť teda aj toto vozidlo. V takom prípade by sa však nemalo stať, že by bolo natoľko skorodované a prehliadkou by prešlo.

Pravdou je však aj to, že na Slovensku máme povinné servisno-techniké kontroly STK a ešte aj emisné kontroly, napriek tomu na cestách vidíme polorozpadnuté, technicky úplne nevyhovujúce a nadmieru dymiace automobily. Keď stačí k cene estékačky prihodiť 30 eur navyše, aby ste ňou prešli, celý inštitút STK a EK stráca na význame a relevantnosti. Tak nejak to bude asi aj v Spojených štátoch...

Zdroje: pelham police, jalopnik, Death Wobble na džípoch je fenomén, o ktorom ani nechcite vedieť