PRVÝ TEST BMW M240i xDrive Coupe: Technický zážitok so šesťvalcom v malom kupé
Toto BMW klame telom. Zdá sa byť malé a ľahké, pritom je tak akurát a pod kapotou má radový šesťvalec s výkonom 374 koní.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Retro fešanda. Alebo fešák?
Keď som prvýkrát videl BMW radu 2 Coupé na fotografiách, dostavil sa starý známy pocit. Vedel som, že prvý dojem ma vždy oklame, a tak som si nerobil názor priskoro. Síce som k dvojke kupé cítil sympatie hneď, malo zmysel počkať na to, kým si vyzdvihnem kľúčiky od vrcholovej verzie M240i xDrive. Prečo práve od nej? Pretože som o nej s nadšením písal ešte v júli minulého roka a myslel som to celkom vážne. Nový rad 2 Coupé sa totiž od existujúceho radu 1 líši v podstatnej miere, dokonca si podľa slov výrobcu prevzal komponenty podvozka z väčšieho radu 4 (prvé slovenské jazdy s BMW M440i Cabrio na Autovny.sk).Radový šesťvalec v malom aute
Zmienky o malých rozmeroch dvojkového kupé sú oprávnené, ale nejde zasa o úplného drobca: **dĺžka vozidla je 4 537 milimetrov**, šírka 1,9 metra, výška je len 1 390 milimetrov. S ohľadom na tieto proporcie vyznieva skvele údaj o **rázvore 2 741 mm** (je o 51 mm dlhší ako predtým) a šírke rozchodov kolies. Vpredu je to 1 584 milimetrov (nárast o 54 milimetrov) a vzadu 1 591 milimetrov. To oni tvoria základ pre vynikajúcu dynamiku pri prejazde zákrut.A k tomu vylepšené nápravy: dvojkĺbová pružiaca vzpera prednej nápravy a päťprvková zadná náprava sú ľahšie a tuhšie ako predtým. Model sa štandardne dodáva s brzdovým systémom M Sport a s M športovým zadným diferenciálom. Na želanie je dodávané odpruženie M Sport s elektronicky ovládanými tlmičmi, ktoré zahŕňa aj variabilné športové riadenie, za to zákazník zaplatí.
Prvý krátky test na slovenských cestách
Počas jedného doobedia som s BMW M240i xDrive Coupé prešiel niekoľko desiatok kilometrov prevažne po diaľniciach a ďalších asi 50 kilometrov som prešiel v meste. Hneď po nasadnutí do vozidla poteší nízky posed, akoby ste sedeli na matraci položenom na ceste. Mimoriadne komfortné a primerané tuhé sedadlá M Sport sú za doplatok viac ako tisíc eur, vynikajúco vodiča aj spolujazdca pohltia a s vysokými bočnicami zabránia pohybu spodnej časti tela pri divokej jazde. Výčitku pre BMW ale predsa mám – prečo nemá spolujazdec nad dverami madlo? Keď mu chce vodič predviesť svoju zručnosť, spolujazdec sa musí pridržiavať iba nízko položeného madla dverí.Nechýba tu ani prvok, ktorý sa medzičasom vytratil z radu 2 Active Tourer – **kruhový ovládač systému iDrive**. Stredový displej má racionálne rozmery, veľmi pohodlne sa ovláda cez kruhový ovládač a doplňujúce tlačidlá. Takto si predstavujem dobrú ergonómiu ovládania infotainmentu bez potreby naťahovania sa prstom za displejom.
Totálna stabilita
Celková tuhosť riadenia a ovládacích prvkov je evidentná, tak to má byť. Auto dáva vodičovi spätnú väzbu, spočiatku sa trocha prieči, aby ste nebáli pevne uchopiť volant a vziať riadenie do svojich rúk. Naopak, pedále sú citlivé na každý milimeter pohybu špičky nohy.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?