PRVÝ TEST BMW M240i xDrive Coupe: Technický zážitok so šesťvalcom v malom kupé
Toto BMW klame telom. Zdá sa byť malé a ľahké, pritom je tak akurát a pod kapotou má radový šesťvalec s výkonom 374 koní.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ


Retro fešanda. Alebo fešák?
Keď som prvýkrát videl BMW radu 2 Coupé na fotografiách, dostavil sa starý známy pocit. Vedel som, že prvý dojem ma vždy oklame, a tak som si nerobil názor priskoro. Síce som k dvojke kupé cítil sympatie hneď, malo zmysel počkať na to, kým si vyzdvihnem kľúčiky od vrcholovej verzie M240i xDrive. Prečo práve od nej? Pretože som o nej s nadšením písal ešte v júli minulého roka a myslel som to celkom vážne. Nový rad 2 Coupé sa totiž od existujúceho radu 1 líši v podstatnej miere, dokonca si podľa slov výrobcu prevzal komponenty podvozka z väčšieho radu 4 (prvé slovenské jazdy s BMW M440i Cabrio na Autovny.sk).



Radový šesťvalec v malom aute
Zmienky o malých rozmeroch dvojkového kupé sú oprávnené, ale nejde zasa o úplného drobca: **dĺžka vozidla je 4 537 milimetrov**, šírka 1,9 metra, výška je len 1 390 milimetrov. S ohľadom na tieto proporcie vyznieva skvele údaj o **rázvore 2 741 mm** (je o 51 mm dlhší ako predtým) a šírke rozchodov kolies. Vpredu je to 1 584 milimetrov (nárast o 54 milimetrov) a vzadu 1 591 milimetrov. To oni tvoria základ pre vynikajúcu dynamiku pri prejazde zákrut.A k tomu vylepšené nápravy: dvojkĺbová pružiaca vzpera prednej nápravy a päťprvková zadná náprava sú ľahšie a tuhšie ako predtým. Model sa štandardne dodáva s brzdovým systémom M Sport a s M športovým zadným diferenciálom. Na želanie je dodávané odpruženie M Sport s elektronicky ovládanými tlmičmi, ktoré zahŕňa aj variabilné športové riadenie, za to zákazník zaplatí.


Prvý krátky test na slovenských cestách
Počas jedného doobedia som s BMW M240i xDrive Coupé prešiel niekoľko desiatok kilometrov prevažne po diaľniciach a ďalších asi 50 kilometrov som prešiel v meste. Hneď po nasadnutí do vozidla poteší nízky posed, akoby ste sedeli na matraci položenom na ceste. Mimoriadne komfortné a primerané tuhé sedadlá M Sport sú za doplatok viac ako tisíc eur, vynikajúco vodiča aj spolujazdca pohltia a s vysokými bočnicami zabránia pohybu spodnej časti tela pri divokej jazde. Výčitku pre BMW ale predsa mám – prečo nemá spolujazdec nad dverami madlo? Keď mu chce vodič predviesť svoju zručnosť, spolujazdec sa musí pridržiavať iba nízko položeného madla dverí.


Nechýba tu ani prvok, ktorý sa medzičasom vytratil z radu 2 Active Tourer – **kruhový ovládač systému iDrive**. Stredový displej má racionálne rozmery, veľmi pohodlne sa ovláda cez kruhový ovládač a doplňujúce tlačidlá. Takto si predstavujem dobrú ergonómiu ovládania infotainmentu bez potreby naťahovania sa prstom za displejom.




Totálna stabilita
Celková tuhosť riadenia a ovládacích prvkov je evidentná, tak to má byť. Auto dáva vodičovi spätnú väzbu, spočiatku sa trocha prieči, aby ste nebáli pevne uchopiť volant a vziať riadenie do svojich rúk. Naopak, pedále sú citlivé na každý milimeter pohybu špičky nohy.


ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.FIREMNÉ AUTO
Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla
Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.
AKTUALITY
Odborári vybavili zamestnancom čosi nevídané. Talianske Lamborghini zavádza 4-dňový pracovný týždeň
Táto dohoda, ktorú odborári označili za historickú, prináša skrátenie pracovného času bez znižovania miezd.
Je 4-dňový pracovný týždeň dlhodobo udržateľný?AKTUALITA
Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB
Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.
Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?Za sneh a ľad na aute môžete dostať pokutu. Riskujete tým nielen peniaze, ale aj zdravie seba a ostatných.
Nesprávne očistené auto môže byť problémom. Vodičovi zaň dokonca hrozí pokuta.
Ako sa k celej veci stavia zákon? Najväčším problémom je hlavne ľad odletujúci z kamiónov.V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík
Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.
Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.NOVINKY
Dopravný podnik spustil prevádzku najväčších trolejbusov v histórii. Kde sa nimi môžete odviezť?
Od 16. novembra ulicami Bratislavy jazdí najdlhší trolejbus na Slovensku, do konca roka ich má byť v prevádzke až 16.
Nový dlhý model trolejbusu si vynútila veľká popularita bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.