Škoda chystá novú Octaviu. Fanúšikov môže rozdeliť na dva tábory
Octaviu čaká elektrická budúcnosť, no spaľovacia verzia zatiaľ nekončí. Škoda pripravuje dve paralelné verzie.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Zatiaľ čo predaje SUV modelov v strednej Európe stále rastú, Škoda sa svojho najdôležitejšieho auta nevzdáva. Práve Octavia bola celé roky základným pilierom značky, obľúbená medzi rodinami, firmami aj taxikármi. A hoci SUV ako Kodiaq a Kamiq kraľujú aktuálnym rebríčkom, v Mladej Boleslavi sa pripravuje veľká zmena. A možno aj malý rozkol medzi fanúšikmi.
Dve Octavie sú lepšie ako jedna?
Na jesennom autosalóne IAA v Mníchove plánuje Škoda predstaviť nový koncept, ktorý má naznačiť, ako bude vyzerať budúca generácia Octavie. Generálny riaditeľ Klaus Zellmer už teraz tvrdí, že ide o dizajn, ktorý môže rozdeliť verejnosť. Príliš veľa detailov zatiaľ známych nie je, no z rozhovoru pre britský magazín Autocar vyplynulo, že ide o niečo výrazne iné, než na čo sú zákazníci značky zvyknutí.
Octavia, tak ako ju poznáme dnes, prešla modernizáciou v roku 2024. No jej aktuálna generácia je na trhu už od roku 2020. Nový model, postavený na elektrickej platforme SSP, dorazí až o niekoľko rokov – zrejme na konci tejto dekády. To však neznamená, že benzínová verzia skončí. Podľa Zellmera bude Škoda určitý čas predávať obe verzie súčasne: modernizovanú spaľovaciu Octaviu aj úplne novú elektrickú variantu.
Zatiaľ čo súčasné elektromobily koncernu Volkswagen využívajú architektúru MEB, pripravovaná Octavia prejde na platformu SSP. Tá je určená výhradne pre elektromobily a umožní kompaktný, ale zároveň priestorný dizajn – ideálny pre model typu kombi. Okrem Škody by ju mal využívať aj budúci Volkswagen Golf a ďalšie autá z koncernu. Zatiaľ nie je jasné, či elektrická Octavia bude dostupná aj s pohonom všetkých kolies alebo iba ako predokolka, ale prvé náznaky hovoria o snahe zachovať čo najširšie využitie modelu – od rodinného auta až po flotilové vozidlá.
Škoda má aj iné plány
Okrem Octavie pripravuje Škoda niekoľko ďalších kľúčových modelov. Ešte pred novou Octaviou dorazí mestský elektromobil Epiq, ktorý však cenou výrazne prevýši dnešnú Fabiu. Očakáva sa cena okolo 25 000 eur. Okrem toho automobilka plánuje obnoviť modely Fabia, Kamiq a Scala, ktoré dostanú modernizované benzínové motory prispôsobené norme Euro 7. Zellmer však upozorňuje, že výroba elektromobilov je pre značku stále drahá – aj napriek dotáciám. Ich cena síce môže klesať, no dosiahnuť cenovú dostupnosť modelov s benzínovým motorom bude ešte dlhá cesta.
Koniec vodičských preukazov pre seniorov? Prvá krajina už stanovila vekový strop