Minivan Mitsubishi sa zmenil na nepoznanie, teraz je z neho SUV s technikou Renaultu
Mitsubishi prináša späť meno Grandis, ale nie ako minivan. Nový model je moderné SUV s hybridným pohonom a technológiami od Renaultu.
Vydané Text: Martin Šebesta
Automobilka Mitsubishi si zaslúži rešpekt za to, ako v Európe prežila klinickú smrť a priniesla modely s predajným potenciálom. Colt, Outlander, alebo ASX, každý z nich prišiel s niečím, pre čo si Mitsubishi zaslúži miesto na slnku a priazeň motoristov. To, že modely využívajú aliančnú techniku, nemožno nijako zazlievať, v dnešnom svete ide o spôsob, ako sa rozvíjať spoločnými silami.
Každému novému modelu vtláča Mitsubishi výraznejšiu vlastnú dizajnovú pečať a odkláňa sa od jednoduchého vymieňania loga. A tak vás pohľad na prednú časť modelu Grandis, v podstate predĺženú verziu ASX, rýchlo presvedčí, že tu sa dizajnéri japonskej značky zapotili viac ako doteraz. Dynamický štít, hlavný dizajnový prvok prednej časti, dostal nové tvary, tie dostala aj zadná časť so šesťuholníkovým stvárnením. Súhru prednej a zadnej časti považujeme za niečo, čím vás nový Grandis môže osloviť.
No a prečo je Grandis, teda veľké? Oproti o čosi menšiemu ASX ponúka viac vnútorného a najmä batožinového priestoru. Ten ťaží z možnosti posúvať zadné sedadlá v rozsahu 16 cm, takže ak veziete deti, posuniete sedadlá dopredu a využijete 434 litrov v kufri. Dospelým posunutím lavice dozadu doprajete viac miesta na nohy. Keď budete prevážať viac batožiny, po sklopení operadiel zadných sedadiel, delených v pomere 60 : 40, získate dokopy 1 455 litrov. Plus dvojité dno batožinového priestoru. Takže ak vám doteraz v kompaktnom modeli ASX chýbalo viac priestoru vzadu, Grandis tieto chmáry rozoženie.
Obavy z dynamiky a spotreby môžete zahnať rovno. Pohon obstarávajú dve benzínové motorizácie. Buď prepĺňaná 1.3 v ponuke s manuálnou, alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou a mild-hybridnou technológiou, ktorá s 12 V batériou pomáha znižovať spotrebu, aj emisie. V tomto prípade môžete rátať s výkonom 103 kW (137 k). Alebo si zvolíte nový pohon s atmosférickou 1.8, dvoma elektromotormi, batériou s kapacitou 1,4 kW a inteligentným automatom s viacerými jazdnými režimami.
Znie to síce komplikovane, no ako sme si už v prípade týchto aliančných hybridov zvykli, fungujú veľmi hladko, nemusíte sa obávať o dynamiku a spotreba sa hýbe vo veľmi potešiteľných hodnotách. S týmto pohonom máte pod pravou nohou k dispozícii systémový výkon 115 kW (153 k). Využívať ho môžete v čisto elektrickom, alebo športovom, režime, zvoliť si môžete intenzívnu rekuperáciu, ako aj dobíjanie batérie spaľovacím motorom, či režim E-Save, ktorý udržiava batériu nabitú na viac ako 40 percent, aby ste ju mohli využiť na dojazd v úplnom tichu.
V závislosti od výbavy rátajte v interiéri so 7-, alebo 10-palcovou digitálnou prístrojovou doskou, s 10,4-palcovou stredovou dotykovou obrazovkou a s možnosťou spojiť sa s autom cez ekosystém Google. Vďaka tomu máte k dispozícii aj aplikáciu, ktorá vám do mobilu prenesie informácie o vozidle.
Grandis odstraňuje nevýhodu modelu ASX v podobe malého batožinového priestoru a spolu s bohatou bezpečnostnou výbavou prináša zopár nových funkcií na zjednodušenie digitálneho spolužitia. Doprajte autu predpísanú servisnú starostlivosť a získate záruku na 8 rokov/160 000 km a 15 rokov asistenčných služieb. To vyzerá ako veľmi zaujímavá ponuka.
Najúspešnejšie cenovo dostupné SUV prejde na baterky, pohon 4×4 si zachová