Test Kia Ceed 1,6 CRDi SCR SW: Akú spotrebu sme namerali dízlovému kombi?

Prakticky ihneď po tom, čo vás prejde hormonálny kŕč a túžba vlastniť SUV, rozhodnete sa pre racionálny formát auta. Kombi verzie kompaktných automobilov ponúkajú presne toľko auta, koľko potrebujete. Kia Ceed 1,6 CRDi Sportswagon pridáva aj vynikajúcu ekonomiku prevádzky.
Vydané Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

V marketingových materiáloch by sme určite našli slovné spojenia ako prémiové kombi. Nuž, podľa môjho názoru také niečo neexistuje. Je to iba slovná hračka, ktorá sľubuje tým, čo si ho kupujú, istý spoločenský status. Každý motorista však vie, že kombi si kupuje preto, lebo ho potrebuje, nie preto, že by chcel sám seba odmeniť. A nedajte sa pomýliť, prémiové kombi nemá ani VW, ani Ford a v podstate žiaden iný výrobca. Je to najpraktickejší formát auta, aký kedy vymysleli. Ak si ho kúpite, dáte všetkým najavo, že ste pragmatik a svoje hormóny uspokojíte inde, nie na ceste.
A ešte niečo. Všetkým dáva najavo, že máte zdravý chrbát, že nepotrebujete SUV s výhovorkou na osteoporózu či iné civilizačné ochorenie, ktoré nám priniesla naša lenivosť a neochota hýbať sa. Skôr naopak, kombi znamená, že v kufri budete chcieť voziť aj dlhé predmety, ktoré slúžia väčšinou na šport či iné voľnočasové aktivity. Pomôže vám k tomu batožinový priestor s celkovým objemom až 1 694 litrov, jeho základný objem je rovnako úctyhodných 625 litrov. A to je viac, ako má Kia Sportage! Potrebujete ďalší argument na kúpu? Nech sa páči. Druhým je motor. Už dávno som nejazdil s takto dobre vyladeným naftovým motorom. Nielenže poskytuje dostatočný výkon na to, aby ste s ním jazdil svižne. Kombinácia maximálneho výkonu 85 kW (115 k) a maximálneho krútiaceho momentu 280 Nm poskytuje akurátny priesečník dynamiky a najmä veľmi príjemnej spotreby. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11 sekúnd nevyzerá na papieri lákavo, za volantom pôsobí Kia subjektívne ako oveľa rýchlejšie auto. Prispieva k tomu aj pružnosť motora. No najmä už spomínaná spotreba je mimoriadne priaznivá. Udržať spotrebu na úrovni 5,0 litra na 100 kilometrov nie je vôbec žiaden problém.
Aj keď sme auto jazdili v zimných podmienkach, celková spotreba sa ustálila na 5,6 litra nafty na 100 kilometrov, pričom sme sa o úspornú jazdu nijako nesnažili. Bez väčšieho preháňania môžeme tvrdiť, že s touto pohonnou jednotkou môžete bez problémov jazdiť aj so spotrebou hlboko pod piatimi litrami, čo bude plne v súlade s technickými údajmi, ktoré udáva výrobca na svojej stránke. Opomenúť nemôžeme ani komfortný podvozok na 16-palcových kolesách, ktoré sa taktiež podieľajú na odfiltrovaní nerovností. Pritom však nijako netrpí jazdná stabilita, takže ak sa rozhodnete zatlačiť na plyn v zákrute, auto vám bude sekundovať bez problémov.
Čo sa vnútorných hodnôt týka, prehľadný a ergonomicky vynikajúco spracovaný interiér nedáva takmer žiaden priestor na kritiku. Zlícovanie jednotlivých dielcov je milimetrovo presné a aj bez veľkého množstva okrasných a lakovaných prvkov vyzerá celkom k svetu a použiteľne. Sedadlá poskytujú komfort plus slušné bočné vedenie, na zadných sedadlách je priestoru dosť aj pre dospelé osoby a dvojité dno batožinového priestoru prináša niekoľko praktických riešení. Vám už ostane iba voľba športového náčinia, ktoré si zvolíte, aby vám chrbát aj naďalej v pohode slúžil. ### Drobné poznatky z nášho redakčného testu * Dynamické kombi sa v kombinácii s motorom 1,6 CRDi mení na mimoriadne úsporné rodinné auto * Dizajn tretej generácie je mimoriadne vydarený, v tomto smere si Kia drží úroveň * Automatická klimatizácia plus vyhrievanie všetkých dôležitých častí je samozrejmosťou vo verzii Gold * Šesťstupňová manuálna prevodovka je presná a prispieva k úspornému charakteru auta * Apple Carplay a Android auto vás vyjdú na 790 eur, príplatok však stojí za to * Prehľadný prístrojový panel je klasický, to však ocenia najmä starší vodiči * Dvojité dno batožinového priestoru je praktické a uložíte tam aj roletku * Háčiky na zavesenie igelitky by mohli byť aj vyššie * Po sklopení sedadiel máte k dispozícii 1 694 litrov využiteľného priestoru * 16-palcové kolesá prispievajú ku komfortu jazdy ### Technické údaje Kia Ceed 1,6 CRDi SCR SW **Motor** preplň. naftový R4, 1 598 cm3
**Výkon** 85 kW (115 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 280 Nm pri 1 500 – 2 750 Nm
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie.
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 205/55 R16.
**Batožinový priestor** 625/1 301 dm3
**Rozmery**: 4 600 × 1 800 × 1 465 mm, rázvor 2 650 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 425/1 870 kg, objem nádrže 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 192 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,0 s
**Spotreba** (WLTP) 4,6 – 4,9 l/100 km
**Emisie CO2** 121 – 129 g/km
**Cena/testované auto** 17 690 €/ 22 270 €
**Konkurenti**: Renault Megane Grandtour, Volkswagen Golf kombi, Ford Focus kombi




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.
  • LEGISLATÍVA

    Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.