Technické údaje Škoda Rapid 1.0 TSI DSG Style
Veľkolepé stretnutie motoristov a fanúšikov koncernu Volkswagen pri jazere Wörthersee sa už koná (24. – 27. máj) a priaznivci GTI sa dočkali aj prekvapenia – vôbec prvého hybridného GTI Golfu.
Je to prekvapenie aj napriek tomu, že už v minulosti už GTI-čko vo verzii Mk4 experimentovalo s veľkým motorom VR6, ktorý nie je pre GTI celkom typický. Potom prišlo turbo a zrejme ďalším evolučným krokom je spojenie síl spaľovacieho a elektrického motora pod názvom Hybrid.
Prvý hybridný Golf GTI First Decade má pritom celkom pekný maximálny výkon benzínového motora:410 konských síl (inde sa uvádza 396 koní). Elektrický motor má 16 koní a umožňuje, aby bolo vozidlo vybavené pohonom všetkých štyroch kolies. Spaľovací motor poháňa prednú a elektrický zadnú nápravu.
Elektrický motor dokáže pracovať aj úplne samostatne, vtedy sa spaľovací agregát celkom vypína. So šestnástimi koňmi síce veľa rozruchu nespravíte, môžete však „plachtiť“ a počas jazdy šetriť palivom.
Prítomnosť elektrického motora je v prípade GTI kontroverzná, predovšetkým pri pohľade na jeho výkon. Nie je to pohon, ktorý by v mestskom prostredí zastúpil benzínový motor a ani auto nepotlačí výraznejšie vpred počas akcelerácie. Je to skôr taká prvá elektrická lastovička na GTI poli.
Volkswagen už vo svojom portfóliu má podobný hybrid, avšak oveľa praktickejší – volá sa Golf GTE a je vybavený 1,4-litrovým benzínovým motorom podporovaným druhým elektrickým. Oba motory poháňajú prednú nápravu a ich spoločný výkon dosahuje 200 koní.
Inzercia
Dôležité je pripomenúť, že hybridné GTI nie je niečo, čo by sa tento rok stalo štandardom. Je to dielo učňov značky Volkswagen, ktorý dostali k dispozícii vozidlo na prestavbu. Práve preto nemá také technické parametre, ktoré by sme od produkčnej verzie očakávali. Zároveň však nemožno tvrdiť, že by chlapci a dievčatá prácu odviedli zle – veď kto z nás by si trúfol na takýto projekt a aj ho zrealizoval do finále?
Značka | Škoda |
Model | Rapid Liftback |
Typ | 1.0 TSI DSG Style |
Rok výroby/modelový ročník | 2019 |
Dĺžka | 4 483 mm |
Šírka | 1 706 mm |
Výška | 1 461 mm |
Rázvor | 2 602 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 234 kg |
Užitočné zaťaženie | 1 694 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 550 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 048 dm3 |
Max. výkon | 110 81 kW |
Max. výkon pri | 5 000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 200 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 3 500 ot./min |
Max. rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Palivo | benzín |
Objem valcov | 999 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 3 |
Poháňaná náprava | predná |
Typ prevodovky | automatická |
Počet prevodových stupňov | 7 |
Kombinovaná spotreba | 5,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 121 g/km |
Cena | 17 740 |