Technické údaje Škoda Rapid 1.0 TSI DSG Style
Veľkolepé stretnutie motoristov a fanúšikov koncernu Volkswagen pri jazere Wörthersee sa už koná (24. – 27. máj) a priaznivci GTI sa dočkali aj prekvapenia – vôbec prvého hybridného GTI Golfu.
Je to prekvapenie aj napriek tomu, že už v minulosti už GTI-čko vo verzii Mk4 experimentovalo s veľkým motorom VR6, ktorý nie je pre GTI celkom typický. Potom prišlo turbo a zrejme ďalším evolučným krokom je spojenie síl spaľovacieho a elektrického motora pod názvom Hybrid.
Prvý hybridný Golf GTI First Decade má pritom celkom pekný maximálny výkon benzínového motora:410 konských síl (inde sa uvádza 396 koní). Elektrický motor má 16 koní a umožňuje, aby bolo vozidlo vybavené pohonom všetkých štyroch kolies. Spaľovací motor poháňa prednú a elektrický zadnú nápravu.
Elektrický motor dokáže pracovať aj úplne samostatne, vtedy sa spaľovací agregát celkom vypína. So šestnástimi koňmi síce veľa rozruchu nespravíte, môžete však „plachtiť“ a počas jazdy šetriť palivom.
Prítomnosť elektrického motora je v prípade GTI kontroverzná, predovšetkým pri pohľade na jeho výkon. Nie je to pohon, ktorý by v mestskom prostredí zastúpil benzínový motor a ani auto nepotlačí výraznejšie vpred počas akcelerácie. Je to skôr taká prvá elektrická lastovička na GTI poli.
Volkswagen už vo svojom portfóliu má podobný hybrid, avšak oveľa praktickejší – volá sa Golf GTE a je vybavený 1,4-litrovým benzínovým motorom podporovaným druhým elektrickým. Oba motory poháňajú prednú nápravu a ich spoločný výkon dosahuje 200 koní.
Dôležité je pripomenúť, že hybridné GTI nie je niečo, čo by sa tento rok stalo štandardom. Je to dielo učňov značky Volkswagen, ktorý dostali k dispozícii vozidlo na prestavbu. Práve preto nemá také technické parametre, ktoré by sme od produkčnej verzie očakávali. Zároveň však nemožno tvrdiť, že by chlapci a dievčatá prácu odviedli zle – veď kto z nás by si trúfol na takýto projekt a aj ho zrealizoval do finále?

Značka | Škoda |
Model | Rapid Liftback |
Typ | 1.0 TSI DSG Style |
Rok výroby/modelový ročník | 2019 |
Dĺžka | 4 483 mm |
Šírka | 1 706 mm |
Výška | 1 461 mm |
Rázvor | 2 602 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 234 kg |
Užitočné zaťaženie | 1 694 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 550 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 048 dm3 |
Max. výkon | 110 81 kW |
Max. výkon pri | 5 000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 200 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 3 500 ot./min |
Max. rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Palivo | benzín |
Objem valcov | 999 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 3 |
Poháňaná náprava | predná |
Typ prevodovky | automatická |
Počet prevodových stupňov | 7 |
Kombinovaná spotreba | 5,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 121 g/km |
Cena | 17 740 |