Technické údaje Škoda Rapid 1.0 TSI DSG Style


Veľkolepé stretnutie motoristov a fanúšikov koncernu Volkswagen pri jazere Wörthersee sa už koná (24. – 27. máj) a priaznivci GTI sa dočkali aj prekvapenia – vôbec prvého hybridného GTI Golfu.

Je to prekvapenie aj napriek tomu, že už v minulosti už GTI-čko vo verzii Mk4 experimentovalo s veľkým motorom VR6, ktorý nie je pre GTI celkom typický. Potom prišlo turbo a zrejme ďalším evolučným krokom je spojenie síl spaľovacieho a elektrického motora pod názvom Hybrid.

Prvý hybridný Golf GTI First Decade má pritom celkom pekný maximálny výkon benzínového motora:410 konských síl (inde sa uvádza 396 koní). Elektrický motor má 16 koní a umožňuje, aby bolo vozidlo vybavené pohonom všetkých štyroch kolies. Spaľovací motor poháňa prednú a elektrický zadnú nápravu.

Elektrický motor dokáže pracovať aj úplne samostatne, vtedy sa spaľovací agregát celkom vypína. So šestnástimi koňmi síce veľa rozruchu nespravíte, môžete však „plachtiť“ a počas jazdy šetriť palivom.

Prítomnosť elektrického motora je v prípade GTI kontroverzná, predovšetkým pri pohľade na jeho výkon. Nie je to pohon, ktorý by v mestskom prostredí zastúpil benzínový motor a ani auto nepotlačí výraznejšie vpred počas akcelerácie. Je to skôr taká prvá elektrická lastovička na GTI poli.

Volkswagen už vo svojom portfóliu má podobný hybrid, avšak oveľa praktickejší – volá sa Golf GTE a je vybavený 1,4-litrovým benzínovým motorom podporovaným druhým elektrickým. Oba motory poháňajú prednú nápravu a ich spoločný výkon dosahuje 200 koní.

Dôležité je pripomenúť, že hybridné GTI nie je niečo, čo by sa tento rok stalo štandardom. Je to dielo učňov značky Volkswagen, ktorý dostali k dispozícii vozidlo na prestavbu. Práve preto nemá také technické parametre, ktoré by sme od produkčnej verzie očakávali. Zároveň však nemožno tvrdiť, že by chlapci a dievčatá prácu odviedli zle – veď kto z nás by si trúfol na takýto projekt a aj ho zrealizoval do finále?

Inzercia

Inzercia
ZnačkaŠkoda
ModelRapid Liftback
Typ1.0 TSI DSG Style
Rok výroby/modelový ročník2019
Dĺžka4 483 mm
Šírka1 706 mm
Výška1 461 mm
Rázvor2 602 mm
Prevádzková hmotnosť 1 234 kg
Užitočné zaťaženie 1 694 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 550 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 048 dm3
Max. výkon110 81 kW
Max. výkon pri5 000 ot./min
Max. krútiaci moment200 Nm
Max. krútiaci moment pri3 500 ot./min
Max. rýchlosť200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h10,2 s
Palivobenzín
Objem valcov 999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov7
Kombinovaná spotreba5,2 l/100 km
Emisie CO2121 g/km
Cena17 740

Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.