Takto vyzerá najväčší showroom Toyoty a Lexusu na Slovensku! Ukrýva množstvo zaujímavých riešení

Košičania sa môžu pochváliť najväčším showroomom Lexusu a Toyoty na Slovensku. Jeho výstavba trvala necelých 12 mesiacov a skrýva množstvo zaujímavých riešení.
Vydané  Text: 

Po Bratislave a Žiline sa východniari konečne dočkali vlastnej predajne značky Lexus. A rozhodne sa nemajú za čo hanbiť. **Autosalón vyrástol na ploche takmer 8 500 m2** a spĺňa najprísnejšie štandardy prémiového výrobcu. *„Aj osviežovač vzduchu na toaletách máme rovnaký, ako používajú v Japonsku,“* humorne poznamenal Štefan Valas, generálny riaditeľ AUTO – VALAS GROUP, ktorý nás počas návštevy osobne sprevádzal. Napriek pomerne rýchlej výstavbe, s víziou novej predajne Toyoty prišiel Štefan Valas už pred štyrmi rokmi. *„Ešte na vysokej škole som pri písaní seminárnych prác objavil japonskú filozofiu Omotenashi, ktorej cieľom je poskytnúť zákazníkovi nielen prvotriednu starostlivosť a služby, ale postarať sa tiež o to, aby sa cítil príjemne. Každá návšteva by mala byť zážitkom. Aj vďaka tomu je Toyota svetová jednotka a v ostatnom čase sa na Slovensku výrazne rozvíja. Pokiaľ ide o samotný Lexus, v Košiciach jeho zastúpenie dlhodobo chýbalo a cítili to predovšetkým samotní majitelia, ktorí museli za servisom dochádzať na druhý koniec Slovenska,“* vysvetľoval Štefan Valas dôvody, ktoré ho motivovali priniesť prémiovú značku na východné Slovensko.
Nová predajňa však nemá reprezentovať len miesto, kde si motoristi chodia pozerať, alebo opravovať svoje vozidlá. **Ambíciou pri výstavbe bolo vytvoriť miesto, ktoré by si návštevníci spájali aj s oddychom:** *„Priamo v budove máme kaviareň, kde sa návštevníci môžu občerstviť, alebo ponúknuť dobrým zákuskom. Skrátiť čas si môžu aj v japonskom átriu, odkiaľ je cez presklenú stenu výhľad priamo na dielňu. Môžu tak sledovať servis svojho auta a vychutnávať si pri tom v pokoji dobrú kávu.“* Samotná budova bola špeciálne zakomponovaná do svahovitého terénu, čo budove dodalo neštandardný tvar. Na prízemí sa nachádza predajňa Toyoty, zatiaľ čo Lexus má vyhradený priestor na poschodí. Na mieste nechýba ani špeciálna odovzdávacia miestnosť, odkiaľ čerstvý majiteľ opúšťa showroom po netradičnej lávke z prvého poschodia. Skutočne jedinečný zážitok!
Nová predajňa sa tiež môže pochváliť špičkovo vybaveným servisným zázemím a vysokou úrovňou pri zaobchádzaní s vozidlom. *„Každé auto, ktoré príde k nám do servisu, musí byť dôkladne vyčistené. Z toho dôvodu tu máme automatickú umývaciu linku, kde našim zákazníkom vieme v rámci servisu bezplatne umyť vozidlo. Z našej strany ide o službu pre zákazníka,“* vysvetľuje Štefan Valas pri obhliadke servisu. Ani zďaleka však nejde o jedinú modernú vymoženosť, ktorou sú v Košiciach vybavení.
*„Okrem už štandardných vecí ako 3D geometrie, testov tlmičov či bŕzd máme k dispozícii aj plne vybavený lakovací box, klampiarsku dielňu či zemný rovnací rám. Sme pripravení riešiť naozaj čokoľvek, vrátane áut po nehode. Ako som už spomínal, zákazník môže cez veľké sklo sledovať mechanikov pri práci, mnohé postupy sú automatizované. Príkladom môže byť olejové hospodárstvo, kde na základe naskenovaného kódu stroj mechanikovi načapuje presne toľko motorového oleja, koľko do daného modelu predpisuje výrobca. Nemôže sa tak stať, že dostanete menej,“* dodáva.
### O SPOLOČNOSTI AUTO – VALAS GROUP **Kedy sa začala písať história spoločnosti AUTO – VALAS?** *„Prvý showroom postavili ešte moji rodičia v roku 1996 v Smižanoch pri Spišskej Novej Vsi. Išlo v podstate o čerpaciu stanicu s autoumyvárňou a showroom značky Fiat. Takže všetko pod jednou strechou. Bolo to miesto, kde sa začali ľudia schádzať a časom začali našu čerpaciu stanicu domáci nazývať Valaska. Bolo to veľmi milé a napriek tomu, že dnes stanica patrí už niekomu inému, ľudia ju stále nazývajú Valaskou. Niečo podobné by som chcel vytvoriť aj tu, v novej predajni Toyoty a Lexusu. Aj preto tu máme kaviareň či japonské átrium, kde sa ľudia môžu stretávať a zrelaxovať. V Smižanoch pôsobíme dodnes a ďalšiu pobočku Fiat, Alfa Romeo a Kia môžu zákazníci nájsť aj v Košiciach na ulici Pri prachárni.“* **Stále môžeme hovoriť o rodinnom podniku? Darí sa vám udržiavať vzťah so zákazníkmi?** *„Keď firmu viedli ešte moji rodičia, každé leto som u nich brigádoval a postupne som si prešiel každou pozíciou. Raz som bol skladník, raz pokladník, predajca či prijímací technik. Ľudia tu pracujú aj desiatky rokov, s každým sa dobre poznám a myslím si, že rodinnú atmosféru tu stále cítiť. Pendlovať medzi viacerými predajňami však dá poriadne zabrať, ale rozhodne to stojí za to. Snažím sa udržiavať kontakt aj s našimi zákazníkmi, či už ide o pravidelných alebo nových, s každým sa rád porozprávam.“* **Aký máte vzťah k autám a čo vás najviac zaujalo na značke Lexus?** *„Myslím si o zákazníkoch Lexusu, že sú sofistikovaní. Sú vyzretí a vedia, čo chcú. Zvyčajne ide o ľudí, ktorí už mali nemeckú konkurenciu, ale teraz chcú niečo iné. Už nepotrebujú napínať svaly a hľadajú auto, ktoré je skutočne dobré, pohodlné a človeku slúži. To sú prednosti Lexusu, nehovoriac o kvalite interiérov, ktoré konkurencia na takej úrovni jednoducho nemá. Sám som fanúšik áut, mám rád športovejšiu jazdu. Od začiatku som vyrastal na Alfách a často som si ich aj upravoval. Na filozofiu Lexusu som si preto musel chvíľku zvykať, ale po troch dňoch som z neho už nechcel vystúpiť. Akonáhle človek pochopí prednosti Lexusu a naladí sa na správnu vlnu, iné auto už vlastne ani nechce.“*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.