Volkswagen plánuje do roku 2030 znížiť uhlíkovú Európe až o 40 percent, a preto sa čoraz viac zameriava na vývoj elektrifikovaných vozidiel. Nemci však hľadajú aj ďalšie spôsoby, ako znížiť emisie prostredníctvom klasických spaľovacích motorov. Ďalšou alternatívou má byť **využitie parafínových palív v najnovších štvorvalcových naftových motoroch** koncernu Volkswagen. Tieto novo vyvinuté naftové palivá umožňujú, najmä vďaka prítomným biozložkám, **znížiť množstvo vypúšťaného CO2 až o 95 percent v porovnaní s konvenčnou naftou.**
Každý Volkswagen so 4-valcovým dieselovým motorom (TDI) je od tohto roku prispôsobený na prevádzku s parafínovými naftovými palivami v súlade s európskou normou EN 15940. Thomas Garbe, šéf oddelenia pre fosílne palivá vo Volkswagene, vysvetľuje: *„Pomocou ekologických palív v našich modeloch umožňujeme zákazníkom v celej Európe výrazne znížiť emisie CO2, len čo bude palivo lokálne dostupné. Napríklad použitie parafínových palív je rozumnou doplnkovou možnosťou najmä pre spoločnosti so zmiešaným vozovým parkom zloženým z modelov s elektrickým a konvenčným pohonom.“*
Existuje široká škála rôznych parafínových palív. Mnohé sa vyrábajú napríklad zo zvyškových a odpadových materiálov ako je napríklad HVO (hydrorafinovaný rastlinný olej). Tieto rastlinné oleje sa reakciou s vodíkom premieňajú na uhľovodíky a môžu sa pridávať do motorovej nafty v akomkoľvek množstve. **To znamená, že naftu môžu úplne nahradiť.** Na výrobu HVO možno použiť aj rastlinné oleje ako napríklad repkový olej, avšak maximálny environmentálny prínos sa dosiahne iba pri výrobe z biologických zvyškov a odpadových materiálov. Biopalivá ako HVO sú už dostupné na trhu už dnes a **je pravdepodobné, že ich podiel by sa mohol v priebehu nasledujúcich rokoch zvýšiť na 20 až 30 percent.**
Volkswagen tiež tvrdí, že všetky motory budú môcť neskôr využívať aj syntetické palivá, o ktorých sme písali už v minulosti. Posledný vývoj v tejto oblasti naznačuje, že elektromobily nemusia byť jediným riešením a spaľovacie motory majú šancu na život aj po roku 2035.
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.