Emisie
Spaľovacie motory to majú zrátané! Von der Leyenová odmieta upustiť od radikálnych emisných cieľov
Zdá sa, že zákaz predaja spaľovacích motorov zostane naďalej cieľom Európskej únie pre ďalšie obdobie. Staronová predsedníčka Európskej komisie plánuje ekologickú agendu posúvať vpred.
AKTUALITA
Koniec lacných áut? Ich ceny sa vraj drasticky zvýšia, kupujte, kým je čas
Nedostatok lacných modelov a prísne emisné limity Európskej únie spôsobujú, že náklady na výrobu prudko rastú. Ak uvažujete o kúpe nového vozidla, nečakajte – budúci rok vás môžu ceny nepríjemne prekvapiť.
AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoSpravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.AUTOPRIEMYSEL
Ako Tesla získala 9 miliárd dolárov od iných automobiliek, keď sa im nedarilo predávať elektromobily
Tesla pokračuje v zarábaní na iných automobilkách, ktoré potrebujú pomoc pri plnení emisných noriem. Udržiava si tak lukratívny biznis, o ktorom si pôvodne myslela, že zanikne.
V posledných rokoch potrebovali pomôcť pri plnení emisných noriem aj VW či General Motors.AKTUALITA
Emisná norma EURO 7 je schválená ministrami únie. Je prísna, ale automobilky nezničí
Nové emisné limity pre osobné aj nákladné autá nie sú tak prísne ako v pôvodnom návrhu Európskej komisie. Podarilo sa zjednať aj dlhší časový rámec pre zavedenie normy.
Nariadenie napokon schválili aj krajiny, ktoré sa proti nemu spočiatku vyjadrili protest.SERVIS
Stellantis vydal vyjadrenie o používaní syntetických palív v súčasných motoroch. Týka sa značiek Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Alfa Romeo a ďalších
Stellantis realizoval s partnermi rozsiahlu štúdiu, aby si overil, do akej miery sú e-palivá vhodné na použitie v súčasných motoroch koncernu.
Výsledky neprekvapujú tých, ktorí o e-palivách už niečo vedia. Komerčným nedostatkom súčasných e-palív je ich vysoká cena a praktická nedostupnosť.Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20 000 € môžeme prakticky zabudnúť! Aký postoj zaujalo Slovensko?
Európske emisné limity Euro 7 čelia odporu ôsmich členských krajín. Tie uviedli, že prísnejšie limity pre znečisťujúce látky by mohli odkloniť kľúčové investície potrebné na dosiahnutie hlavného cieľa EÚ v doprave, ktorým je účinný zákaz nových vozidiel so spaľovacími motormi po roku 2035.
Za vstup do nízkoemisnej zóny budú platiť takmer 14 eur denne! Obyvatelia však na nové autá nemajú peniaze
Nízkoemisná zóna ULEZ sa čoskoro rozšíri do celého Londýna. Je to varovanie pre Slovákov?
Čo sú to e-palivá a ako je možné, že dnešné autá s nimi budú bez emisií CO2? Je to hra s číslami
Budúcnosť klasických automobilov v Európe je stále neistá. Ako jedna z alternatív udržateľnosti spaľovacích pohonov sa javia e-palivá, hoci majú svoje úskalia.