Inzercia


Co2
Aktualita
Prechod na elektromobily v EÚ do roku 2035 je ohrozený, nemeckí politici volajú po flexibilnom prístupe k emisným cieľom a podporujú syntetické palivá.
AKTUALITA
Koncentrácia oxidu uhličitého je v niektorých mestách naozaj privysoká. Aj preto sa ju vedenie miest snaží znížiť všetkými dostupnými spôsobmi. Prvé správy sú viac než pozitívneho charakteru.
ROZHOVOR
Za skratkou HVO 100 sa skrýva nízkoemisná alternatíva nafty, ktorá sa zatiaľ využíva najmä v nákladnej doprave. Môžu ju však tankovať aj osobné autá s kompatibilným naftovým motorom.. Viac nám o HVO povedal David Halász, Head of alternative fuels zo spoločnosti Eurowag.
AKTUALITA
Nedostatok lacných modelov a prísne emisné limity Európskej únie spôsobujú, že náklady na výrobu prudko rastú. Ak uvažujete o kúpe nového vozidla, nečakajte – budúci rok vás môžu ceny nepríjemne prekvapiť.
Servis
Na výrobu využíva okrem iného odpad z fariem a použiteľné je takmer vo všetkých autách s benzínovým motorom.
SERVIS
Stellantis realizoval s partnermi rozsiahlu štúdiu, aby si overil, do akej miery sú e-palivá vhodné na použitie v súčasných motoroch koncernu. Výsledky neprekvapujú tých, ktorí o e-palivách už niečo vedia. Komerčným nedostatkom súčasných e-palív je ich vysoká cena a praktická nedostupnosť.
Budúcnosť klasických automobilov v Európe je stále neistá. Ako jedna z alternatív udržateľnosti spaľovacích pohonov sa javia e-palivá, hoci majú svoje úskalia.
Na základe zlých výpočtov potom vytvára Európska komisia legislatívu, ktorej sa musí prispôsobiť každá členská krajina.
„Ak nemáte na nové auto, budete musieť platiť viac!“ Asi tak môžeme stručne zhrnúť najnovšie opatrenie mesta Londýn, ktoré zaviedlo špeciálny poplatok pre držiteľov starších naftových áut.