Co2
Aktualita
Prekvapivý zvrat v plánoch na prechod na elektromobily – čo sa chystá spraviť EÚ v roku 2025?
Prechod na elektromobily v EÚ do roku 2035 je ohrozený, nemeckí politici volajú po flexibilnom prístupe k emisným cieľom a podporujú syntetické palivá.
AKTUALITA
Rýchlejšie, ekologickejšie a bezemisné: Elektrické autá výrazne znižujú koncentráciu oxidu uhličitého
Koncentrácia oxidu uhličitého je v niektorých mestách naozaj privysoká. Aj preto sa ju vedenie miest snaží znížiť všetkými dostupnými spôsobmi.
ROZHOVOR
Halász z Eurowag: S naftou HVO 100 sa emisie dajú znížiť okamžite
Za skratkou HVO 100 sa skrýva nízkoemisná alternatíva nafty, ktorá sa zatiaľ využíva najmä v nákladnej doprave. Môžu ju však tankovať aj osobné autá s kompatibilným naftovým motorom.. Viac nám o HVO povedal David Halász, Head of alternative fuels zo spoločnosti Eurowag.
AKTUALITA
Koniec lacných áut? Ich ceny sa vraj drasticky zvýšia, kupujte, kým je čas
Nedostatok lacných modelov a prísne emisné limity Európskej únie spôsobujú, že náklady na výrobu prudko rastú. Ak uvažujete o kúpe nového vozidla, nečakajte – budúci rok vás môžu ceny nepríjemne prekvapiť.
Servis
Toyota má má palivo, čo znižuje emisie takmer o polovicu. Zachráni naše autá?
Na výrobu využíva okrem iného odpad z fariem a použiteľné je takmer vo všetkých autách s benzínovým motorom.
SERVIS
Stellantis vydal vyjadrenie o používaní syntetických palív v súčasných motoroch. Týka sa značiek Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Alfa Romeo a ďalších
Stellantis realizoval s partnermi rozsiahlu štúdiu, aby si overil, do akej miery sú e-palivá vhodné na použitie v súčasných motoroch koncernu.
Čo sú to e-palivá a ako je možné, že dnešné autá s nimi budú bez emisií CO2? Je to hra s číslami
Budúcnosť klasických automobilov v Európe je stále neistá. Ako jedna z alternatív udržateľnosti spaľovacích pohonov sa javia e-palivá, hoci majú svoje úskalia.
Úradníci v Bruseli nevedia počítať: Až 171 vedcov upozornilo EÚ na chybu vo výpočtoch pri posudzovaní emisií
Na základe zlých výpočtov potom vytvára Európska komisia legislatívu, ktorej sa musí prispôsobiť každá členská krajina.
Londýn zaviedol poplatok pre staršie naftové autá. Spejeme k diskriminácii strednej triedy?!
„Ak nemáte na nové auto, budete musieť platiť viac!“ Asi tak môžeme stručne zhrnúť najnovšie opatrenie mesta Londýn, ktoré zaviedlo špeciálny poplatok pre držiteľov starších naftových áut.