Český startup Carvago, zaoberajúci sa preverovaním jazdených vozidiel, ukázal hrozivé štatistiky. Veľká časť áut ponúkaných autorizovanými bazármi nemá na cestách kvôli zlému technickému stavo čo robiť.
Mnoho ľudí pred kúpou nového auta radšej volí kúpu jazdenky. Nielen že sa na jazdené auto tak dlho nečaká, jeho cena je pre drvivú väčšinu zákazníkov kľúčová. Avšak často sa stáva, že slová bazárov a predajcov ani zďaleka nekorešpondujú s realitou. **Podľa štatistík českého startupu Carvago sa zdá, že až 20% bazárových áut je vyslovene nebezpečných na akékoľvek jazdenie**.
Carvago na európsky trh vstúpilo ako startup už pred desiatimi mesiacmi. Za ten čas rukami školených profesionálov prešlo niekoľko tisícok jazdených áut. Štatistiky ich technických kontrol sú pritom viac než hrozivé. **Až 70% z 10 tisíc testovaných vozidiel nedokázalo prejsť prísnou skúškou CarAudit**. Tým pádom sa tieto autá zákazníkom ani len neodporúčajú.
### Bezchybný stav alebo životu nebezpečné?
**Paradoxom je, že Carvago sa zameralo predovšetkým na autorizované bazáry naprieč celou Európou a väčšina z týchto áut bola ponúkaná v „bezchybnom stave“**. Z výsledkov testov dokonca vyplýva, že až 20% vozov, ktoré autorizovaní predajcovia jazdených áut ponúkali, by podľa bezpečnostných technikov Carvago nemalo jazdiť po cestách.
**Z celkového množstva 10 114 overených vozidiel až 70% nie je v poriadku**. Celkovo až **13% áut bolo označených ako havarovaných**. **11% z ponúkaných jazdeniek bolo s podvodnou cenou**, kedy chcel obchodník na predávanom aute zarobiť viac, ako by mal. **8% vozidiel, ktoré boli v ponuke malo dokonca technické problémy alebo skryté vady, ktoré môžu mať fatálny dopad na posádku. Napokon 38% jazdeniek v ponuke bazárov vykazovalo rôzne iné technické chyby, ktoré mali negatívny dopad na celkové hodnotenie**.
### Detailné preverenie až „na kosť“
Tieto čísla sú skutočne prekvapivé a možno by mali kompetentným otvoriť oči. Na našich cestách totiž jazdí veľké množstvo vozidiel, ktoré majú otázny technický stav a aj napriek sprísneným pravidlám pravidelných technických kontrol sa im podarí cez ne prejsť či už po známosti alebo iným spôsobom.
[Carvago na svojich stránkach uvádza](https://carvago.com/sk/caraudit), že jeho technická kontrola CarAudit spočíva hneď v niekoľkých krokoch. Previerka sa skladá z celkovo až 270 rôznych bodov, ktoré sú preverené školeným technikom. Medzi ne napríklad patrí aj meranie laku, skúšobná jazda, detailná kontrola motoru, podvozku a zvuku a samozrejme aj detailné zdokumentovanie všetkých poškodení, ktoré sa počas testu podarilo na aute odhaliť.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Táto štatistika mnohých nepoteší. Až 20% áut ponúkaných v bazároch je životu nebezpečných
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.