Aktuality

5 dôvodov, prečo by ste si mali kúpiť BMW X3 M a X4 M Competition

Pre niekoho sú esúvečka katastrofálny trend svedčiaci o nevkuse väčšinového zákazníka, ale pravdou ostáva, že tento typ automobil vlastne nie je vôbec nový a keby sme chceli nahliadnuť hlbšie do histórie automobilizmu, tak pôvodné automobily sa viac podobali viac na súčasné SUV než na sedany, kombi, kupé či fastbacky. Dať týmto trendovým automobilom výkonný motor a vybaviť ich doplnkovou technikou, ktorá dokáže aj cestu do práce spraviť adrenalínovou, je preto prirodzeným vývojom, s ktorým nemôžeme mať problém.

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

Novinky boli predstavené tak, že sa niekomu môže mýliť ich značenie a vlastnosti. Platí, že športovo vylepšenými verziami konvenčných modelov X3 a X4 sú tie s prívlastkom M. Ak chcete ešte viac výkonu a niekoľko doplnkových funkcií, pre vás sú určené verzie s prívlastkom M Competition, ktoré sú tým najvýkonnejším variantom od výrobcu.

Nižšie uvádzame päť dôvodov, pre ktoré by ste si určite mali novinky zakúpiť:

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

#1 Najvýkonnejší 6-valec v histórii

Pod kapotou oboch vozidiel verzie M pracuje benzínový radový 6-valec. Najvýkonnejší, aký sa kedy nachádzal vo vozidlách BMW M. Zo zdvihového objemu tri litre dokážu vytlačiť maximálny výkon 353 kW (480 k) a krútiaci moment 600 Nm. Verzie M Competition dostali rovnaký motor výkonnejší o ďalšách 22 kW (30 k) s finálnym max. výkonom 375 kW (510 k). Spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic s funkciou Drivelogic.

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

#2 Vyladený športový charakter

Automobily X3 M a X4 M disponujú pohonom všetkých štyroch kolies xDrive, ale systém preferuje zadné kolesá. K dispozícii sú dva jazdné režimy pohonu všetkých kolies, aktívny M diferenciál a tri úrovne nastavenia elektronicky riadených tlmičov. Okrem toho vo vozidlách nájdete posilňovač riadienia M Servotronic s variabilným prevodom a výkonné kompozitné brzdy, taktiež zo série M. Stabilizačný systém DSC možno úplne vypnúť.

Verzie BMW X3 M aj BMW X4 M zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a verzie Competition už za 4,1 sekundy.

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

#3 Vylepšená estetika

Športovo ladené modely sú od konvenčných verzií odlišné nielen nastavením podvozka a motora, ale aj vizuálne. Súčasťou štandardnej výbavy 20- a 21-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin, doplnky na karosérii zlepšujúce aerodynamiku a privádzanie chladiaceho vzduchu k motoru. Štandardom sú LED svetlomety, výfukový systém M Sport a od apríla budú v predaji aj estetické a funkčné doplnky M Carbon, ktoré prepletajú plastové časti vozidla o karbón. Nechýbajú ani ozdobné M lišty na prahoch dverí, upravený dizajn prednej masky a farebné akcenty v interiéri.

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

#4 Karosárske vyhotovenie SUV a SUV kupé

SUV a SUV kúpé sú trendy. A ešte dlho budú, ukazovatele sa zhodujú na tom, že záujem o tento segment automobilov porastie nielen v Číne, ale aj v Európe. BMW označuje svoje esúvečka ako SAV (Sport Activity Vehicle) a SUV kupé akronymom SAC (Sport Activity Coupe).

Nové BMW X3 M a BMW X3 M Competition (2019)

#5 Stále ide o čistokrvné BMW M

Nech sú už názory internetových diskutujúcich akékoľvek, pravdou ostáva, že modely X3 aj X4 boli kompletne vyvinuté v BMW a neexistuje dôvod, pre ktorý by mali byť tieto vozidlá znehodnocované iba preto, že majú vyššiu svetlú a celkovú výšku. Interiér zachováva vysoký kvalitatívny i estetický štandard výrobcu a verziám M a M Competition venoval mimoriadnu pozornosť. Rozhodne teda neplatí, že by sa z M stala lacná nálepka bez vplyvu na motor a dynamiku. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy rozhodne nie je tuctovou záležitosťou!

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie