Advertisement

Advertisement

Londýn zaviedol poplatok pre staršie naftové autá. Spejeme k diskriminácii strednej triedy?!

„Ak nemáte na nové auto, budete musieť platiť viac!“ Asi tak môžeme stručne zhrnúť najnovšie opatrenie mesta Londýn, ktoré zaviedlo špeciálny poplatok pre držiteľov starších naftových áut.
Vydané  Text: 


Advertisement
London Bridge nad riekou Temža (foto: Pixabay)
Práve od dneška britské mesto Londýn spustilo opatrenie, ktorým chce docieliť menej výfukových plynov v centre. Namiesto toho, aby prijalo systémové opatrenia, vedenie mesta sa rozhodlo diskriminovať strednú triedu, ktorá si nové autá skrátka dovoliť nemôže. V praxi to znamená, že tí bohatší, ktorí majú na nové autá, budú ďalej a ďalej zvýhodňovaní na úkor ostatných. Najlepšie sú na tom majitelia drahých elektromobilov, ktorí za vjazd do centra neplatia nič. Londýn sa najnovším opatrením dostáva do prestížneho klubu veľkomiest, v ktorých sa už realizujú praktické kroky na znižovanie množstva výfukových plynov. V porovnaní s takým Parížom je na tom Londýn o to horšie, že je podľa prieskumov vôbec najviac znečisteným mestom v Európe. Staršie automobily s naftovými motormi, ktoré boli prvýkrát registrované pred rokom 2006, budú musieť pri každom vjazde do centra mesta zaplatiť poplatok vo výške 21,50 britských libier. Aj takto sa Londýn pripravuje na status ultra-nízkej emisnej zóny, ktorú plánuje zaviesť v apríli 2019. Ani teraz nebola jazda po centre Londýna úplne zadarmo. Takzvaný London Congestion Charge (LCC) je uplatňovaný už od roku 2003, platí pre všetky automobily a výška denného poplatku je dnes 11,50 britských libier. Ak kamerový systém zistí, že sa v zóne nachádza auto, ktoré nezaplatilo vopred, cena za jeho vjazd sa zvyšuje na 50 libier. Táto špeciálna taxa neplatí iba pre autobusy, minibusy, taxi, vozidlá záchrannej služby, políciu, hasičov, pre motocykle a ani pre autá s alternatívnym pohonom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.