Test Hyundai ix35: Netradičná kombinácia

Redakcia, 16.01.2014
Hyundai ix35 prichádza do predaja v modernizovanej verzii. Facelift po troch rokoch priniesol okrem iného nový benzínový dvojliter, ktorý sme otestovali s automatickou prevodovkou.

Pri modernizácii si pravdepodobne dizajnéri povedali, že vydarený vzhľad auta radšej meniť nebudú. Aj keby sme vedľa seba postavili Hyundai ix35 pred a po facelifte, rozdiely by sme si takmer nevšimli. Jedinou zmenou sú LED v predných denných (štandardne od najnižšej výbavy) a zadných svetlách (od strednej výbavy), vrátane ich prerobenej grafiky, priplatiť si možno aj za bi-xenónové svetlomety, ďalšou novinkou sú predné parkovacie senzory.

Viac zmien teda očakávame vo vnútri auta, aj tu sa však takmer nič nezmenilo. Všímame si iba o vlas kvalitnejšie materiály, k dispozícii je niekoľko nových dekorácií a poťahov sedadiel. Na nové prvky vo výbave upozorňujú tlačidlá, ktoré sme doteraz v ix35 nevideli. Na palubnej doske naľavo od volantu je tlačidlo prepínania režimov systému Flex Steer, ktorý mení účinok posilňovača riadenia. Radšej by sme ho videli priamo na volante, no v zime nám to kompenzuje druhou novinkou – elektricky vyhrievaným vencom volantu. Poslednou významnejšou novinkou je 6,5 palcový displej navigácie a audio systému na stredovej konzole. Ten má síce nastaviteľný jas, no pri jazde v noci aj tak svietil príliš a radšej sme obraz vypínali, pri prepnutí skladby na USB kľúči sa však opäť rozžiaril. Aspoň dokáže komunikovať po slovensky.

Zvyšok interiéru dostal faceliftom nedotknutý, nemáme sa však vôbec na čo sťažovať. Priestoru je dostatok vpredu aj vzadu, v dvoch vyšších výbavách Style a Premium poteší aj zadných cestujúcich vyhrievanie sedadiel. Vodič má za volantom príjemnú polohu na šoférovanie, všetky systémy na palube majú jednoduché ovládanie, pri regulácii klimatizácie sme však stále zástancami otočných ovládačov, nastavovanie tlačidlami nie je až tak pohodlné. Prístroje pred vodičom sú ľahko čitateľné, prevádzkové informácie sa zobrazujú na prehľadnom displeji s jemnou grafikou medzi budíkmi.

Predstavitelia Hyundai avizovali, že jedna z najvýraznejších zmien pri facelifte ix35 sa odohrala na podvozku auta. Teraz má SUV mäkšie silentbloky a upravené tlmiče tak, aby podvozok poskytoval lepší komfort. Nemôžeme nesúhlasiť, modernizovaná ix35 vynikajúco tlmí nerovnosti a neprenáša nárazy do kabíny ani akusticky, pýta si však za to daň. Vysoké auto s mäkkým pružením sa v zákrutách výrazne nakláňa a po cestách pláva, športovejšia jazda mu absolútne nesedí. Prioritou ix35 je pohodlný presun, aj mimo cesty je komfort veľmi dobrý.

Novinkou medzi motormi je atmosférický benzínový s priamym vstrekovaním paliva - 2.0 GDI. Agregát je vždy kombinovaný s pohonom všetkých kolies, v našom prípade bola súčasťou pohonu aj automatická 6-stupňová prevodovka. Tá ešte viac zvýrazňuje komfortný charakter auta. Radí pomaly a pomerne neskoro, motor pomerne často tlačí do vyšších otáčok. Tomu pripisujeme veľký podiel na spotrebe 9,5 l/100 km, ktorú ukazoval palubný počítač po týždni jazdenia. Na motor s výkonom 122 kW a neoslnivými dynamickými parametrami je to spotreba pomerne vysoká.

Kombinácia benzínového dvojlitra s automatom je vhodná pre vodičov, ktorí sa často neponáhľajú a vychutnávajú si komfort jazdy. Ten im upravený podvozok faceliftovanej ix35 určite poskytne a poteší aj tichý chod motora, na dynamickejšiu jazdu však auto neposkytne potrebný pocit istoty.

Text a foto: MIR

+ Komfort, vnútorný priestor, prehľadné prístroje

- Vysoká spotreba, pomalá automatická prevodovka, náklony v zákrutách