TEST Mercedes-Benz triedy V Marco Polo Horizon – Pohoda
Mozaiku kempovacích modelov Mercedesu-Benz triedy V začiatkom roka doplnila verzia Marco Polo Horizon. Ak sa chystáte navštíviť letný festival a nenávidíte rozkladanie stanu, našli ste svoj vysnívaný model.
Vydané Text: Majo Bóna
Je to v podstate ďalší rozmer osobnej dodávky, ktorá v prípade nami testovaného auta vôbec nešetrila luxusom. Inými slovami, okrem nadstavby Westfalia túto „hotelovú“ dimenziu využitia nenaznačuje vôbec nič. Práve preto sa táto verzia hodí na každodenné používanie, prípadne na podnikanie, akým je napríklad rozvoz osôb po Európe či na letisko. Viano v tejto verzii nestráca nič zo svojich vlastností, pre ktoré ho vodiči doslova milujú. Svedčí o tom aj množstvo týchto vozidiel na našich cestách.
Za volantom si tak nevšimnete nič zvláštne, skôr naopak, oceníte osobný charakter a aj nádych luxusnej palubnej dosky. Tá v ničom nezaostáva za osobnými verziami, v tomto smere je trieda V skutočným Mercedesom. Kožené čalúnenie je skutočne kožené, pozícia za volantom je to, čo si určite zamiluje každý komfortne orientovaný vodič. Za chrbtom „kapitána“ a „navigátora“ sa nachádzajú dve samostatné sedadlá, ktoré sú otočné, takže si môžete zvoliť pozíciu v smere jazdy, prípadne počas cesty hrať na výklopnom stolíku s ostatnými karty. Tretí rad sedadiel je spojený, po sklopení slúži ako posteľ pre troch, hoci komfortne sa vedľa seba vyspia iba dvaja.
A na komfort nezabúda Marco Polo ani v prípade jazdných vlastností. Napokon podvozok AGILITY CONTROL poskytuje mimoriadny komfort pruženia. S trochou preháňania možno povedať, že táto obývačka na kolesách má pruženie triedy S. A nielen to, Mercedes-Benz považuje za povinnosť vyzbrojiť každý model množstvom bezpečnostných technológií systému PRE-SAFE. Ako napríklad sledovanie únavy vodiča, čiže by ste nemali zaspať za volantom v prípade, že sa vraciate z festivalu. Okrem toho je, samozrejme, k dispozícii aj predkolízny systém s automatickým brzdením, snímanie mŕtveho uhla, asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu. A nechýba ani komfortný asistent parkovania, ktorý dokáže auto vtesnať do parkovacieho boxu lepšie ako samotný vodič. A posádka si poradí aj v tesných priestoroch, napokon bočné dvere sú odsúvateľné.
Jazda s verziou Marco Polo je bezproblémová aj vďaka spomínanému pruženiu a najmä vynikajúcemu polomeru zatáčania je trieda V obratnejšia než niektoré kompaktné hatchbacky. Aj v prípade rýchlej jazdy, ktorá je dosť nepravdepodobná, sa môžete spoľahnúť na podvozok. Dynamiku zabezpečuje 2,1-litrový naftový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) s úctyhodným maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť 201 km/h naznačuje, že na miesto krátkeho aj dlhšieho oddychu sa dostanete rýchlo.
Technické údaje
Mercedes-Benz triedy V 250d Marco Polo Horizon
Motor: prepĺň. naftový R4, 2 143 cm3
Výkon: 140 kW (190 k) pri 3 800 ot./min.
Krútiaci moment: 440 Nm pri 1 400 – 2 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon zadných kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením, Pneu 245/45 R19.
Batožinový priestor: 610/1 030/1 410 dm3
Rozmery: 5 140 × 1 928 × 1 880 mm, rázvor 3 200 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 2 105/3 100 kg, objem nádrže 57 l.
Najvyššia rýchlosť: 206 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,1 s
Spotreba: 7,7/6,2/6,7 l/100 km
Emisie CO2 : 177 g/km
Cena/testované auto: 53 502 €/66 202 €
Konkurenti: Volkswagen C
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024