Hviezdičky sa získavajú ťažšie, Euro NCAP zverejnil nové výsledky nárazových testov.

Peter Orosz, 06.07.2017
Nové hodnotenia sú zamerané hlavne na aktívnu bezpečnosť.

Predpokladám, že asi každý z vás už o nárazových testoch niečo počul, takže to nebudem naťahovať a dostaneme sa k hodnoteniam. Dôležité však je uvedomiť si, že celý proces hodnotenia prešiel rôznymi zmenami. Kým v minulosti stačilo skúšané auto poslať proti múru a na konci skontrolovať, či sú figuríny v jednom kuse, dnes sa kladie veľký dôraz na takzvanú aktívnu bezpečnosť.


Jedná sa o tie skratky, ktorým nikto vlastne ani nerozumie: ABS, EBD, ESP, ESC, DSC. Za každou skratkou sa ale skrýva zložitý asistenčný systém, ktorého cieľom je nehode v prvom rade zabrániť. Celkové hodnotenie je tak značne ovplyvnené tým, či tieto systémy auto ponúka a do akej miery dokážu nehode zabrániť.


Volkswagen Arteon, Alfa Romeo Stelvio, Seat Ibiza, Opel Insignia aj Hyundai i30 obstáli v každej disciplíne a získali maximálny počet hviezdičiek. Horšie sú na tom Ford Mustang a Honda Civic. Ford sa pokúsil napraviť katastrofálny výsledok spred niekoľkých mesiacov, kedy Mustang získal len chabé dve hviezdičky. Do auta napakoval rôzne asistenčné systémy, ktoré mu dopomohli k získaniu tretej hviezdičky, no niektoré vážne riziká zostali. Slabá je ochrana krku pri náraze zozadu a vysoké je tiež riziko poranenia na zadných miestach.


Honda Civic odviedla výbornú prácu pri ochrane dospelých, no horšie to bolo s malými deťmi. Auto neponúka ani aktívnu kapotu, takže nejaké body jej strhli aj pri ochrane chodcov. Euro NCAP tiež zdôraznil zlý tvar zadných opierok hlavy, kde je riziko poranenia vysoké.

VW Arteon

Alfa Romeo Stelvio

Seat Ibiza

Opel Insignia

Hyundai i30

Ford Mustang

Honda Civic

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov