VII. AZ pneu AutoSlalom FUCHS 2010

Siedme preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom sa mali pôvodne jazdiť 28. augusta v sobotu. Okolnosti prinútili preložiť termín o deň neskôr. Dnes za to môžu všetci len ďakovať.
Vydané  Text: 
Koniec tohto leta je veľmi zvláštny. Teploty sú v priemere o 10 CO nižšie, než by kto čakal, neprejde týždeň, aby aspoň dvakrát nezapršalo. Siedme preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom, ktoré podporila známa nemecká olejárska značka FUCHS sa mali pôvodne jazdiť 28. augusta v sobotu. Okolnosti prinútili preložiť termín o deň neskôr a dnes za to môžu všetci len ďakovať. Posledná sobota a pondelok boli škaredé dni, plné dažďa a vetra. Akoby zázrakom, v nedeľu bolo počasie nadpriemerne dobré, polooblačné, s len jedným asi 10 minútovým dažďom. Priebeh pretekov na niekdajších skúšobných dráhach v areáli Continental – Matador to však vôbec neovplyvnilo. Akciu s účasťou takmer 80 jazdcov sa napriek vyše polhodinovému zdržaniu podarilo ukončiť pred štvrtou hodinou popoludní. Hádam na každom podujatí AZ pneu AutoSlalom, sa objavia nováčikovia. Púchov nebol výnimkou. Prišlo tu niekoľko úplne nových tvárí a áut. Už počas dňa si pochvaľovali úroveň organizovania, disciplíny a zábavy na pretekoch. Tentokrát mali na účasť podstatne väčší dôvod hlavne mladí nováčikovia, pretože po prvýkrát sa jazdila nová kategória J – Junior, ktorá je určená jazdcom s vekom 15 – 21 rokov pre autá kategórie S1 a S2. Tá rozšírila počet samostatne hodnotených kategórií v seriáli AZ pneu AutoSlalom na šesť. Pozrime sa spoločne, ako to v jednotlivých triedach na tretej najrýchlejšej trati v Púchove dopadlo. Kategórii S1 do 1 400 cm3 opäť kraľoval Rasťo Šimon na upravenom Fiate 127. S odstupom takmer 3 sekúnd si celý deň jazdil vlastné preteky a už po prvej ostrej vedel, že prvé miesto môže ohroziť jedine porucha. Na II. miesto sa na konci dňa postavil šikovný Zoltán Lovász, ktorý tento seriál sporadicky jazdí už tretiu sezónu na Peugeote 106 GTi. III. miesto vybojoval Michal Sliviak na Opli Corsa, ktorý na druhého tiež zaostal o vyše 3 s. Pozornosť si zaslúži výsledok mladého Štefana Demetera na ľahkom Suzuki Swift GTO, ktorý to dotiahol na IV. miesto. Triede S2 do 1 600 cm3 celú sezónu bez milosti panujú Citroüny Saxo VTS. Nebyť Renaultu Twingo RS s Mirom Balážom za volantom, ktorý získal VI. mesto, Saxo VTS by bolo napísané nepretržite od I. až po VI. miesto. Najrýchlejší tu bol tradičný víťaz tejto kategórie Miki Čambal, za ním o skoro 2 s skončil Jaro Ušela, tentokrát ako dablér na aute známej Lucky Červenkovej. Jej sa podarilo získať v triede S2 IV. miesto, pretože na III. miesto to dotiahol Mikiho dablér Lukáš Vician. Neprítomnosť neporaziteľného upraveného Peugeotu 205 GTi spôsobilo, že v triede S3 do 2 000 cm3 sa otvorili nové možnosti. Tu naozaj bolo o čo bojovať. Pre Mira Jarábeka na výrazne upravenom VW Golf II GTi to bol mimoriadne úspešný víkend. Deň pred AutoSlalomom sa mu podarilo vyhrať triedu v pretekoch do vrchu a tu tiež získal I. miesto. Púchovská trať sedí Mirovi zo všetkých azda najlepšie, spája sa totiž z jeho najväčšími úspechmi v seriáli. Na II. miesto sa na konci pretekov postavil Miro Tichý aj vďaka skvelo odladenému Nissanu 100 NX. III. miesto s veľmi tesným rozdielom cca 0,2 s získal relatívny nováčik Vlado Hudy pred tradičným „harcovníkom“ Vladom Okalim, obaja jazdiaci na Renaulte Clio Sport. Zaujímavé to bolo v kategórii S4 nad 2 000 cm3. Na vrhol sa postavil tradičný víťaz Aleš Hreha, aj vďaka mimoriadne skvelo odladenej Honde S2000. S odstupom takmer 3,5 s si celý deň tiež jazdil svoje preteky. Prekvapením však sú autá na II. a III. mieste. Obe totiž majú pod kapotou vznetové motory. Lepším bol za volantom veľmi dobrý Ľubo Čelín na BMW 330d a za ním Tomáš Pálaj na VW Golf II TDI. Za zmienku stoja výkony jazdcov Vila Zmetáka s Martina Vajdu na Lotuse Exige, ktorí na novom aute, bez odjazdených ostrých kilometrov obsadili IV. a V. miesto a v budúcnosti budú iste patriť medzi špičku, čo vďaka autu vôbec nebude prekvapujúce. Veľmi slušné preteky zajazdil aj Václav Faltus na Škoda Fabia II RS. Skončil síce na VII. mieste, no všetky autá pred ním boli obuté na slikoch, čo je v motoršporte ohromný rozdiel! V dámskej kategórii si prvé tri miesta rozdelili Lucka Červenková na Citroëëne Saxo VTS, Lucia Busquet na Škoda Fabia II RS a Jana Cintulová na Škode Fabia I. Novú triedu Junior na medailových miestach obsadili títo mladíci: I. miesto Štefan Demeter na Suzuki Swift GTO, II. miesto Aleš Konečný na Citroëne Saxo VTS a III. miesto získal Jakub Jánský na Honde Civic. Značkový pohár ŠKODA CUP 2010 spomedzi 12 štartujúcich s veľmi tesným rozdielom len 0,3 s vyhral Vašo Faltus na Škode Fabia II RS pred bojovne jazdiacim Miroslavom Harušťákom na Škoda Felicia 1,6i. III. miesto si vybojoval Michal Hrabovec – manažér roka 2009, Vašov dablér na novej Fabii II RS. Obaja jazdci si po prvýkrát na pretekoch jazdiaci na Fabiu II RS veľmi pochvaľovali pre jej naozaj vysoký výkon z malého objemu, jej nízkej hlučnosti a prekvapivo nízku spotrebu v bežnej prevádzke. Osobne majú skúsenosti s naozaj mnohými autami, Fabia II RS ich však naozaj veľmi milo prekvapila. Po veľkej sedem týždňovej letnej pauze určenej na oddych a letné dovolenky prichádza ďalšie podujatie už po dvoch týždňoch. VIII. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA 2010 sa jazdí v štátny sviatok v stredu 15.09.2010 na najrýchlejšej trati seriálu na letisku v Piešťanoch. Priepustnosť tejto trate je zároveň najväčšia v seriáli, preto nie je problém mať tu na štarte aj vyše 120 jazdcov. **Víťazi VII. AZ pneu AutoSlalom FUCHS 2010 -** **29.09.2010 – Contintenal-Matador Púchov** **Kategória S1 do 1 400 cm3** I. miesto. – št. č. 731 – Rastislav ŠIMON – FIAT 127 – 2:29.627 II. miesto – št. č. 905 – Zoltán LOVÁSZ – Peugeot 106 GTi – 2:32.221 III. miesto – št. č. 014 – Michal SLIVIAK – Opel Corsa 1,4 16V – 2:35.449 **Kategória S2 do 1 600 cm3** I. miesto – št. č. 007 – Miki ČAMBAL – Citroen Saxo VTS – 2:25.019 II. miesto – št. č. 020 – Jaroslav UŠELA – Citroen Saxo VTS – 2:26.847 III. miesto – št. č. 002 – Lukáš VICIAN – Citroen Saxo VTS – 2:27.480 **Kategória S3 do 2 000 cm3** I. miesto – št. č. 500 – Miro JARÁBEK – VW GOLF II GTI – 2:25.000 II. miesto – št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan 100NX GTI – 2:27.388 III. miesto – št. č. 199 – Vladimír HUDY – Renault Clio Sport – 2:28.448 **Kategória S4 nad 2 000 cm3** I. miesto – št. č. 906 – Aleš HREHA – Honda S2000 AP2 – 2:22.392 II. miesto – št. č. 330 – Ľuboš ČELÍN – BMW 330d E46 – 2:26.762 III. miesto – št. č. 214 – Tomáš PALAJ – VW Golf II TDi – 2:28.844 **Kategória D – Dámy** I. miesto – št. č. 021 – Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen Saxo VTS – 2:27.590 II. miesto – št. č. 135 – Lucia BUSQUET – Škoda Fabia II RS – 2:41.948 III. miesto – št. č. 078 – Jana CINTULOVÁ – Škoda Fabia I – 2:57.474 **Kategória J – Juniori** I. miesto – št. č. 907 – Štefan DEMETER – Suzuki Swift GTO – 2:36.177 II. miesto – št. č. 196 – Aleš KONEČNÝ – Citroen Saxo VTS – 2:36.320 III. miesto – št. č. 023 – Jakub JÁNSKY – Honda Civic – 2:45.520 **ŠKODA CUP 2010** I. miesto – št. č. 047 – Václav FALTUS – Škoda Fabia II RS – 2:35.042 II. miesto – št. č. 018 – Miro HARUŠŤÁK – Škoda Felicia 1,6i – 2:35.363 III. miesto – št. č. 071 – Michal HRABOVEC – Škoda Fabia II RS – 2:39.600








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!