Fotogaléria:PRVÝ TEST: Volkswagen Golf: 1.4 TSI Highline DSG
Aby sme presne vedeli, s akým stavom auta máme dočinenia, pozreli sme sa trošku na jeho technický stav.
Čo si budeme nahovárať. Naše cesty sú hrozné. Preto sme sa hneď v úvode rozhodli, že dáme zmerať stav tlmičov, aby sme vedeli, či sa rok jazdy po našich „necestách“ výraznejšie podpíše pod ich kvalitu. Podľa merania urobenom na meracej stolici má predný ľavý tlmič 90 %, pravý 80 %. Zadné 79 a 75 %. Aj keď sa vám možno zdajú čísla zadných tlmičov nízke, sú v poriadku. Až keď by hodnota bola okolo 40 %, vtedy by bol problém a boli by zrelé na výmenu.
Veľmi dobre obstáli brzdy nielen brzdným výkonom, ale aj súmernosťou. Pravé predné vykázali brzdnú silu 2,92 kN, ľavé 2,85 kN, čo je rozdiel len 2 %. Vzadu je situácia 1,65 vs. 1,7 kN, čo je rozdiel 3 %.
Ako sme predpokladali, meranie výkonu sa v podstate zhoduje s dátami udávanými výrobcom. Motor zatiaľ nenaháňame a po studených štartoch aj patrične dlho zohrievame na pracovnú teplotu. Od prebratia sme zatiaľ najazdili približne 3 000 km s priemernou spotrebou 5,6 l/100 km (podľa dotankovaného paliva), pričom palubný počítač udáva priemernú spotrebu 5,9 l/100 km.