Test Mercedes-Benz Sprinter Speed Delivery Door: Toto je budúcnosť kuriérskych áut

Mercedes ponúka dodávke Sprinter výbavu s názvom Dvere pre rýchle doručovanie, ktorú sme si vyskúšali. Funkcia dáva kuriérom voľné ruky a šetrí čas, avšak za pomerne veľké peniaze.
Vydané  Text: 

Čas sú peniaze a pri doručovaní zásielok to platí o to viac, že tých zásielok má kuriér na doručenie desiatky. Každá minúta strávená manipuláciou s dverami na dodávke sa v konečnom dôsledku prejaví neskorým príchodom k posledným zákazníkom a ako zdržanie. Pre kuriérov, ktorí sú závislí práve na rýchlosti vybavenia objednávok, má Mercedes-Benz praktickú funkciu pre model Sprinter – výbavu Speed Delivery Door.
Výbava **Speed Delivery Door**, slovensky **Dvere pre rýchle doručovanie**, v jednoduchosti umožňuje vodiča úplne odbremeniť od potreby manipulácie s dverami na vozidle. Keď vodič vypne motor, odblokujú sa vnútorné posuvné dvere vedúce do nákladného priestoru a tam je umiestnený fotosnímač, ktorý automaticky otvorí bočné krídlové dvere. Po vystúpení sa automaticky zatvoria a vozidlo sa zamkne, takže vodič-kuriér sa nemusí zaoberať kľúčmi. V prípade potreby je možné tieto bočné dvere otvárať diaľkovým kľúčom nezávisle od predných dverí určených na nastupovanie do sedadla a napokon sú vzadu k dispozícii obrovské zadné krídlové dvere s aretovanými polohami. Výhody tohto riešenia sú jednoznačné a poukazujeme na nich v priloženom videu:
Čo nás, naopak, zamrzelo, bolo zopár nedostatkov. V prvom rade sme sa ani po takmer týždňovom teste nevedeli zorientovať vo funkcii štyroch tlačidiel na ovládanie bočných dverí.
Po druhé, toto príplatkové a drahé príslušenstvo vyžaduje demontáž sedadla spolujazdca, ktoré sa nahradilo provizórnym skladacím sedadlom za doplatok 471 eur. Tretím nedostatkom je neustály rachot posuvných kovových dverí, ktorý sme neboli schopní redukovať ani provizórnymi tlmiacimi prvkami. Skrátka, hluk a kovový rachot sa stane nevyhnutnou súčasťou všetkých jázd a bude veľmi výrazný predovšetkým počas jazdy mestom s nekvalitnou vozovkou.
Počas necelého týždňa sa nám jedenkrát stalo, že sme tieto bočné automatické dvere otvorili a zatvorili viackrát za sebou, čo spôsobilo (zrejme) vybitie napájacej batérie. Dvere jednoducho nereagovali na žiadne naše podnety, a to kľúčom ani tlačidlami vnútri, až do chvíle, kým sme opäť Sprinter nenaštartovali. ### Ceny Výbava s Speed Delivery Door je pomerne drahá, dosahuje cenu 4 469 eur bez dane, pričom samotný 7-metrový Sprinter s motorom 314 CDI stojí v základnej konfigurácii 30 522 eur bez DPH. Nami testovaný model mal vo výbave ďalšie príplatkové položky, ktoré celkovú cenu zdvihli na 48 903 eur bez DPH, teda 58 683,60 eur vrátane DPH, avšak pre mnohé spoločnosti je stále plne akceptovateľná. Dôvodom sú nielen praktické vlastnosti vozidla a jeho širokospektrálne využitie, ale aj všeobecná spoľahlivosť a záruky od výrobcu a importéra.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.