Rýchle kórejské autá nebudú výlučne elektrické, Hyundai N stále verí benzínu

Hyundai potvrdzuje, že divízia N nebude výlučne elektrická. Budúcnosť športových áut značky zahŕňa aj hybridy a pohony s predĺžením dojazdu.

Vydané  Text: 

Hyundai v posledných rokoch presviedča fanúšikov športovej jazdy, že aj kórejské autá môžu byť poriadne zábavné. Modely ako i20 N či i30 N si získali rešpekt nielen medzi automobilovými nadšencami, ale aj v motoristickom športe. A hoci ich výroba už skončila, značka sa spaľovacích motorov ešte definitívne nevzdáva. Budúcnosť divízie N má byť podľa slov vedenia značky stále pestrá – a nie výlučne elektrická.

Benzín ešte nepovedal posledné slovo

Značka Hyundai sa v posledných rokoch zviditeľnila vďaka modelom ako i30 N a i20 N. Tieto kompaktné športové hatchbacky ukázali, že aj mimo Európy môže vzniknúť auto, ktoré ponúka špičkovú zábavu za rozumné peniaze. Aj vďaka nim sa divízia N etablovala ako seriózny hráč na poli ostrých verzií. Aj keď aktuálne v ponuke nájdete už len elektrické modely Ioniq 5 N (a čoskoro aj Ioniq 6 N), vedenie značky ubezpečuje fanúšikov, že klasické motory úplne nezmiznú.

Hyundai potvrdzuje, že divízia N nebude výlučne elektrická. Budúcnosť športových áut značky zahŕňa aj hybridy a pohony s predĺžením dojazdu.

V rozhovore pre britský Autocar to potvrdil Joon Park, viceprezident divízie Hyundai N a globálny stratég športového programu. Zdôraznil, že Hyundai má otvorené dvere aj pre vývoj iných typov pohonných jednotiek, teda nielen elektromobilov. Podľa Parka nie je pravda, že by športové modely Hyundai v budúcnosti automaticky znamenali len batériové elektromobily. V hre sú hybridy aj vozidlá so systémami predĺženia dojazdu (range extender). Aj keď detaily zatiaľ neprezradil, cieľom zostáva vyvážiť výkon, emisie a legislatívu.

Hyundai výrazne investuje do vývoja vysokovýkonných áut – dôkazom je vlastné testovacie centrum na okruhu Nürburgring v Nemecku, ako aj vstup značky Genesis do Majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch (WEC). Zároveň si však uvedomuje, že v Európe je vysokovýkonný segment pod tlakom emisných limitov. Pokiaľ chcú automobilky predávať výkonné spaľovacie autá, musia zvyšok portfólia „kompenzovať“ čo najnižšími emisiami. Presne tak to robí napríklad Toyota s modelom Yaris GR, ktorý funguje popri flotile hybridov a elektrických modelov.

Nádej pre fanúšikov klasických N modelov

Označenie N ostáva v portfóliu Hyundai silným emocionálnym prvkom – a značka si uvedomuje, že elektrická verzia jednoducho nebude pre každého. Aj preto chce pracovať na pohonoch, ktoré ponúknu zábavu, dostupnosť a v niektorých prípadoch aj emisie pod kontrolou – čo je podmienka pre prežitie takýchto áut v Európe aj po roku 2035. Dôležitý je však aj záujem zákazníkov. Ak sa potvrdí, že je stále veľký dopyt po výkonných autách mimo plne elektrického spektra, má Hyundai jasnú odpoveď: sme pripravení.

Najúspešnejšie cenovo dostupné SUV prejde na baterky, pohon 4×4 si zachová