Mercedes-AMG priznáva chybu. Štvorvalec v C 63 končí, zákazníkov nepresvedčilo ani 680 koní

Mercedes-AMG mení stratégiu. Štvorvalce v C 63 nezabrali, preto sa pripravuje návrat k radovým šesťvalcom a dokonca aj k V8 motorom.

Vydané  Text: 

Aj keď Mercedes-AMG C 63 a GLC 63 patria medzi najsilnejšie modely svojej kategórie, ich kombinácia štvorvalcového spaľovacieho motora s elektromotorom na zadnej náprave trh nenadchla. Očakávania boli iné, najmä zo strany skalných fanúšikov značky AMG. Výkon 680 koní, ktorým sa aktuálna generácia C 63 pýši, znie na papieri ohromne. V praxi však zákazníci kritizovali predovšetkým dve veci: stratu charakteruextrémnu hmotnosť auta, ktorá dosahuje 2 165 kg. Niektorí túto generáciu nazývali „ťažký kompromis“ medzi minulosťou a budúcnosťou.

Mercedes-AMG priznáva chybu. Štvorvalec v C 63 končí, zákazníkov nepresvedčilo ani 680 koní

AMG si chybu priznáva

Viceprezident divízie AMG počas prezentácie konceptu GT XX pre magazín Autocar otvorene priznal, že prechod na štvorvalec bol z pohľadu tradičných zákazníkov krok vedľa:

„Ide o jeden z najpokročilejších štvorvalcov, aké sa kedy dostali do sériovej výroby. Ale neoslovil tých, ktorí AMG sledujú celé roky.“

Riešením bude návrat k väčšiemu počtu valcov. To neznamená, že sa AMG vzdá elektrifikácie – práve naopak. Budúcnosť AMG má byť kombináciou elektrických áut a elektrifikovaných spaľovacích motorov s dôrazom na výkonnosť a technickú výnimočnosť.

Mercedes-AMG priznáva chybu. Štvorvalec v C 63 končí, zákazníkov nepresvedčilo ani 680 koní

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Koniec štvorvalca je blízko

Ako vyplýva z interných informácií, motor M 139L, ktorý poháňa nielen C 63 a GLC 63, ale aj nižšie modely AMG (napr. A 45 a CLA 45), pravdepodobne skončí spolu s nástupom emisnej normy Euro 7 – teda 29. novembra 2026. Prispôsobenie sa novým požiadavkám by bolo pre tento agregát neúmerne drahé. To zároveň otvára priestor pre návrat šesť- a osemvalcov, minimálne vo vyšších modeloch. Technický riaditeľ Mercedes-Benz Markus Schäfer potvrdil, že radové šesťvalce a nové V8 s plochým kľukovým hriadeľom (ako má Ferrari) sú pripravené na nasadenie – a čo je podstatné, už dnes spĺňajú Euro 7.

Otázka ostáva: aký motor bude mať nástupca dnešného C 63? Najpravdepodobnejším scenárom je model C 53, vybavený známym radovým šesťvalcom M 256M, ktorý sa už nachádza napríklad v AMG E 53. No je tu háčik – trieda C W206, predstavená v roku 2021, bola koncipovaná len pre štvorvalce. Šesťvalcový radový motor je príliš dlhý. Vtipné je, že V8 by sa do motorového priestoru vtesnal ľahšie – je síce objemnejší, ale kratší.

Mercedes-AMG priznáva chybu. Štvorvalec v C 63 končí, zákazníkov nepresvedčilo ani 680 koní

AMG momentálne investuje do vývoja vysokovýkonných elektromobilov (koncept GT XX) a zároveň si necháva otvorené dvere pre návrat k „pravoverným“ motorizáciám. Ak sa nič dramaticky nezmení, môžeme očakávať kombináciu mild-hybridov, plug-in hybridov a – snáď – opätovné nasadenie ikonického V8. Bez ohľadu na technológiu však bude musieť každé budúce AMG nielen dobre znieť, ale aj zaujať srdce a dušu fanúšikov. A to, ako sa ukázalo, nejde vyriešiť len výkonom na papieri.

Cena údržby tohto športiaku vyráža dych. Aj jeho kolesá stoja viac ako bežné auto

Zdroje:  Autocar