> Píšeme testy pre ľudí, ktorí skutočne zvažujú kúpu nového auta.
Táto myšlienka stojí za našimi autorskými testami automobilov a motocyklov už viac ako tri roky a je pre nás potešením vidieť, že sa tento prístup stretáva s dobrou odozvou. Vidíme ju predovšetkým na sledovanosti našich testov, ale aj na interakciách, ktoré tieto príspevky majú. Čitatelia nám neustále píšu doplňujúce otázky, zaujímajú sa o naše skúsenosti s vozidlami a v prvom rade náš obsah iniciatívne zdieľajú na internetových fórach a komunitných skupinách na Facebooku.
Poznáme to totiž z vlastnej skúsenosti: keď sme si kupovali nové autá my, nezaujímali nás ani tak štýlové videá a krátke články, ako skôr rozsiahlejšie, podrobnejšie a prehľadné recenzie. No vieme, že aj tie kratšie recenzie sú populárne, preto u nás, samozrejme, nájdete aj tie.
Odkedy sme sa v článkoch začali sústreďovať aj na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), naše články sa stali výrazne lepšie dostupnými prakticky komukoľvek, nielen pravidelnému čitateľovi Autovín a auto motor a športu. To považujeme za kľúčové, pretože keď si niekto chce kúpiť nové auto, prečíta si ňom hneď niekoľko článkov a náš obsah je spravidla medzi prvými výsledkami vo vyhľadávaní cez Google a Bing. To je zároveň odpoveď na otázku, prečo naše testy bývajú rozsiahlejšie, čo sa týka množstva textu, prečo obsahujú aj výpisy základnej a doplnkovej výbavy, akú sme namerali spotrebu, ako je vybavený batožinový priestor, a tak ďalej – pretože pridaná hodnota zvyšuje hodnotu našich recenzií.
Je celkom prirodzené, že najväčší záujem majú Slováci o testy automobilov, ktoré sú pre nich reálne dostupné. Preto je najčítanejším veľkým testom roka 2021 recenzia cenovo dostupného hatchbacku [Kia Rio 1.0 T-GDi s automatickou prevodovkou](https://www.autoviny.sk/testy/122988/test-kia-rio-10-t-gdi-najspolahlivejsie-jazdene-auto-s-najlacnejsim-servisom), ktorú si prečítalo viac ako 60-tisíc čitateľov a čítaním strávili priemerne viac ako 12 minút. Z našich veľkých testov ďalej zaujali aj recenzie [naftového Citroënu C4 BlueHDi 130 S&S EAT8](https://www.autoviny.sk/testy/122118/podrobny-test-citroen-c4-kupe-crossover-za-dobre-peniaze), veľkej [Kie Sorento Hybrid](https://www.autoviny.sk/testy/122401/test-kia-sorento-je-rodinne-auto-roka-ukazeme-vam-preco), prvé skúsenosti s [SUV Opel Mokka](https://www.autoviny.sk/testy/122246/prvy-den-s-novym-opel-mokka-vyborny-podvozok-a-motor-ale-priestorom-sklame) či [porovnanie Hyundai i30](https://www.autoviny.sk/testy/122412/porovnali-sme-popularny-hyundai-i30-vo-verziach-za-16-a-28-tisic-eur-stoji-vybava-navyse-za-to) vo verziách za 16 a 28-tisíc eur, plug-in hybrid [Kia XCeed PHEV](https://www.autoviny.skwww.autoviny.sk/testy/122447/test-ma-plug-in-hybrid-zmysel-ak-do-mesta-dochadzate-zistovali-sme-to-na-kii-xceed-phev) alebo [Hyundai Tucson diesel hybrid](https://www.autoviny.sk/testy/122672/test-hyundai-tucson-diesel-hybrid-34-590-emocie-opadli-hodnotime-auto-triezvo-porovnanie-vybav-ceny-klady-aj-negativa-po-tyzdnovej-skusenosti) a [Škoda Octavia Combi RS plug-in hybrid](https://www.autoviny.sk/testy/122460/test-skoda-octavia-combi-rs-iv-nasli-sme-vase-dalsie-auto).
Samostatnú pozornosť si zaslúži aj [test elektrického motocykla Antik Super Soco TSx](https://www.autoviny.sk/testy/122823/test-super-soco-tsx-bezudrzbova-elektromotorka-na-vodicak-skupiny-b), ktorý vďaka svojej komplexnosti a pridanej hodnote dosiahol prvú priečku vo vyhľadávaní nielen frázy *test super soco tsx*, ale obdobných, ktoré súvisia s touto značkou.
Veľký záujem bol tiež o kratšie recenzie automobilov zverejnené v spolupráci s časopisom auto motor a šport. Išlo o [DongFeng Fengon 5](https://www.autoviny.sk/testy/122112/prvykrat-za-volantom-cinskeho-dongfengu-ma-na-slovensku-vobec-sancu), [Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid GLX](https://www.autoviny.sk/testy/122277/test-suzuki-ignis-12-dualjet-hybrid-glx-toto-je-auto-ktore-mame-v-redakcii-radi-vsetci-a-stoji-len-11-000-eur) za 11-tisíc eur, [Škody Kamiq](https://www.autoviny.sk/testy/122452/ako-si-poradi-litrovy-trojvalec-s-500-kg-zataze-plne-obsadenu-skodu-kamiq-10-tsi-sme-prevetrali-na-pezinskej-babe) s trojvalcovým motorom, [Dacia Sandero Stepway](https://www.autoviny.sk/testy/122035/prva-jazda-s-daciou-sandero-stepway-vyskusali-sme-ako-funguje-s-automatickou-prevodovkou-cvt) či [Ford Tourneo Custom](https://autoviny.sk/testy/122255/videotest-nasli-sme-dokonale-viacucelove-auto-pre-rodinu-tymto-si-nas-ford-tourneo-custom-ziskal).
Naďalej sme otvorení pripomienkam, tipom na zlepšenie aj konštruktívnej kritike a sme radi, ak nám ju čitatelia adresujú. Ak nejaké návrhy máte, napíšte nám ich. Práve postupným vychytávaním nedostatkov a zlepšovaním toho dobrého vieme dosiahnuť také príspevky, ktoré budú prínosné v prvom rade pre čitateľa – potenciálneho kupujúceho nové auta.
### Výber najčítanejších testov vozidiel v roku 2021
*(poradie podľa času vydania)*
Hľadáte auto, ktoré bude spoľahlivé a lacné na ďalší servis? Obyčajne majú povesť výbornej spoľahlivosti japonské autá, lenže ani tie kórejské nie sú o nič horšie. Naopak, jedno také koncom minulého roka získalo ocenenie práve za tieto kvality.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Testy áut, ktoré počas roka zaujali najviac: Kia Rio, XCeed a Sorento, Hyundai i30, Suzuki Ignis, DongFeng a ďalšie #Autoviny2021
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.