Európske emisné limity Euro 7 čelia odporu ôsmich členských krajín. Tie uviedli, že prísnejšie limity pre znečisťujúce látky by mohli odkloniť kľúčové investície potrebné na dosiahnutie hlavného cieľa EÚ v doprave, ktorým je účinný zákaz nových vozidiel so spaľovacími motormi po roku 2035.
Budúcnosť klasických automobilov v Európe je stále neistá. Ako jedna z alternatív udržateľnosti spaľovacích pohonov sa javia e-palivá, hoci majú svoje úskalia.
Podľa normy Euro 7 majú byť dieselové a benzínové motory od roku 2025 ešte čistejšie. Plány Európskej komisie sú však také ambiciózne a neprimerané, že ich možno považovať za skrytý zákaz spaľovacích motorov. VW chce dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr
Nový prezident ACEA Luca de Meo opäť bil na poplach ohľadom emisných noriem Euro 7. Teraz sa k nemu pridal aj podpredseda dozornej rady Mercedes-Benz Group AG, obáva sa o budúcnosť tisícok pracovných miest v Mercedes-Benze.
Uhlíková daň alebo aktualizovaný systém obchodovania s emisiami má urýchliť proces transformácie Európy s cieľom zníženia produkcie emisií skleníkových plynov. Vo všeobecnosti sa očakáva, že nové nariadenia zdvihnú ceny viacerých sektorov hospodárstva.
Ekologickí aktivisti sa rozhodli, že proti SUV budú bojovať radikálnym spôsobom. Vypúšťaním pneumatík chcú ich majiteľom čo najviac znepríjemniť život. Ohrozujú pritom veľké množstvo ľudí.